“אמירה חמורה”: יאיר לפיד השתלח במבקר המדינה – וחטף ממנו תגובה

מבקר המדינה דרש את יומני הפגישות של ראשי הממשלה בנימין נתניהו, נפתלי בנט ויאיר לפיד • אבל יו"ר האופוזיציה תקף: "מסייע לנתניהו" • אנגלמן הגיב: "אמירה חמורה כלפי מוסד ממלכתי"
חרדים 10
ז' אדר א' התשפ"ד / 15.02.2024 23:39

עימות בין יאיר לפיד למבקר המדינה: מתניהו אנגלמן החל באיסוף חומרים במטרה להתחיל בהליך הבדיקה של אירועי 7 באוקטובר, ולשכתו פנתה היום (חמישי) ללשכתו של ראש הממשלה, וביקשה לקבל את יומני הפגישות של ראשי הממשלה מאז שנת 2022 ועד פרוץ המלחמה – בנימין נתניהו, יאיר לפיד ונפתלי בנט.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

זאת לצד איסוף חומרים לבדיקה, כמו גם פרוטוקולים של ישיבות הקבינט המדיני-ביטחוני.

על פי הדיווח של ספי עובדיה בחדשות 13,  מסגרת הזמן המצומצמת, שמשאירה כרגע מחוץ לטווח הבדיקה, שנים ארוכות של כהונת נתניהו כראש ממשלה, הגבירה את החשדנות כלפי המבקר מצד גורמים פוליטיים שונים.

לפיד השיב למשרד ראש הממשלה שהוא מאשר את העברת יומניו, לא לפני שתקף בחריפות את המבקר, בתגובה שמסר לחדשות 13: “למרות שמדובר בבדיקה מטעם של מבקר שאינו ראוי לאמון ומבצע את הבדיקה רק כדי לסייע לראש הממשלה לחמוק מוועידת החקירה הממלכתית המתחייבת, אני מאשר את מסירת היומנים בהתאם לחוק וזאת בתנאי שראש הממשלה המכהן ימסור גם הוא את יומניו”.

משרד מבקר המדינה הגיב למתקפה של לפיד: “ככל שהאמירה שצוטטה מיו”ר האופוזיציה נכונה – מדובר באמירה חמורה כלפי מוסד ממלכתי שמבצע ביקורת נוקבת ומקיפה על כלל הדרגים – המדיני, הצבאי והאזרחי. האמירה אינה עולה בקנה עם העובדה שיו”ר הוועדה לביקורת המדינה מטעם מפלגתו של יו”ר האופוזיציה היה הפוליטיקאי היחיד שדרש ממבקר המדינה לפתוח בביקורת המדוברת.

“משרד מבקר המדינה ימשיך לבצע את הביקורת באופן מקצועי ואובייקטיבי, תוך התעלמות מרחשים פוליטיים שאינם ענייניים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות