‘פרס על הטבח’: ביידן מקדם תכנית בזק להקמת מדינה פלסטינית

ממשל ביידן, יחד עם סעודיה וכמה מדינות ערביות, מקדם מתווה ללוח זמנים - במהלכו תוקם מדינה פלסטינית • על פי הדיווח, יהיה ניתן להכריז על התכנית תוך שבועות • סמוטריץ': "מדינה פלסטינית - איום קיומי" • השר בן גביר: "1,400 נרצחים והעולם רוצה לתת להם מדינה. לא יקרה!"
חרדים 10
ו' אדר א' התשפ"ד / 15.02.2024 09:32

העיתון ‘וושינגטון פוסט’ דיווח הבוקר (חמישי) על תוכנית להקמת מדינה פלסטינית, אותה מגבש ממשל ביידן עם קבוצה קטנה של מדינות ערביות, הכוללת “השלמת תוכנית מפורטת ומקיפה, לרבות לוח זמנים מוצק להקמת מדינה פלסטינית”.

מתי הבחירות לעירייה? היכן מבררים אם אני רשום בפנקס הבוחרים?

בעיתון האמריקני דיווחו, כי על פי התוכנית, המדינה שתקום – צפויה להיות מוכרזת “כבר בשבועות הקרובים”.

הסיבה המרכזית לקידום המהיר של המתווה היא המחשבה כי בזמן הקרוב תצא אל הפועל עסקה לשחרור חטופים והפוגה בלחימה של לפחות שישה שבועות. תקופת ההפוגה, תאפשר לארה”ב לפרסם את התכנית ולגייס תמיכה נוספת לקראת מימושה.

גורמים אמריקנים וערבים אמרו לעיתון כי השאיפה היא להביא לעסקה לשחרור חטופים עוד לפני חודש הרמאדן.

בעיתון ציינו כי “הפיל שבחדר” היא התגובה הישראלית האפשרית שעשויה להתנגד לתכנית וכן התקיפות שיהיו ברפיח שעשויות להשפיע על המשך המו”מ.

עוד נכתב בעיתון האמריקני כי המכשול בתוכנית שכזו היא ישראל, והשאלה אם הממשלה תסכים לחלק נרחב מהדברים הנידונים בה – שכוללים בין היתר נסיגה מיישובים ביהודה ושומרון, הקמת בירה פלסטינית במזרח ירושלים, שיקום עזה והסדרי ביטחון משולבים עבור ממשל ביהודה ושומרון ועזה. תקוות המדינות היא שלישראל יוצעו גם ערבויות ביטחוניות ממוקדות ונורמליזציה מול סעודיה ומדינות ערביות אחרות, להן ישראל תתקשה לסרב.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ מסר בתגובה לדיווח: “לא נסכים בשום אופן לתוכנית הזו שלמעשה אומרת שמגיע לפלסטינים פרס על הטבח הנורא שעשו לנו: מדינה פלשתינית שבירתה ירושלים. המסר הוא שמשתלם מאוד לטבוח באזרחי ישראל. מדינה פלסטינית זה איום קיומי על מדינת ישראל כמו שהוכח ב-7 לאוקטובר, כפר סבא לא תהיה כפר עזה.

“אדרוש היום בישיבת הקבינט המדיני בטחוני לקבל החלטה ברורה וחד משמעית הקובעת שישראל מתנגדת להקמת מדינה פלסטינית ולהטלת הסנקציות על למעלה מחצי מיליון מתיישבים. אני מצפה לתמיכה ברורה מראש הממשלה נתניהו, בני גנץ, גדי איזנקוט וכל השרים”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: “1,400 נרצחים והעולם רוצה לתת להם מדינה. לא יקרה! הכוונה של ארה”ב יחד עם מדינות ערביות נוספות להקמת מדינת טרור לצד מדינת ישראל היא הזויה וחלק מהקונספציה השגויה שבצד השני יש פרטנר לשלום. אחרי ה-7 באוקטובר ברור יותר מאי פעם אסור לתת להם מדינה. כשאנחנו בממשלה לא תקום מדינה פלסטינאית”.

חבר הכנסת זאב אלקין כתב: “לא יקרה! הקמת מדינה פלסטינית משמעותה הקמת מדינת חמאס, שינצח בכל מערכת בחירות שתהיה שם. צעד זה יביא לסיכון חזרת אירועי 07.10 כבר על כל הארץ כולה. אף אחד לא הציע בזמנו לארצות הברית בעקבות אירועי 11.09 להקים מדינת אל-קאעידה לאורך הגבול עם ארה”ב. הציבור הישראלי לא ייתן לזה לקרות!”

השר גדעון סער: “בנאומי אתמול בברלין התרעתי מפני התוכנית המסוכנת המתגבשת להכרה בינלאומית חד-צדדית במדינה פלסטינית. תוכנית זו לא רק שלא תפתור את הסכסוך, אלא תהפוך אותו לבלתי פתיר. הפלסטינים יקבלו הכרה במדינה מבלי לשלם את מחיר הפשרה וימשיכו את הסכסוך מעמדה משודרגת שתפגע בזכותה של ישראל להגנה עצמית”.

ח״כ לימור סון הר מלך: “הנסיון להעניק למבצעי טבח השביעי באוקטובר מדינה במתנה, למרות שהוכח כי מדובר בחבורת רוצחים שכל מה שעומד לנגד עיניהם הוא השמדתו של העם היהודי, מלמדת על כך שלא למדנו כלום והיהודים הם היחידים שיכולים, צריכים ומחויבים לעמוד על נפשם.

“הנוכחות שלנו בארץ ישראל והזכות על ארץ ישראל כולה בלי יוצא מן הכלל, אינה תלויה בנשיא ארה”ב כזה או אחר או בראשי ממשלות באירופה, אלא בהבטחה האלוקית ובעומק אמונתנו בצדקת דרכנו. ככל שנשכיל להבין זאת בהקדם נמנע מהאשליה שהובילה אותנו לאסון הזוועות בשמחת תורה.

“ולחבריי שמחרישים! אל תדמו בנפשכם להמלט מהתמודדות מול האמת הנוקבת הזו. כי אם החרש תחרישו בעת הזו רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר… ומי יודע אם לעת כזאת הגעתם לשלטון”.

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע, שלמה נאמן: ״הקמה של מדינה פלשתינית פירושה הפסד במלחמה, וניצחון לאויב האכזרי ברשות הפלשתינית. לא ניתן לכבות את האור ולקפל את מדינת ישראל ולכן לא נשתוק עד שלא נקבל הכרזה ברורה מממשלת ישראל שלא תקום מדינה פלשתינית, לא מחר ולא בכלל”.

השר עמיחי שיקלי התראיין הבוקר לגלי צה”ל ואמר: “אם זה החזון האמריקני – צריך להיאבק בו ולאיים עליהם בצעדים חד-צדדיים משלנו, כמו לבטל את הסכמי אוסלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות