נתניהו החליט: לא שולח המשלחת הישראלית חזרה למו”מ בקהיר

לשכת ראש הממשלה מסבירה את המהלך: "ישראל לא תיכנע לדרישות ההזויות של החמאס. שינוי בעמדות החמאס יאפשר להתקדם במשא ומתן" • החלטת נתניהו לא לשלוח משלחת לקהיר - התקבלה ללא ידיעת גנץ ואיזנקוט
יוני גרין
ה' אדר א' התשפ"ד / 14.02.2024 18:02

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (רביעי) שלא לשלוח חזרה לקהיר את המשלחת הישראלית  שהשתתפה עד כה בשיחות המשא ומתן על עסקת חטופים חדשה.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

בלשכת ראש הממשלה הסבירו את המהלך: “בקהיר לא נמסרה לישראל שום הצעה חדשה של החמאס לשחרור חטופינו. ראש הממשלה נתניהו עומד על כך שישראל לא תיכנע לדרישות ההזויות של החמאס. שינוי בעמדות החמאס יאפשר להתקדם במשא ומתן”.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי ההחלטה שלא לשלוח את צוות המו”מ לקהיר התקבלה ללא התייעצות עם חברי קבינט המלחמה, השרים בני גנץ וגדי איזנקוט.

אמש התקיים דיון בקהיר בין הצדדים, בניסיון להגיע לעסקה לשחרור החטופים והשבויים. על אף שגורמים אמריקנים העידו כי המשא ומתן התקדם ל”כיוונים חיוביים”, טרם הושגה הסכמה בנושא – והדיונים הוארכו בשלושה ימים נוספים.

עיתון “אל אח’בר” הלבנוני דיווח, כי לפי מקורות, עיקר המחלוקת היא באשר למספר המחבלים שישוחררו בתמורה לכל חטוף ישראלי – כשהמשלחת הישראלית, בראשה עומד ראש המוסד דדי ברנע, הציעה כי ישוחררו שלושה אסירים ביטחוניים על כל חטוף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות