“מבכה את האוצר שלך”: עדי ואלון הי”ד נהרגו מנ”ט במערב חאן יונס

שני חללי צה"ל שנהרגו מפגיעת נ"ט במערב חאן יונס: רס"ל עדי אלדור הי"ד, בן 21 מחיפה, בנו של ד"ר לירון אלדור, רופא ב'רמב"ם', ורס"ל (מיל') אלון קליינמן הי"ד, בן 21 מתל אביב - בנו של פרופ' גיא קליינמן, מנהל מחלקת העיניים בבית החולים וולפסון
חרדים 10
ג' אדר א' התשפ"ד / 12.02.2024 10:01

שני חללי צה”ל נהרגו מפגיעת נ”ט במערב חאן יונס: רס”ל עדי אלדור הי”ד, בן 21 מחיפה, לוחם ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו; ורס”ל (מיל’) אלון קליינמן הי”ד, בן 21 מתל אביב, לוחם מילואים ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו.

בנוסף, שני לוחמים מיחידת מגלן נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה, וחייל מילואים ממפקדת ‘עוצבת בני-אור’ (460) נפצע באורח קשה בתאונת דרכים בדרום הארץ. החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

מתחילת המלחמה נהרגו 566 חיילי צה”ל, בהם 229 מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה.

אלון קליינמן הי”ד הוא בנו של פרופ’ גיא קליינמן, מנהל מחלקת העיניים בבית החולים וולפסון.

בבית החולים ספדו: “משפחת וולפסון אבלה וכואבת את נפילתו בטרם עת של גיבור ישראל, בנו אהובו של פרופ’ גיא קליינמן, מנהל מחלקת העיניים בבית החולים.

“אלון, זכרו לברכה, לוחם בסיירת מגלן, נהרג בקרבות העזים בח’אן יונס כאשר לחם למען מדינת ישראל וביטחון תושביה. יהי זכרו ברוך”.

עדי אלדור הי”ד הוא בנו של ד”ר לירון אלדור, רופא בבית החולים רמב”ם, ונכדו של פרופ’ יוסף איצקוביץ, שהיה מנהל מחלקה בכיר ברמב”ם ומאבות תחום הפוריות ותחום תאי הגזע בישראל.

פרופ’ מיקי הלברטל, מנהל המרכז הרפואי רמב”ם ספד: “משפחת רמב”ם קיבלה הבוקר בעצב רב את הבשורה הנוראה על נפילתו בקרב של עדי אלדור ז”ל, לוחם מגלן. הידיעה על מותו של עדי ז”ל, בנו של ד”ר לירון אלדור, רופא רמב”ם, ונכדו של פרופ’ יוסף איצקוביץ, שהיה מנהל מחלקה בכיר ברמב”ם ומאבות תחום הפוריות ותחום תאי הגזע בישראל – שוברת את ליבנו”.

אלדור הוא בוגר בית הספר הריאלי בחיפה. הוא החלל ה-12 של בית הספר מאז פרוץ המלחמה, והנופל השני מאותה כיתה ששכלה גם את רס”ל עמית פלד הי”ד שנפל בשבעה באוקטובר.

ד”ר לירון אלדור, אביו של עדי הי”ד⁩ אמר בגלי צה”ל: “כל מה שהלוחמים רואים לנגד עיניהם זה החטופים, מנסים להגיע אליהם. אתה רואה שהדברים מצליחים סוף סוף, ומצד שני לא ישן כל הלילה ומבכה את האוצר שלך, את התכשיט שלך”.

פרופ’ גיא קליינמן, אביו של אלון הי”ד, סיפר הבוקר לחדשות 13: “הוא ואחיו התאום ארז הוקפצו ב-7 באוקטובר, ומאז לחמו לפעמים ביחד בעזה. דיברנו איתם מעט, הם גם לא יצאו הרבה.

“בשבת שעברה אלון יצא הביתה ופתאום סיפר ושיתף בדברים שעברו עליו שם, זה היה מפתיע. כל הזמן אומרים שאיבדנו את הכי טובים, זו כבר קלישאה, אבל אלון באמת היה הכי טוב בשבילי. חכם, צנוע עם מלא תכנונים לעתיד. הוא השתחרר מהקבע במהלך המלחמה אבל לא היה מוכן לעזוב את הצוות שלו ונשאר שם. הוא חלם לטוס וללמוד הנדסת חשמל”.

הוריו של עדי אלדור הי”ד ביקשו להפסיק את הרעל בתוך העם. האב, ד”ר לירון, אמר: “המסר שביקשתי להעביר ואני מקווה שהוא יהדהד בכל הרשתות, גם אלו שפחות אוהבות להביא את המסר הזה, זה החטופים. הילדים שלנו נלחמים כי הם חושבים שזו מלחמה צודקת. הילדים שלנו נהרגים כי הם חושבים שזו מלחמה צודקת. הילדים שלנו נהרגים בשביל החטופים”.

האם הוסיפה על דבריו כי המלחמה לא נועדה בשביל לאתר “עוד מחבל או עוד אמל”ח”.

לירון המשיך ואמר כי המשפחות שחיו בעוטף ונחטפו “גרות שם כי המדינה שלחה אותם, החיילים שרתו שם כי אנחנו שלחנו אותם. הם לא הלכו לבלות שם. גם לשמוח במסיבה מותר במדינת ישראל. אנחנו צריכים להחזיר אותם, שאף חייל, חיילת, חטוף, קורבן של הזוועה הזאת, לא יהיה לשווא.

“קיבלנו בשורות נהדרות היום על שניים שהצליחו לחלץ. צריך להמשיך בכל הכח, בכל משא ומתן”.

הוא קרא,: “לא לפלג, לא להשמיץ מנהיגים בעולם, זה בעוכרינו. צריך לחזק את כל מי שיכול. אחרי שהם יחזרו, נסגור חשבון עם מי שאתם רוצים. אחרי שהם יחזרו, לא על הגב שלהם”.

הוא ביקש: “לעזוב את הטוויטר, לעזוב את הרעל, הם אנשים טובים, הם אנשים שמגיע להם לחזור הביתה. אנחנו לא יכולים להפקיר אותם. הם לא נטל. לא האזרחים ולא החיילים. צריך להחזיר את החיילים. זה שהם היו עם דרגות והיו בשירות צבאי לא מוריד מהאחריות שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות