דו”ח של משרד המשפטים מביך את הנשיא ביידן: ‘קשיש עם זיכרון גרוע’

בדוח החוקר המיוחד שחקר את פרשת "המסמכים הסודיים" של נשיא ארה"ב נכתב: לזיכרונו של ביידן "יש מגבלות משמעותיות" • "לא זכר מתי היה סגן הנשיא או אפילו מתי בנו מת"
חרדים 10
ל' שבט התשפ"ד / 09.02.2024 02:25

משרד המשפטים האמריקני הודיע היום (חמישי) לנשיא ארה”ב ג’ו ביידן כי לאור מסקנות דוח החוקר המיוחד על פרשת ‘המסמכים הסודיים’ הוא לא עתיד להגיש כתב אישום פלילי נגדו בגין טיפול רשלני במסמכים שנמצאו במשרדו לשעבר בוושינגטון ובביתו הפרטי בדלאוור.

עם זאת, הדו”ח הכיל הערות רבות שמביכות מאוד את ביידן ומחזקות בקרב ציבור הבוחרים בארה”ב את החששות לגבי גילו וזכרונו של הנשיא בן ה-81 – שרק השבוע התבלבל – וסיפר על שיחות שקיים לפני שלוש שנים,  עם נשיאים שנפטרו שנים רבות קודם לכן.

בדו”ח שפורסם בעקבות החקירה, כתב היועץ המיוחד, כי פרקטיקות הטיפול במסמכים של הנשיא “מהוות סיכון רציני לביטחון הלאומי”, וכי במהלך החקירה ביידן עשה רושם של “קשיש סימפטי, בעל כוונות טובות וזיכרון גרוע”.

בדו”ח נכתב כי  לזיכרונו של הנשיא “יש מגבלות משמעותיות” והוא “לא זכר מתי היה סגן הנשיא או אפילו מתי בנו מת”.

עורכי דינו של ביידן ביקשו מחוקר המיוחד לשנות את תיאור זיכרונו של הנשיא, בשל חשש המצביעים.  “איננו מאמינים שההתייחסויות בנוגע לזכרונו של הנשיא ביידן הן מדויקות או הולמות. הדו”ח משתמש בשפה מאוד פוגענית כדי לתאר התרחשות שכיחה בקרב עדים: חוסר יכולת לזכור אירועים שהתרחשו לפני הרבה שנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות