הגר”ד לנדו: ‘זה שאתם לומדים תורה, אתם מצילים את עם ישראל’

במעמד סיום 'משנה ברורה' חלק ג' לתלמידי ישיבת ארחות תורה בבית מרן הגר"ד לנדו - אמר ראש הישיבה על המלחמה: "ה' יעזור לנו, המצב הוא קשה מאוד מאוד, אבל  אתם וכל לומדי התורה מצילים את עם ישראל, ללמוד יותר טוב ולהתפלל בכוונה. ללמוד ולהתפלל, התפילה זה דבר חשוב"
יוסף גרינבוים
כ"ט שבט התשפ"ד / 08.02.2024 16:38

שלשום נערך במעונו של  מרן הגר”ד לנדו מעמד סיום משנה ברורה חלק ג’ של תלמידי ישיבת ארחות תורה, בהשתתפות ראש הישיבה הגרב”ד דיסקין.

במעמד נשא הגר”ד לנדו דברים על חשיבות לימוד הלכות שבת: “יש דברים פרקטים ויש דברים פרקטים פחות, וקשה לזכור הכל, לכן כדאי להתמקד יותר בהלכה למעשה”.

ראש הישיבה הוסיף: “השם יעזור שתצליחו ותזכרו מה שלמדתם יקרא דמילתא ותלמדו הלאה, ללמוד ולהבין את הדברים, יש דברים מאד מחודשים”.

במהלך המעמד פלפלו הגר”ד לנדו והגרב”ד דיסקין בחדוותא דאורייתא בסוגיות הש”ס. ובסיום בירכו ראש ישיבת סלבודקה: “תזכו לתלמידים הגונים בכל התורה”.

והוסיף לתלמידים: “תשמעו מה שמלמדים אותכם, לשמוע בשמיעת האוזן ובשמיעת הלב”.

בסיום המעמד, כשקם ללוות את ראש הישיבה הגרב”ד דיסקין ביציאתו מהחדר, הודה הרב דיסקין על דברי החיזוק שהתפרסמו בבוקר בעקבות מצב המלחמה.

הגר”ד הוסיף ונשא דברי חיזוק לבחורים: “השם יעזור לנו בהכל. העצה ‘כי הם חיינו ואורך ימינו’, ללמוד ולהתפלל, התפילה זה דבר חשוב, השם יעזור לנו, המצב הוא קשה מאוד מאוד, אבל מה שאתם לומדים אתם מצילים את עם ישראל, אתם וכל לומדי התורה, ללמוד יותר טוב ולהתפלל בכוונה, ולעשות מה שמדריכים אותכם, ונזכה כולנו לגאולה וישועה בקרוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות