המונים ליוו בככר השבת: כך נחטפה לשם המיטה של הנער מבית שמש

קהל המונים ליווה הערב את נער הבר מצווה חיים שמואל מאיר ויצהנדלר ז"ל מבית שמש, שנפטר ביום שלישי בבוקר בביתו - והמשטרה דרשה את נתיחת גופתו • אנשי 'העדה' "חטפו" את גופתו משמגר', בניגוד להוראות המשטרה, כדי לקיים את הלוויה בכיכר השבת
יוסף גרינבוים
כ"ט שבט התשפ"ד / 07.02.2024 22:03

המונים ליוו היום (רביעי) למנוחות את נער הבר מצווה חיים שמואל מאיר ויצהנדלר ז”ל, בנו של הרב דוד ויצהנדלר, מחסידי ברסלב בבית שמש – שנמצא ביום שלישי בבוקר במיטתו כשהוא ללא רוח חיים.

הלוויתו יצאה בשעה 15:00 מבית הלוויות ‘שמגר’, כאשר אנשי ‘העדה’ החליטו שמסלול הלוויה יעבור בכיכר השבת שבשכונת גאולה, כתגובה לניסיון של המשטרה לדרוש את נתיחת הגופה – מה שגרר הפגנות מחאה סוערות במשך יותר מיממה. שוטרים שהגיעו לבית הלוויות דרשו מאנשי ה’חברה קדישא’ לנסוע היישר להר המנוחות, ולדלג על מסלול ככר השבת. אלא שאנשי ‘העדה’ ‘חטפו’ את המיטה וצעדו לכיכר השבת, שם המתין קהל המונים.

אחד מדודיו של המנוח הספיד: “מאות שלא הכירו כלל את הנפטר יצאו לקבל מכות. הרבה מהם ניזוקו בגוף ובממון, אבל עשו הכול למען יהודי אחר. זהו אהבת ישראל אמיתית, זהו קידוש שם שמיים, וזה כנראה היה תפקידו בעולם, לזכות באהבת ישראל ובקידוש שם שמיים”.

הגאון רבי יהושע דוד טורצ’ין, מנהיג קהילות ‘הפרושים’, ספד: “הם רצו לעקור לנו את האמונה, אבל אנחנו רק התחזקנו”. בהמשך הספידו רב בית המדרש של המשפחה בבית שמש ומשפיעים מחסידות ברסלב.

מככר השבת יצא מסע הלוויה לחלקת חסידים בהר המנוחות –  שם נטמן.

כפי שדווח בחרדים 10, דקות לפני תחילת דיון  בבית המשפט העליון, הודיע נציג פרקליטות המדינה כי המשטרה חוזרת בה מבקשתה לנתח את גופת הנער  – וגופתו שוחררה לקבורה בהר המנוחות בירושלים.

המשטרה מסרה, כי  “היום בסמוך לדיון בערר בבג״ץ בהובלת הפרקליטות, התקבל דיווח על ידי הפרקליטות למשטרה שעמדתם השתנתה, זאת לנוכח ממצאים של בדיקות רפואיות שבוצעו והצביעו על כך שסיבת המוות היא כתוצאה מזיהום. בהתאם הוחלט על ידי הפרקליטות למשוך את הבקשה לנתיחה טרם הדיון בערר.

“משטרת ישראל ממשיכה את החקירה של המקרה במטרה להגיע לחקר האמת”.

כאמור, לאורך כל שעות היממה, הפגינו מאות במחאות אלימות במספר מוקדים ברחבי הארץ והיו אף מפגינים שניסו לפרוץ למכון לרפואה משפטית באבו כביר בניסיון לחטוף את גופת הנער.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות