דוד שקורי נפל בעזה • ישראל וארה”ב דנים בהגליית ראשי חמאס

הניו יורק טיימס: לפחות 32 מהחטופים מתים, מידע מודיעיני לא מאומת שיש עוד 20 • דובר צה"ל: "יותר מ-150 מיליון דולר הועברו מאיראן לחמאס בשש שנים, מצאנו מסמכים" • שני חיילי צה"ל נפגעו באורח קל מרקטה ששיגר חיזבאללה • 5 חוסלו ברכב במערב חאן יונס • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"ז שבט התשפ"ד / 06.02.2024 01:50
היום ה-123 למלחמה I עדכונים שוטפים:

22:55 –  חדשות 12: חלקים שלמים בתשובה של חמאס הם “נון-סטארטר”, ולא מאפשרים התקדמות כלל. אפשר ללמוד על זה גם מההודעה הרשמית של חמאס וגם מהאמירה של ביידן שלפיה התשובה של חמאס היא “מוגזמת”.

הניסיון הלילה יהיה לפענח אם יש חלקים בתשובת חמאס שאפשר “להיאחז” בהם כדי בכל זאת לתת אור ירוק להמשיך את השיח מול המתווכות, ובמקביל חלקים שאפשר לגרום לחמאס “לרדת” מהם במסגרת כניסה לשיח שכזה.

ביממה הקרובה רה”מ נתניהו יכריע: האם לדחות את התשובה של חמאס ולומר למתווכות שהקווים שארגון הטרור התווה לא מאפשרים כניסה למו”מ. לא מן הנמנע שתצא הודעה רשמית מישראל שהיא דוחה על הסף תשובה שדורשת ממנה לסיים את המלחמה.

22:35 – דיווח בוול סטריט ג’ורנל: בישראל מעריכים כי ייתכן שעד 50 מהחטופים שבידי חמאס אינם בין החיים, כך לפי מקורות מצריים שחשפו פרטים משיחות המשא ומתן.

22:20 – בכיר בחמאס אמר לרויטרס: “נתניהו מנסה לגרום לכולם להאמין שיביא הישג או ניצחון, וזה כדי לשמור על ממשלתו”. על תשובת ארגון הטרור להצעה לעסקת החטופים: “לקח לנו זמן להגיב כי רבים מהנושאים שם היו לא ברורים ומעורפלים. בכוונתנו לשחרר את המספר הגדול ביותר האפשרי של פלסטינים שמוחזקים בבתי הכלא הישראליים”.

22:05 – חדשות 12:  במהלך היום נפגשו ראש השב”כ, ראש המל”ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים בחשאי עם חוסין א-שיח’, בכיר ברשות הפלסטינית. בפגישה שהתקיימה בת”א דנו הארבעה ב”הרגעת השטח” לפני חודש רמדאן.

21:35 –  המוסד: תשובת חמאס הועברה על ידי המתווך הקטרי למוסד ופרטיה נלמדים לעומק על ידי כלל הגורמים העוסקים במו”מ.

20:40 –  נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן התייחס לתשובת חמאס שפורסמה מוקדם יותר, ואמר כי “התשובה קצת מוגזמת, אבל יש איזושהי תנועה לעסקה”.

20:30 –  דובר צה״ל הגרי חושף בהצהרה: “מצאנו מסמכים רשמיים של חמאס משנת 2020 ובהם פירוט הכספים שהועברו מאיראן לחמאס בשנים 2020-2014 – יותר מ-150 מיליון דולר הועברו מאיראן לחמאס”. עוד הוא עדכן כי “נמסרה הודעה ל-31 משפחות שיקיריהן נרצחו”.

20:05 –  חדשות 13: ישראל וארצות הברית דנו בימים האחרונים על מתווה להגליית בכירי חמאס כחלק מעסקה רחבה. הסוגייה הועלתה בין היתר בפגישות שקיים השר רון דרמר עם בכירי הממשל האמריקני בוושינגטון.

מקור המעורה בפרטים אמר לחדשות 13:י “עלתה האפשרות של כניעה והגלייה של בכירי חמאס בשיח בין ישראל לבכירים בממשל האמריקני, אך הדבר כפוף להתקדמות בעסקת חטופים”. בכירים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו בימים האחרונים בשיחות סגורות: “מדובר באופציה טובה מאוד מבחינת ישראל”, וכי משמעות ההגליה היא “קץ ההנהגה של חמאס”.

20:00 – בכיר ישראלי אמר לאחר הודעת קטאר: “קיבלנו מהקטארים את תשובת חמאס, התשובה המתפתלת כמוה כתשובה שלילית”. מקורות בחמאס אמרו לסקיי ניוז בערבית אחרי מתן התשובה: “אופטימיות זהירה, נקודות רבות עדיין נדרשות לדיון. כל מה שהוצע עד כה לגבי פסגת פריז מדבר על הסכם כללי ולא מפורט”.

18:31 –  דובר צה”ל התיר הערב (שלישי) לפרסום שם של לוחם שנפל בקרב בצפון רצועת עזה.

רס”ן דוד שקורי הי”ד, בן 30, מרחובות, סגן מפקד גדוד 601, חטיבה 401 (‘עוצבת עקבות הברזל’) מחיל ההנדסה הקרבית.

19:25 – ראש ממשלת קטאר: קיבלנו תשובה מחמאס על עסקת החטופים

18:20 – דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה”ב, ג’ון קירבי, התייחס למגעים לעסקת חטופים עם חמאס. “המשא ומתן עדיין מתמשך. אנחנו עובדים על זה. אין לנו עסקה ברגע זה, ואנחנו מקווים להגיע אליה בקרוב”.

על האפשרות לנורמליזציה של ישראל עם סעודיה אמר: “עסקת החטופים והנורמליזציה עם סעודיה אלה שני דברים שונים. עדיין מתקיימות שיחות כדי להתקדם עם הנורמליזציה – שני הצדדים רוצים להמשיך לדון בכך”.

18:05 – פיקוד העורף הודיע כי בתום הערכת מצב הוחלט כי החל מהיום בשעה 18:00 יבוצע שינוי במדיניות ההתגוננות באזורים המוגדרים במדיניות ירוקה, למעט הערים אשקלון ונתיבות. במסגרת השינוי תתאפשר התקהלות של 30,000 אנשים בכל האזורים הירוקים, למעט בערים אשקלון ונתיבות שבהן נשארת מגבלה של 15,000 אנשים.

17:45 – מנהלת החטופים, הנעדרים, השבים ארצה ומשפחותיהם מאשרת את הדיווח בניו יורק טיימס על עשרות חטופים שמצאו את מותם בשבי חמאס. “על פי הנתונים הרשמיים שיש בידנו יש 31 חללים. בטרם הפצת הכתבה נמסרה הודעה מסודרת לכלל משפחות החטופים על ידי קציני הקשר כי אין שינוי במצב ההערכות”.

17:45 – בעזה מדווחים: רכב של משטרת חמאס הותקף ברפיח, 6 הרוגים במקום

17:15 –  משרד החוץ האמריקני עדכן כי שר החוץ אנתוני בלינקן נפגש עם נשיא מצרים א-סיסי, ודנו במאמצים לשחרור החטופים שמוחזקים בידי חמאס, ביציבות האזורית, וההגנה מפני מתקפות החות’ים בתימן.

“בלינקן הדגיש בפני א-סיסי את הערכתו למצרים על תפקידה בהגדלת הסיוע ההומניטרי והכנסתו לרצועה, והדגיש את ההתנגדות האמריקנית לטרנספר של פלסטינים וכן את המחויבות למדינה פלסטינית שתעניק ביטחון לפלסטינים וגם לישראלים”.

17:10 – מטוסי קרב תקפו  עמדת תצפית ותשתיות טרור ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים לבונה, ג’בל בלאט והכפר חולא שבדרום לבנון. כמו כן, זוהו מוקדם יותר היום מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר צפון הארץ, אין נפגעים. צה”ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ לפני זמן קצר, מדובר בזיהוי שווא.

17:00 – בניו יורק טיימס דווח: גורמי מודיעין ישראלים מעריכים כי לפחות 32 חטופים מבין 136 החטופים המוחזקים בעזה נרצחו. עוד אמרו הגורמים כי התקבל מידע מודיעיני לא מאומת לפיו 20 חטופים נוספים גם כן לא בין החיים.

16:20 – החות’ים מאיימים: כל עוד המלחמה בעזה נמשכת – נגביר את התקיפות. על רקע המתקפות של ארה”ב ובריטניה נגדם, מנהיג החות’ים בתימן מאיים להסלים את המתקפות בים סוף – “אם והמתקפה על עזה לא תיעצר”.

16:05 –  לפחות רקטה אחת שוגרה לעבר מושב מרגליות שבגבול הצפוני ונפלה במרחב. לא דווח על נפגעים או על נזק – ולא הופעלה אזעקה. זמן קצר לאחר מכן, אזעקות הופעלו בכמה יישובים מחשש לחדירת כלי טיס עוין מלבנון, ובהם: קיבוץ דן, שניר, ע’ג’ר, דפנה, הגושרים, שאר ישוב.

14:30 – כוחות צה”ל סיכלו בצהריים במחסום הכניסה לשכם בצומת בית פוריק בין איתמר לאלון מורה ניסיון פיגוע ירי של מחבל. המחבל הצליח לבצע ירי של כמה כדורים לעבר העמדה הצבאית במקום – ואז נוטרל. על גופתו התגלו סכין ואקדח. לא היו נפגעים נוספים באירוע.

13:10 – 4 רקטות שוגרו בירי למשגב עם שבצפון. נשמעו מספר נפילות ללא התרעה ברכס רמים ובמרגליות.

12:20 – דיווח: חמישה חוסלו ברכב שהותקף במערב חאן יונס.

12:20 – מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום מבנה צבאי ששימש את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מרווחין שבדרום לבנון. בנוסף, במהלך הלילה הותקפה על ידי מטוסי קרב תשתית מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מיס אל ג’בל בדרום לבנון. כמו כן, צה”ל תקף בארטילריה להסרת איום במספר מרחבים בדרום לבנון.

בהמשך להתרעה במרחב מרגליות, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון שחצו לשטח ישראל. צה״ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

כתוצאה מהשיגורים שני חיילי צה״ל נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. משפחותיהם עודכנו.

12:15 – שר התרבות והספורט מיקי זוהר סיכם עם מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא על הרחבה נוספת למכסת האוהדים המותרת במגרשי הכדורגל.

על פי הסיכום יוכלו להיכנס עד 30,000 איש באיצטדיונים כך שיתאפשרו משחקים עם איצטדיון מלא. הגדלת המתווה אושרה בפיקוד העורף ותיכנס לתוקף מיידית כבר מהמחזור הקרוב.

12:05 – בלבנון מדווחים: צה”ל תקף באמצעות כטב”ם בכפר מרוחין שדרום המדינה.

11:55 – טילי נ”ט נורו למרגליות, אין נפגעים. צה”ל משיב בארטילריה

10:40 – מחבלים ירו לעבר בית בקיבוץ מירב שבגלבוע. אין נפגעים, נגרם נזק לבית. כוחות ביטחון שהיו במרחב הגיבו בירי לעבר מקור הירי. הכוחות סורקים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים.

10:40 – על פי משרד הבריאות  של חמאס: 27,585 פלסטינים נהרגו בעזה ועוד 66,978 נפצעו מאז תחילת המלחמה.

10:00 – אזעקה בראש הנקרה.

9:15 – הוול סטריט ג’ורנל: למרות הביקורת הקשה, ישראל מעוניינת שסוכנות אונר”א תמשיך לפעול ברצועת עזה, לפחות עד לסיום המלחמה. בימים האחרונים ביקרה בוושינגטון משלחה של בכירים ישראלים, כולל קצינים בכירים בצה”ל, ונפגשה עם בכירי ממשל בוושינגטון ועם מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש, והבהירה כי ישראל מעוניינת שסוכנות הסיוע לפליטים תמשיך בתפקידה ההומניטרי ברצועת עזה.

בישראל מעוניינים שהסוכנותשמקיימת קשרים הדוקים מאוד עם חמאס וכמה מחבריה השתתפו בטבח 7 באוקטובר, תמשיך בתפקידה לסיוע לאוכלוסייה האזרחית ברצועה. בישראל אומרים כי יש לסיים את פעילות הסוכנות, או לחילופין להביא לשינוי מערכות עמוק בה, רק בסוף המלחמה.

8:40 – כוחות צה”ל ממשיכים להילחם בח’אן יונס, ומבצעים פשיטות בצפון הרצועה ובמרכזה: מטוס קרב של חיל האוויר, שנעזר בהכוונה מודיעינית, חיסל  במרחב דיר אל בלאח מחבל של הג’יהאד האיסלאמי שהשתתף בטבח בקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר. עוד נמסר כי במסגרת הלחימה ביממה האחרונה, חוסלו עשרות מחבלים ונעצרו כ-80 חשודים במעורבות בטרור –  ביניהם מספר מחבלים שלקחו חלק בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר.

8:20 –  זוהה שיגור למרגליות בגליל העליון, הייתה נפילה בשטח פתוח. בצה”ל משיבים אש לאחר הירי.

05:35 – מרכז הסחר הימי הבריטי (UKMTO) דיווח על תקרית כ-57 מילים ימיים ממערב לנמל חודידה בתימן. חברת האבטחה הימית הבריטית אמבריי דיווחה שספינת משא בריטית נפגעה מכטב”ם.

04:20 –  פיקוד המרכז של ארה”ב הודיע כי כוחות של הצבא האמריקני תקפו שני כלי שיט בלתי מאוישים של המורדים החות’ים, סמוך לחופי תימן. לפי ההודעה, הפעולה בוצעה מתוך “הגנה עצמית”, וכלי השיט שהותקפו נשאו חומרי נפץ והיוו “איום מיידי לספינות באזור”.

02:00 – הנשיא ביידן הודיע כי לא יתמוך בהצעת חוק להעברת סיוע לישראל בלבד – ואף יטיל עליה וטו אם תגיע לשולחנו, כך מסרו בבית הלבן. ממשל ביידן מעוניין להעביר את הסיוע כחבילה אחת שתכלול את: ישראל, אוקראינה, טייוואן ומימון תוכנית ההגירה להגנה על גדר הגבול הדרומית במדינה מפני הגירה בלתי חוקית. לאחר שההסכמות פוצצו נעצרה העברת חבילת הסיוע, הודיעו הרפובליקנים כי יעבירו חוק לפיצול החבילה והעברת הסיוע לישראל בלבד בעוד בסנאט הגיעו להסכמות על תוכנית מימון חדשה.

01:50 –  כאן חדשות:  גורמי ביטחון ישראלים העלו בפני מצרים את האפשרות לפעילות צבאית ברפיח – בצד העזתי. רפיח היא השלב הבא בלחימה לאחר סיום הפעילות באזור ח’אן יונס. העיר הדרומית היא אזור צפוף שבו על פי הערכות יש 1.2 מיליון עזתים – והמצרים הביעו חשש בפני ישראל מכך שהמוני תושבי עזה יסתננו לשטחם בעקבות הלחימה.

בישראל טענו שיהיה פינוי של תושבי עזה מאזור רפיח, לפני הפעילות הצבאית באזור. כמו כן, בישראל שקלו לאפשר חזרה של עזתים מדרום לצפון רצועת עזה, ייתכן שבהתחלה רק נשים וילדים. כיוון נוסף שבחנו הוא פינוי עזתים למקומות אחרים בתוך הרצועה. זאת במטרה להפחית את העומס סמוך לגבולותיה של מצרים, כדי לצמצם את חששותיה.

01:30 –  בעקבות המלחמה בעזה, חברת “איטוצ’ו” של התעשייה האווירית ביפן הודיעה שתסיים בסוף חודש פברואר את שיתוף הפעולה עם חברת אלביט.

01:05 –  ממשיכים לתקוע מקלות בגלגלי המלחמה: סגן דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, ודנט פאטל, התייחס בתדרוך לעיתונאים להצהרה של שר הביטחון יואב גלנט על כך שהיעד הבא בלחימה הוא רפיח.

“מדובר בצינור חשוב ומשמעותי למעבר סיוע הומניטרי לעזה. רפיח היא גם צינור חשוב לאזרחים זרים, בהם אמריקנים, שרוצים לעזוב את הרצועה, וגם מקום שבו יותר ממיליון איש תופסים מחסה. אנחנו כמובן רוצים שכל מבצע שמתקיים באזור הזה ייקח זאת בחשבון”,

00:01 –   יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה נפגש בבית הלבן עם היועץ לביטחון לאומי של ארה”ב ג’ייק סאליבן. אוחנה אמר: “חייבים להנחיל לחמאס תבוסה מוחלטת שאיננה ניתנת לפרשנות; מדובר בזמן קריטי לעתיד האיזור כולו; איראן חייבת לחוש את עוצמת נחישותו של העולם החופשי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות