הגר”ד לנדו: ‘המצב מסוכן. חובה לזעוק זעקה גדולה, כמו בנינווה’

מרן הגר"ד לנדו בכינוס רבני קהילות בביתו: "הציבור אינו יודע עד כמה המצב בצפון מסוכן מאוד, יש להם יכולות וצריכים רחמי שמים, גם מרחוק קמים עלינו להשמיד להרוג ולאבד"
• "צריך להרבות בתפילה ובבקשה ולזעוק לאבינו שבשמים שירחם עלינו. אני מבקש מכם, תעוררו לתפילה וזעקה"
יוסף גרינבוים
כ"ז שבט התשפ"ד / 06.02.2024 01:27

במעמד רבני קהילות שכינס במעונו בגבעת הישיבה בבני ברק, יצא מרן הגר”ד לנדו בקריאה מיוחדת על רקע מלחמת ‘חרבות ברזל’.

בדברים נוקבים שנשא בפני הרבנים אמר ראש הישיבה: “הציבור אינו יודע עד כמה המצב בצפון מסוכן מאוד, יש להם יכולות וצריכים רחמי שמים, גם מרחוק קמים עלינו להשמיד להרוג ולאבד. חובה עלינו לזעוק זעקה גדולה ומרה, כמו בנינווה, להרבות בתפילה ובבקשה ולזעוק לאבינו שבשמים שירחם עלינו. אני מבקש מכם, תעוררו לתפילה וזעקה”.

בכינוס השתתפו הרבנים הגאונים רבי אברהם צבי מרגליות רבה של כרמיאל, רבי שמואל מונטג רב הקהילה בנתיבות, רבי מאיר קסלר רבה של מודיעין עילית, רבי יצחק מרדכי רובין רב קהילת בני תורה בהר נוף, רבי שבח צבי רוזנבלט רבה של בני ברק, רבי יחיאל במברגר רב הקהילה החרדית בחיפה, רבי יעקב ישראל פינקוס רב הקהילה באופקים, ורבי זלמן דוד צוקרמן שליט”א מרבני גבעת שאול.

כפי שדווח בחרדים 10, בסוף השבוע עלו מספר עסקנים מהדרום, יחד עם הרב אהרון אסייג, אל ביתו של ראש הישיבה  – לשמוע דברי חיזוק על רקע המצב הביטחוני, ולקבל את הדרכתו כיצד לפעול.

ראש הישיבה  נשא דברים בפני הנוכחים, כדי שיעבירו את הדברים לתושבי הדרום וגם לכלל ישראל: “אנחנו מוקפים אוייבים, יש סכנה גדולה בדרום, אבל יש סכנה גדולה מהצפון, אי אפשר לדעת מה יעשו, צריך להתפלל על זה, להרבות בתפילה, צריך שהרבנים יגידו בכל מקום איך לעשות את התפילות.

“שונאי ישראל מתוכננים מאוד, לפי מה ששמעתי, יש להם נשק שמגיע לכל מקום בארץ, אי אפשר לומר אני בדרום או אני בצפון. המצב נורא מאוד בימים אלו אבל נראה שלא עושים שום דבר, צריך להתפלל!

“צריך להתפלל, הרבה להתפלל, לא יודע איך. האם אפשר לומר שלום עלי נפשי? האם נחכה חלילה עד שיקרה משהו? מי שמנהלים את הדבר הזה הם אובדי עצות. צריך לעשות תפילות. את זה אני אומר ממה שידוע לי, אני לא יודע כל כך הרבה, אבל ממה שידוע לי המצב נורא קשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות