‘כתם על בנק לאומי’: הקפיא חשבון ישראלי שביידן הטיל עליו סנקציות

בנק לאומי הודיע לינון לוי, אחד מארבעת הישראלים שהוטלו עליהם סנקציות אמריקניות בשל טענות לאלימות נגד פלסטינים, כי שני חשבונותיו מוקפאים • ח"כ עמית הלוי על בנק לאומי: "שיתוף פעולה עם מסע אנטישמי"
אריה ריבקינד
כ"ה שבט התשפ"ד / 04.02.2024 21:04

בנק לאומי הודיע היום (ראשון) לינון לוי, אחד מארבעת הישראלים שעליהם הטילה ארצות הברית סנקציות, כי חשבונותיו מוקפאים.

לוי מחזיק בשני חשבונות בבנק לאומי: אחד אישי, במשותף עם אשתו, והשני עסקי, במשותף עם אחיו. ביום חמישי האחרון חתם הנשיא האמריקני ביידן על צו נשיאותי המטיל עיצומים על ארבעה ישראלים שלדברי מחלקת המדינה האמריקנית היו מעורבים בפעילות אלימה נגד פלסטינים ביהודה ושומרון. פרט ללוי, עיצומים הוטלו על שלום זיכרמן, דוד חי חסדאי ועינן טנג’יל.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הגיב: “צר לי על הקמפיין האנטישמי נגד מתיישבים, שמועבר אחרי זה לממשל האמריקני שמיישר קו עם הקמפיין הזה”. השר הוסיף: “אדאג שבנקים לא יפגעו באזרחי ישראל בגלל צו מופרך שאין לו הצדקה. אנחנו לא רפובליקת בננות של ארצות הברית”.

ח”כ עמית הלוי מהליכוד תוקף בחריפות את בנק לאומי: “ההודעה היום של בנק לאומי לינון לוי, על הקפאת חשבונותיו, היא פגיעה חמורה בזכות הקנין, בזכויות האזרח ובזכויות האדם. זהו כתם בל יימחה על בנק המתקרא ‘בנק לאומי’ שנוסד לשם התיישבות יהודית בא”י על פי חזונו של הרצל ומשתף במעשהו פעולה עם מסע אנטישמי ושקרי”, אמר הלוי.

הוא הוסיף: “אני דורש מהמפקח על הבנקים בבנק ישראל, להטיל סנקציות חריפות ביותר כנגד הבנק ולהחזיר מיידית למר ינון לוי את מלא זכויותיו וכספיו.

“פעולת הבנק מצטרפת לקמפיין אנטישמי שקרי, שנועד ליצור סימטריה בין רבבות רוצחים ברבריים בעזה וברש”פ לבין מתיישבים יהודים חלוצים, שבגופם מגנים על אדמתם ועל הארץ כולה. זוהי אפליה חמורה של הממשל האמריקני, שלא נהג כך כלפי אף אסיר ישראלי אפילו כאלו שהורשעו. ישראל היא מדינת חוק ואם יש טענה למאן דהוא, יואיל למצות את ההליכים המשפטיים בישראל. זוהי רמיסה של היחסים ההוגנים בין המדינות ואסור לישראל לעבור על כך לסדר היום”.

מוקדם יותר נפגש ח”כ צבי סוכות מהציונות הדתית עם ינון לוי. “הגעתי לכאן כדי לחזק את ינון לוי, מה שקרה לו הוא אחד הדברים הכי הזויים שיכולים להיות, כמה שמאלנים התלבשו עליו ופשוט פרסמו עליו עלילות שכל קשר בינן לבין המציאות מקרי בהחלט.

“משטרת ישראל חקרה את הנושא, אין ראיות לעלילות, אין לו כתב אישום, עבר פלילי או עבר בשב”כ, פשוט שמאלנים לא אוהבים את זה שיהודים מקימים חוות”.

בהתייחסו לצו של הנשיא ביידן, אמר סוכות: “זה איכשהו הגיע לממשל האמריקני, ביידן הוציא צו שמקפיא את הנכסים שלו בארצות הברית, אבל הקטע הכי הזוי הוא שבנק לאומי התקשרו אליו והקפיאו את חשבון הבנק שלו”.

סוכות מתח ביקורת חריפה גם על בנק לאומי: “לא הגיוני שבנק ישראלי יקפיא לאדם שהוא מלח הארץ את חשבון הבנק בגלל עלילה של שמאלנים שהגיעה לאמריקנים, הדבר הזה לא חוקי, אין לאף אחד סמכות לעקל לסתם אזרח את חשבון הבנק, ואם זה לא יתוקן אדרוש לקיים דיון דחוף בנושא בכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות