זוג חרדי מניו יורק תובע 40 מיליון דולר מחברת ג’ט בלו – וזו הסיבה

בני הזוג, תושבי רובע קווינס שבני יורק, הגישו תביעת ענק נגד חברת התעופה האמריקנית בגין תקרית שאירעה לפני 3 שנים - אז צוות הדיילים הוריד אותם מהמטוס, יחד עם חמשת ילדיהם, רגע לפני ההמראה
חרדים 10
כ"ה שבט התשפ"ד / 04.02.2024 13:44

זוג  חרדי, תושבי רובע קווינס שבניו יורק, הגישו תביעת ענק נגד חברת התעופה האמריקנית ג’ט בלו איירווייז, בגין תקרית שהתרחשה לפני 3 שנים, בחודש פברואר 2021 – אז  צוות הדיילים הוריד אותם מהמטוס, יחד עם חמשת ילדיהם, רגע לפני ההמראה.

לפי דיווח של דניאל אדלסון באתר ynet,  הזוג תובע את חברת התעופה בסכום של 40 מיליון דולר בטענה שהורדו מהמטוס – בגלל יהדותם.

לפי כתב התביעה, שהוגש לבית המשפט בניו יורק, בני הזוג, יחד עם חמשת ילדיהם, חזרו מחופשה באי ארובה, והורדו מהמטוס שהיה אמור להמריא לניו יורק, יחד עם משפחה יהודית נוספת, ללא כל סיבה מוצדקת, לטענתם.

בני הזוג מתארים כי האישה חבשה כיסוי ראש, ובעלה היה עם כיפה וזקן ארוך, והם דיברו ביניהם בעברית, כשצוות המטוס הסתכל עליהם ב”מבטים מזלזלים ומלוכלכים”, זמן קצר לאחר העלייה לטיסה.

לפני ההמראה, המטוס חזר לשער בטרמינל, ולפי כתב התביעה כאשר שאלה מרים את אחת הדיילות מה גורם לעיכוב, נאמר לה, כי “המסכה שלה החליקה מהאף”, רמז לסטיגמה האנטישמית על אף יהודי גדול.

לאחר מכן, היא התבקשה לרדת מהמטוס, וכשמחתה על ההחלטה, דייל צעק עליהם, לכאורה: “אם המשפחה לא תרד מהמטוס, יהיה צורך להוריד את המטוס כולו”.

הבעל טוען, כי “באותו רגע הרגשתי כאילו אנחנו בגרמניה הנאצית, ושמבודדים אותנו, משמיצים אותנו וגוררים אותנו לאשפתות”.

מחברת התעופה נמסר בתגובה: “אנחנו לא סובלים אפליה מכל סוג שהוא, אנחנו מתייחסים ברצינות לכל הטענות ונפעל להבין היטב את העובדות של מה שקרה באירוע הזה”.

לפי ynet, בני הזוג הגישו תביעה ראשונית בנושא כבר ב-2022, אך בית המשפט ביקש מהם אז להגיש מסמכים נוספים. השניים לא הגישו את המסמכים בזמן – והתיק נדחה.

כעת הם חוזרים לבית משפט אחר, בליווי עו”ד.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות