הגר”ד לנדו: “ממה שידוע לי המצב נורא קשה, גם בדרום וגם בצפון”

מרן ראש הישיבה בדברים נוקבים: "אני לא יודע איך להגיד ומה להגיד לעשות. כי מצד אחד לעשות היסטריה זה גם לא טוב, אבל מצד שני המצב מאוד חמור" • "צריך להתפלל. האם אפשר לומר שלום עלי נפשי? האם נחכה חלילה עד שיקרה משהו? מי שמנהלים את הדבר הזה הם אובדי עצות"
יוסף גרינבוים
כ"ד שבט התשפ"ד / 03.02.2024 21:13

בסוף השבוע עלו מספר עסקנים מהדרום, יחד עם הרב אהרון אסייג, אל מעונו של מרן הגר”ד לנדו – לשמוע דברי חיזוק על רקע המצב הביטחוני, ולקבל את הדרכתו כיצד לפעול.

ראש הישיבה  נשא דברים בפני הנוכחים, כדי שיעבירו את הדברים לתושבי הדרום וגם לכלל ישראל:

“אנחנו מוקפים אוייבים, יש סכנה גדולה בדרום, אבל יש סכנה גדולה מהצפון, אי אפשר לדעת מה יעשו, צריך להתפלל על זה, להרבות בתפילה, צריך שהרבנים יגידו בכל מקום איך לעשות את התפילות.

“שונאי ישראל מתוכננים מאוד, לפי מה ששמעתי, יש להם נשק שמגיע לכל מקום בארץ, אי אפשר לומר אני בדרום או אני בצפון. המצב נורא מאוד בימים אלו אבל נראה שלא עושים שום דבר, צריך להתפלל!

“צריך להתפלל, הרבה להתפלל, לא יודע איך. האם אפשר לומר שלום עלי נפשי? האם נחכה חלילה עד שיקרה משהו? מי שמנהלים את הדבר הזה הם אובדי עצות. צריך לעשות תפילות. את זה אני אומר ממה שידוע לי, אני לא יודע כל כך הרבה, אבל ממה שידוע לי המצב נורא קשה”.

בשלב זה  פנה ראש הישיבה אל הרב אהרון אסייג ואמר: “שמעתי עליך שעשית עד היום הרבה דברים טובים למען תושבי הדרום, בכל מה שהם צריכים, והכל בהצנע לכת, אשריך ואשרי חלקך, צריך לדעת שאין דבר אחר בעולם חוץ מתורה, רק תורה ושוב תורה, ורק בזכות התורה יש היתר לגור בארץ ישראל, ולא לשמוע לכל אלו שמדברים אחרים מסיתים ומדיחים.

“צריך לדעת שהיו כאלה שסייעו בזמן המלחמה לדברים אחרים, עליך שמעתי שאתה עושה רק דברים טובים, צריך להקפיד לעשות רק דברים טובים ואשרי מי שעושה טוב, והצלחה לכל מי שעושה טוב, לפעמים צריך לסייע גם לאלו שעקב המצב נקלעים למצב נפשי, שיכול לגרום גם לקשיים אחרים.

“אבל צריך להבין את עומק העניין מה נכון לעשות, אבל צריך בשביל זה סייעתא דשמיא לדעת לעשות פעם ככה ופעם ככה. אך העיקר המנחה הוא לתמוך בעמלי התורה, לומדי הכוללים שמחזיקים את עמודי העולם לבל ימוטו בתורתם, ואם נתחזק בתפילה, בסיוע ללומדי התורה נוכל להינצל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות