‘כל פושע יידע שדמו בראשו’: בדואי חדר ליישוב בדרום – ונורה למוות

שלושה תושבי הפזורה הבדואית חדרו ליישוב רתמים בנגב ונעצרו על ידי כיתת הכוננות • אחד מהם נורה למוות אחרי ששלף סכין • השר בן גביר מגבה: "מי שחודר לישוב עם סכין ומבקש לרצוח את כוחות הכוננות דמו בראשו"
חיים טוויל
כ"ד שבט התשפ"ד / 03.02.2024 20:30

תושב הפזורה הבדואית נורה למוות הלילה (שבת) לאחר שחדר אל יישוב רתמים סמוך לבאר שבע.

התקרית התרחשה בסביבות השעה 2 לפנות בוקר, כאשר ההרוג ושני חשודים נוספים  חדרו לרתמים וטיפסו מעל גדר ההיקפית של היישוב, כאשר איש הביטחון זיהה אותם – והקפיץ את כיתת הכוננות למקום.

במהלך תחקור המעורבים, אחד החשודים – ג’ומעה אל-דנפירי, ביקש מחבר כיתת הכוננות להתקרב אליו, קרע את האזיקון שהוצמד לידו ושלף סכין מכיסו.

חבר כיתת הכוננות,  שזיהה את הסכנה, ירה לעברו באמצעות אקדחו האישי שהחזיק ברישיון וניטרל את החשוד במקום.

החשוד – ג’ומעה דנפירי בן 18 מוואדי אל-נעם – פונה במצב קשה למרכז הרפואי סורוקה ובהמשך נקבע מותו. מבדיקה עולה, כי הוא נפגע בפלג גופו העליון.

כוחות משטרה שהגיעו למקום ערכו סריקות, אספו ראיות וממצאים בזירה, וביצעו את מעצרם של שני תושבי היישוב ביר אדאג’, שנלקחו לחקירה המנוהלת בתחנת שגב שלום. חבר כיתת הכוננות שירה למוות בחשוד הגיע לתחנת המשטרה, כדי למסור את גרסתו לאירוע.

על פי תחקור ראשוני הרקע לאירוע הינו פלילי.

במסגרת החקירה המשטרה תבקש כי גופתו של המנוח, בן 18, תשלח לנתיחה ובדיקה במכון לרפואה משפטית.

ראש המועצה האזורית רמת נגב, ערן דורון: “לאור הגאות בפשיעה בשבועות האחרונים, מערך השמירה והאבטחה של יישובי המועצה מתוגבר. הייתה פעילות סמויה וגלויה של המשטרה וכיתת הכוננות. אחרי 7 באוקטובר כל אירוע פלילי ביישובים יכול להפוך לאירוע לאומני. בפזורה הבדואית יש כמויות נשק מטורפות. אנשי כיתת הכוננות פעלו כשורה ועשו את מה שהם צריכים לעשות”.

דורון הוסיף: “כיתת הכוננות של כפר רתמים פעלה ללא דופי והגנה על בני היישוב ומשפחותיהם. צריך לומר גם מילה טובה למשטרה שהייתה באזור והגיעה למקום תוך דקות ספורות.

“אחרי 7.10 – כל גנב ופושע שבא לגנוב שיידע שדמו בראשו. למי ששכח, המציאות של חוסר המשילות עם כמויות גדולות של אמל”ח לא השתנתה כאן מאז תחילת המלחמה ואין לדעת לאיזו מטרה ייעשה בו השימוש”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר גיבה באופן מלא את חבר כיתת הכוננות: “פעל בנחישות, חתר למגע וחיסל אדם שניסה לרצוח את אנשי כיתת הכוננות. עודכנתי על האירוע בשבת עצמה ואני נותן גב לכוחות שלנו.

“מי שחודר לישוב עם סכין ומבקש לרצוח את כוחות הכוננות – דמו בראשו. גם כאן הוכח כי נשק מציל חיים. בשביל המקרים הללו הקמנו בכל רחבי הארץ מאות כיתות כוננות חדשות – על מנת להגן על היישובים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות