כיצד לחסוך מאות דולרים על ויזה לארצות הברית?

היתרון הכלכלי בהוצאת פטור מויזה: אז כמה עולה ESTA? כיצד מגישים בקשה לפטור מויזה? כיצד טסים עם האישור? • כל הפרטים שתרצו לדעת על הפטור ומדוע הוא יכול לחסוך לכם מאות דולרים
תוכן שיווקי
כ"ב שבט התשפ"ד / 01.02.2024 12:15

הצורך בויזה לארצות הברית, שהייתה חובה עבור כל ישראלי שרצה להיכנס לארצות הברית דרך הים, היבשה והאויר – כבר איננו. החל מסוף שנת 2023, עם הצטרפותה של ישראל למדינות הפטורות מויזה, לא עוד חובה להגיש בקשה ולעבור את ההליך הארוך המסורבל והיקר.

כל הפרטים שתרצו לדעת על הפטור ומדוע הוא יכול לחסוך לכם מאות דולרים. וכמובן, השאלה החשובה שעולה ראשונה: כמה עולה ESTA?

מהו הפטור מויזה וכיצד הוא שונה מויזה רגילה?

פטור מויזה לארצות הברית (ESTA) למעשה פוטר את מחזיקיו מויזה רגילה. עד לספטמבר 2023, היה נהוג לבצע את התהליך הרגיל והארוך של הגשת בקשה לויזה לארצות הברית. כל מי שרצה להגיע לארה״ב, למטרת תיירות, עסקים, השתתפות באירועים והרצאות, ביקור משפחה וחברים, היה חייב לעבור דרך השגרירות.

סיכמנו כאן עבורכם את עיקר ההבדלים בין הויזה לפטור (ESTA):

1. התהליך – פטור מויזה הוא הליך שמתבצע כולו אונליין, ניתן לבצע אותו מהמחשב הביתי, בעוד שעל מנת לקבל ויזה לארה״ב חייב להגיע לשגרירות בתל אביב או בירושלים לאחר זימון תור והמתנה לו.

2. הזמנים – תשובה לפטור מויזה לארצות הברית מתקבלת לרוב עד 72 שעות ולעיתים תוך שעה אחת בשביל ויזה לארצות הברית תאלצו להמתין למועד לראיון שיכול לקחת מספר חודשים ואפילו במקרה של חידוש ואי הגעה לשגרירות יש למסור את המסמכים ולהמתין לקבלתם חזרה, דבר שעשוי גם הוא לקחת מספר חודשים.

3. עלויות – אגרה לויזה לארצות הברית היא בסך 185$, אגרה לפטור מויזה היא 21$. האגרות משולמות בכל מקרה, עבור כל אדם וכל גיל והאגרה לויזה לארה״ב אינה מוחזרת במקרה של סירוב לויזה. מי שסורב לתוכנית פטור מויזה, מקבל החזר אגרה של 17$.

4. תוקף האישור/ויזה – כאן, בשונה משאר הסעיפים, נכנס היתרון של הויזה לארצות הברית. ויזה לרוב תקפה לעשר שנים בעוד שפטור מויזה תקף לשנתיים או עד לסיום תוקפו של הדרכון (המוקדם מביניהם) עם ויזה, כאמור, ניתן להחליף דרכון אך יש לשמור את הדרכון הישן עם הויזה, בלעדיה, לא תורשה כניסה לארצות הברית.

היתרון הכלכלי בהוצאת פטור מויזה – אז כמה עולה ESTA

הליך הפטור מויזה מעבר להיותו קצר ופשוט באופן משמעותי, הוא גם חיסכון של ממש בעלויות, במיוחד כאשר מדובר במשפחה או מספר אנשים רב.

משפחה אשר מתכננת הגעה לארצות הברית לצורך טיול או ביקור, גם ככה עתידה להוציא כספים רבים על מלונות, נסיעות, טיסות ואטרקציות. התוספת של הוצאת הויזה אמנם קטנה לעומת הוצאות הנסיעה, אך יכולה בהחלט להכביד. מעבר לזמן ולאנרגיה שנדרשים בתהליך הוצאת ויזה לארצות הברית, ישנה ההוצאה עבור האגרה.

אדם בודד ישלם 185$ עבור בקשה (סכום שאינו מוחזר בשום צורה שהיא גם במקרה של סירוב) ומשפחה בת חמש נפשות לדוגמא, תשלם סכום של 925$ עבור האגרות בלבד. זהו סכום לא מבוטל.

משפחה בת 5 נפשות, תשלם עבור הגשת הבקשה לESTA סכום כולל של 105$ בלבד וכמובן, לא תצטרך לקחת יום חופש, לקחת את כל הילדים ולהגיע עד לתל אביב או ירושלים עם מסמכים רבים ליום ראיון ארוך ומייגע.

כיצד מגישים בקשה לפטור מויזה?

כדי להתחיל, ראשית יש להחזיק בדרכון הישראלי ולוודא כי הוא ביומטרי ובתוקף. את היותו של הדרכון ביומטרי ניתן לבדוק על ידי הימצאות שבב בחלק החיצוני (הכריכה) הקדמי והתחתון של הדרכון.

לאחר מכן יש למלא טופס ESTA באנגלית. למלא את הטופס בצורה מדוייקת ומלאה. לאחר סיום הטופס , המועמד עובר לעמוד התשלום של האגרה ויש לשלם את האגרה באמצעות אשראי. לאחר קבלת האישור על התשלום יש לחכות לתשובה מהמערכת הרשמית.

התשובה תתקבל לאחר מספר שעות בודדות ועד ל 3 ימים לאחר סיום מילוי הטופס.

כיצד טסים עם האישור?

הפטור מויזה הוא למעשה אישור אלקטרוני, דהיינו, כל מי שקיבל אישור לפטור, פרטיו מצויים במערכת האלקטרונית של ביקורת הגבולות האמריקאי ורק על ידי העברת/הצגת הדרכון בביקורת הגבולות, תתקבל הודעת אישור לכניסה. על מנת להגיע לארצות הברית בטיסה, חייב להדפיס את האישור שהתקבל, מאחר וחברות התעופה על ידי הוראה אמריקאית, אינן מורשות להעלות נוסעים אשר לא הציגו את האישור באופן פיזי עם העלייה למטוס או בעת עשיית הצ׳ק אין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות