בריטניה שוקלת הכרה בפלסטין מיד לאחר הכרזה על הפסקת אש

משרד הביטחון: 427 בתים בישראל נפגעו מירי חיזבאללה בצפון • הרמטכ"ל בגבול לבנון: "אנחנו נחזיר את התושבים רק כשיהיה פה בטוח • שר ההגנה של ארה"ב: "לא צופים עימות כולל בין ישראל לחיזבאללה" • פיקוד העורף מקל בהנחיות לעוטף: תתאפשר חזרה ללימודים • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"ב שבט התשפ"ד / 01.02.2024 02:10
היום ה-118 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

22:15 – פיקוד העורף אמנם הקל היום בהנחיות לעוטף עזה, אבל במשרד החינוך מבהירים כי למרות שההנחיות מאפשרות חזרה ללימודים ביום ראשון בשבוע הבא ושהוא ערוך לכך – הדבר לא יקרה בקרוב. מנהלת תיכון בעוטף אמרה לכאן חדשות: “לא נחזור בקרוב, אני לא אקח את הסיכון. גם ההורים לא יאפשרו חזרה כי אין מענה מספק”.

21:45 – פרס לטרור: שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון אמר לסוכנות AP, כי בריטניה עשויה להכיר במדינה פלסטינית כבר מיד לאחר ההכרזה על הפסקת אש, מבלי לחכות לסיום רשמי של המלחמה שעלול לקחת שנים רבות.

21:45: אזעקה בזרעית: זוהה שיגור אחד שנפל בשטח פתוח. ללא נפגעים או נזק. צה”ל מגיב באש ארטילריה.

21:15: מצננים את ההתלהבות: גורם רשמי קטרי אמר לרויטרס כי אין עסקת הפסקת אש עדיין בנושא עזה. אותו גורם רשמי אמר שחמאס קיבלה באופן חיובי את ההצעה, אך טרם השיבה עליה. “עדיין אין עסקה. חמאס קיבל את ההצעה באופן חיובי, אבל אנחנו מחכים לתשובתם”.

20:40 – גורם בכיר בארגוני הטרור הפלסטינים אמר לערוץ אל-מיאדין הלבנוני: “קיבלנו מסר מהנהגת חמאס לגבי המסגרת של ההצעה שעלתה בפסגת פריז והיא ‘מצויה בלמידה'”. לדברי הבכיר, בראש סדר העדיפויות נמצאות הפסקה כוללת של הלחימה ונסיגה מוחלטת של כוחות צה”ל מעזה.

“עד כה לא יצאה אף משלחת מהנהגת חמאס לקהיר, טרם נקבע מועד לפגישות. אוחדו מאמצי התיווך של מצרים וקטר  אבל אין עדיין הסכמה על המסגרת, ולחמאס יש הערות מהותיות. ההצהרה של קטאר נמהרת ולא נכונה”. במקביל, אוסאמה חמדאן, בכיר בחמאס, אמר  לערוץ קטרי: “עד כה לא ניתן לדבר על הגעה להסכם – אנחנו בתחילת הדרך”.

20:30 –  השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מגיב לסנקציות שהוטלו על ארבעה “מתנחלים” מצד הממשל האמריקאי. “הגיע הזמן שאמריקה תחשוב מחדש על המדינות שלה ביהודה ושומרון. הנשיא ביידן טועה ביחס לאזרחי מדינת ישראל ולמתיישבים הגיבורים. מי שמותקף, מי שנרגם באבנים בניסיון לפגוע ולרצוח אותם, הם המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון”.

20:30 –  משרד הביטחון מפרסם כי 427 בתים בישראל נפגעו מירי חיזבאללה בצפון. כ-80 מהבתים ספגו פגיעות ישירות.

20:00 –  הרמטכ”ל קיים היום הערכת מצב בגבול לבנון, ואמר: “אנחנו נחזיר את התושבים רק כשיהיה פה בטוח. זה דורש מאיתנו מקצועיות, מוכנות ואורך רוח”.

19:55 –  ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לסנקציות שהטיל ממשל ביידן על ארבעה “מתנחלים”. “רוב מוחלט של המתיישבים ביהודה ושומרון הם אזרחים שומרי חוק, רבים מהם נלחמים בימים אלה בסדיר ובמילואים למען הגנת ישראל. ישראל פועלת נגד כל מפירי חוק בכל מקום, ולכן אין מקום לצעדים חריגים בנידון”.

19:30 – ערוץ אל-ג’זירה ציטט את דובר משרד החוץ הקטרי, שטען כי “ישראל הסכימה על הצעת הפסקת אש ויש לנו אישור ראשוני חיובי מצד חמאס”.

טרם התקבל אישור רשמי מצד ישראל או מצד חמאס להודעה הקטארית. קבינט המלחמה וגם הקבינט המצומצם מתכנסים הערב.

19:25 – מסתמן: שר החוץ של ארה”ב בלינקן ידחה את ביקורו בישראל בכמה ימים.

19:15 –  הודעת עיריית שדרות לתושבים: פיקוד העורף שינה הערב את הנחיות ההתגוננות בעוטף עזה, כולל בעיר שדרות. לפי הנחיות פיקוד העורף. עיריית שדרות לומדת את הנחיות פיקוד העורף וממתינה לאישור מתווה הממשלה לאפשר לתושבים לבחור אם לשהות בעיר או להישאר עד חודש יולי מחוץ לשדרות במימון המדינה. בנוסף לכך, נדרש אישור ותיקצוב מערכת הביטחון למרכיבי הביטחון הנדרשים לפתיחת מסגרות החינוך.

19:00 – הנשיא ביידן חתם על צווים נגד כמה ישראלים, ובהם אחד ש”הסית לאלימות והצית בית”. גורם בכיר בבית הלבן מסר: “מתנחלים קיצוניים מהווים איום על היציבות האזורית ועל פתרון שתי המדינות”. משמעות הצווים: חסימת הגישה למערכת הכלכלית האמריקנית, ואיסור להוצאת ויזה.

19:00 – מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן סייר אתמול בצפון רצועת עזה: “היכולת שלנו לפעול בליבה של העיר עזה בחזרה, תוך פגיעה בעשרות רבות של מחבלים, היא יכולת חשובה – ואנחנו נמשיך ונעשה את זה”.

19:00 – דובר משרד החוץ של קטר: “אנחנו ממתינים לתגובת חמאס על ההצעה שעלתה בפסגת פריז והועברה לישראל. היא מבוססת על הפסקת אש הומניטרית, עדיין נמשכת העבודה על כמה פרטים. שני הצדדים הסכימו על המהות, מקווים שזה יושלם בתוך כמה שבועות”.

18:15 –  שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ תקף את נשיא ארה”ב ביידן וטען כי קמפיין “אלימות המתנחלים” הוא “שקר אנטישמי שמפיצים אויבי ישראל במטרה להכפיש את המתיישבים החלוצים ואת מפעל ההתיישבות ולפגוע בהם”, וכי זו “דרכם להכפיש את מדינת ישראל כולה”.

“זהו קמפיין BDS אנטי מוסרי שהופך את הקורבן לתוקף ומתיר את דמם של המתיישבים. חבל שממשל ביידן משתף עם זה פעולה בימים שבהם המתיישבים משלמים מחיר דמים יקר בטובי בניהם במלחמה בעזה.

“אמשיך בעזרת השם לפעול ללא מורא לחיזוק ולפיתוח ההתיישבות היהודית בכל מרחבי ארץ ישראל ולחתור לשלום בר קיימא, שיושג רק כאשר תיגדע תקוותם של הערבים להקמת מדינה ערבית על חורבותיה של המדינה היהודית. אם המחיר יהיה הטלת סנקציות אמריקניות עלי – אז שיהיה”.

18:00 – פיקוד העורף פרסם כמה הקלות על כמה יישובים בעוטף עזה ובמסגרתן תתאפשר התקהלות של 100 אנשים בשטח פתוח ושל 300 בשטח סגור. בנוסף יותרו פעילויות חינוכיות, לרבות של בתי ספר וגני ילדים, במקומות שאפשר להגיע יהיה מהם למרחב מוגן תקני בזמן התגוננות.

השינויים יתאפשרו ביישובי העוטף, למעט עשרה יישובים שבהם תתאפשר התקהלות של 50 אנשים בשטח פתוח, ושל 100 אנשים בשטח סגור. עשרת היישובים: נירים, כרם שלום, ניר עוז, כיסופים, עין השלושה, סופה, חולית, נתיב העשרה, כפר עזה ונחל עוז.

בהמשך להודעת פיקוד העורף, ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן מסר כי מוסדות החינוך ביישובי 4-7 ק”מ ייפתחו בהדרגה ועד לתאריך 13 לפברואר, וכי כל מוסדות החינוך של המועצה ביישובים האלו יפעלו באופן מלא. “מוסדות החינוך שנפתחו במרכזי הפינוי, ייסגרו בהדרגה עד לתאריך זה. לגבי תושבים שיחליטו להישאר במרכזי פינוי – צוות המועצה יעשו כל מאמץ למצוא פתרונות לתלמידים אלו”.

17:55 – שר ההגנה של ארה”ב לויד אוסטין: “אנחנו לא צופים עימות כולל בין ישראל לחיזבאללה. אנחנו בקשר עם הישראלים כדי לוודא שזה לא יתפתח למלחמה בחזית נוספת, ולא רואים שישראל נמצאת במלחמה עם מדינה נוספת באזור. אנחנו לא במלחמה עם איראן אך עם זאת החות’ים ממשיכים לעשות פעולות לא אחראיות ולא חוקיות”.

17:48 – קבינט המלחמה והקבינט המדיני ביטחוני מתכנסים הערב.

16:15 – רויטרס: ארצות הברית העריכה כי איראן היא שייצרה את הכטב”ם שהתנגש בבסיס שלה בירדן בסוף השבוע, והרג שלושה חיילים אמריקנים ופצעו יותר מ-40.

16:01 – אזעקות הופעלו באילון שבגליל

15:45 – מטוס קרב של צה״ל תקף  מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בטיר חרפא. במהלך היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל למרחבים מטולה וקריית שמונה. צה״ל תקף את מקורות הירי, אין נפגעים.

15:40 – תת גונדר בדימוס בטי להט, לשעבר מפקדת הכלא של יחיא סינוואר, משוכנעת כי מי שיחליט על רשימת המשוחררים הוא מנהיג חמאס בעצמו המסתתר באחת המנהרות בעזה. “סוגיית האסירים זה דבר מקודש אצל הפלסטינים בכלל ובפרט אצל החמאס”, אמרה.

על שחרור מחבלים במסגרת המתווה לשחרור חטופים הזהירה להט: אנחנו הולכים להכין לעצמנו עוד שבעה באוקטובר?

15:35 –  כאן חדשות: גורם פלסטיני המקורב לשיחות המו”מ התייחס לעסקת שחרור חטופים: “חמאס ככל הנראה לא יסרב להצעה שיקבל מהמתווכים, אבל לא יחתום עליה ללא ערבויות מצידה של ישראל, שתתחייב לסיים את המלחמה”.

14:55 – דיווח בסקיי ניוז בערבית: משלחת של הג’יהאד האיסלאמי צפויה להגיע בקרוב לקהיר כדי להצטרף לשיחות על עסקת חטופים.

14:47 – מחבל ניסה לדרוס לוחמי צה״ל בעת פעילות יזומה סמוך לחברון. הכוח הגיב בירי, המחבל נפגע, נעצר והועבר לחקירת כוחות הביטחון. כוחות צה״ל פרוסים במרחב ואין נפגעים לכוחותינו.

14:15 – שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם משלחת שגרירים מהאו”ם שמבקרת בישראל, ואמר להם: “אונר”א איבדה לגיטימציה להתקיים במתכונתה הנוכחית. כסף של מדינות העולם הושקע באמצעותה לחיזוק תשתיות טרור ותשלום למחבלים”.

השר התייחס למתיחות בגבול הצפון, והבהיר כי חלון הזמנים לפעולה ישראלית שתבטיח את ביטחון תושביה ותשיב 80,000 אזרחים אל בתיהם – הולך ומתקצר. השר גלנט הדגיש כי ישראל מעדיפה לעשות זאת בהסדר מדיני, אך מקדמת במקביל את המוכנות לאפשרות הצבאית.

13:58 – הירי מתרחב: אזעקות בקריית שמונה ובמרגליות

13:45 – לפחות ארבע נפילות זוהו במרחב מטולה

13:45 –  זאהר ג’בארין, ממלא מקומו של סאלח אל-עארורי שחוסל, משתתף במשלחת חמאס שדנה בעסקה לשחרור החטופים.

ערוץ “אלערבי” בקהיר דיווח שמשלחת חמאס, בראשות ראש הלשכה המדינית בארגון, איסמאעיל הניה, הגיעה הבוקר לקהיר כשהוא מלווה בחברי הלשכה המדינית בחמאס, מוסא אבו מרזוק וח’ליל אלחיה כדי לקיים שיחות עם ראש המודיעין המצרי הגנרל עבאס כאמל.

12:50 – פגישת העדכון הביטחוני בין ראש הממשלה נתניהו ליו”ר האופוזיציה לפיד שאמורה הייתה להתקיים היום, נדחתה לשבוע הבא “מטעמי הלו”ז של רה”מ”.

12:50 –  יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, הגיע הבוקר יחד עם חברי סיעת ישראל ביתנו למעבר כרם שלום. “הגענו הבוקר למעבר כרם שלום וראינו משאית אחר משאית נכנסות לרצועת עזה ומכניסות תרופות, דלקים ומזון למפלצות האדם מחמאס. עד היום לא ראינו שום הוכחה שהתרופות שהיו מיועדות לחטופים שלנו, אכן הגיעו לידיהם, בנוסף עד היום נציגי הצלב האדום לא ביקרו אף חטוף ישראלי.

“זה פשוט בלתי מוסרי. לא יכול להיות שההומניטריות היא רק לצד אחד, כאשר לצד שלנו אין שום סיוע הומניטרי. ממשלת ישראל נכשלה בהגנה על אזרחי ישראל, ועכשיו בטיפול בחטופים. אני קורא לסגור את כל המעברים לאלתר, להפסיק עם כל המשחקים האלו. חייבים לדאוג קודם כל לאנשינו, לא למפלצות האדם מחמאס.”

12:45 – משרד הבריאות העזתי של חמאס: 27,019 הרוגים ו-66,139 פצועים פלסטינים מתחילת המלחמה.

12:45 – מקור מצרי לערוץ אל-ערבי הקטארי: משלחת חמאס, בראשות אסמאעיל הניה, נפגשת עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל

12:35 – מרכז הסחר הימי הבריטי (UKMTO) דיווח על תקרית בדרום ים סוף, כ-57 מילים ימיים מחודידה שבתימן

12:15 –  בית משפט השלום בבאר שבע הורה על שחרורם של ארבעה מוחים שנעצרו אתמול  במחאה במעבר כרם שלום כנגד הכנסת משאיות הסיוע לעזה. המוחים סירבו לחתום בתחנת המשטרה על הסכמתם להרחקה של שבועיים מאזור המעבר, והובאו לבית המשפט שם ביקשה המשטרה מבית המשפט לאשר את ההרחקה. בית המשפט דחה את בקשתם והורה על שחרורם והרחקתם למשך יומיים בלבד. את המוחים מייצג עו”ד נתי רום מחוננו.

12:10 –  דובר צה”ל בערבית סגן-אלוף אביחי אדרעי פנה לתושבים המתגוררים ממערב לעיר עזה, בשכונות א-נסר, שייח’ רדואן, מחנה שאטי, רימאל, א-סברה, שייח’ עג’לין ותל אל-הווא, וקרא להם להתפנות מהאזור באופן מיידי.

12:05 – בעקבות איומים רבים על חייו מצד מוסלמים ופרו-פלסטינים: מייק פריר, חבר הפרלמנט הבריטי הפרו-ישראלי, הודיע כי יפרוש מהחיים הפוליטיים.

11:45 – יותר מ-100 עצורים פלסטינים שהוחזקו בישראל – שוחררו וחזרו לעזה, כך מסרה רשות המעברים בעזה.

11:15: סוכנות הידיעות “רויטרס” דיווחה גם היא ממקורותיה שארגון משמרות המהפכה האיראני מסיג את אנשיו מסוריה אחרי התקיפות של ישראל.

11:05 – משמרות המהפכה של איראן הפחיתו את פריסת הבכירים שלהן בסוריה, בעקבות התקיפות המיוחסות לישראל בתקופה האחרונה, ומתכוונות כעת להסתמך יותר על המיליציה השיעית של בעלות הברית כדי לשמור על השליטה במדינה.

החלטת ההנהגה להוציא את קציניה התקבלה בין היתר בעקבות החשש ממעורבות ישירה בעימות. בכיר ביטחוני באזור אמר כי המפקדים האיראנים הבכירים עזבו את סוריה, יחד עם עשרות קצינים בדרגות שונות, כחלק מההחלטה לצמצם את פריסת הכוחות במדינה. כעת מעריכים שאיראן תמשיך לנהל את פעולותיה בסוריה מרחוק, בעזרת חיזבאללה בלבנון.

10:55 –  ‘הוול סטריט ג’ורנל’: בטיוטת העסקה שהוסכמה על ידי הצדדים במפגש שנערך בפריז, בשלב הראשון  ישראל תנצור את האש לשישה שבועות ותפסיק את פעילות המל”טים בזמן שחמאס יאסוף את החטופים. השלב הראשון יכלול עצירה של הלחימה למשך שישה שבועות, בהם ישוחררו משבי חמאס ילדים, קשישים וחולים.

בשבועות הללו תושבי עזה יוכלו להסתובב באופן חופשי בכל חלקי הרצועה.

בשלב השני צפויות להשתחרר חיילות שמוחזקות בשבי חמאס. תמורת כל חיילת ישוחררו 150 מחבלות מהכלא בישראל. כמו כן, יוכנס סיוע הומניטרי נוסף לרצועה. בשלב השלישי של הפסקת האש שעשויה לצאת לפועל, חמאס ישחרר חיילים וגופות של חטופים.

10:01 – שני טילי נ”ט שוגרו משטח לבנון לעבר מוצבי צה”ל בחרמון, אין נפגעים. צה”ל השיב בירי ארטילרי לעבר מקור הירי

09:30 – ערבי ישראלי בן 20 ניסה להצית תחנת משטרה בשפרעם – בגלל הזדהות עם חמאס. כתב אישום הוגש נגדו.

09:25 – העיתון הלבנוני אל-אח’באר: ההתייעצויות שקיים חמאס כללו תגובה ראשונית, שלפיה התנאי המחייב מבחינתם לכל עסקה – הפסקת המלחמה. חמאס מתעקש שכל הסכם יכלול ערבויות לכך.

במקביל, צוין כי ארגון הטרור מסרב להצעות שנוגעות להגליה של הנהגתו לחו”ל או לאפשר לגורמים ערבים שעוינים מבחינתם לפקח על ניהול שיקום הרצועה ולקשור זאת לשלב שלאחר המלחמה.

09:20 – גורמים המעורים בפרטי המגעים בשבועות האחרונים בין ישראל למצרים אמרו לגלי צה”ל, כי המדינות קרובות להגעה להבנות בנושא השליטה על ציר פילדלפי שבגבול רצועת עזה-מצרים. על פי ההערכות,  ישראל התחייבה בפני מצרים כי  לא תפעל באזור רפיח, לפני שתאפשר לאוכלוסייה שנמצאת שם – כמיליון איש – להתפנות מהאזור, זאת כדי להפחית את הסיכון לזרימת גלי פליטים של פלסטינים מעזה למצרים.

יחד עם זאת, טרם הוחלט לאן ישראל תפנה את האוכלוסייה, כשככל הנראה יש שתי אפשרויות העומדות על הפרק: צפון הרצועה או חאן יונס.

בנוגע לסוגיית השליטה בציר פילדלפי, ככל הנראה לישראל תהיה “השפעה מסויימת” על הנעשה בציר, אך בלי נוכחות פיזית קבועה לאורך הציר. יחד עם זאת, ישראל תוכל לעקוב אחרי הציר באמצעים טכנולוגים.

08:55 –  שר האוצר ויו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ התייחס בגל”צ לכנס ההתיישבות שנערך בירושלים בתחילת השבוע: “מותר להביע כמיהה ורצון להתיישבות, עם זאת מטרות המלחמה נשארו להשמיד את חמאס ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל”.

08:20 –  לוחמי אוגדה 162 ממשיכים בלחימה ופועלים במרכז העיר עזה: הכוחות חיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים. לאחר זיהוי בשטח של חוליית מחבלים, כוח של חטיבת הנח”ל הכווין כלי טיס – שתקף וחיסל כמה מחבלים במרחב.

בצפון הרצועה לוחמי חטיבה 401 ממשיכים לפשוט על מבנים צבאיים של חמאס ולחסל מחבלים. במקביל, לוחמי אוגדה 98 נלחמים בעצימות גבוהה במערב ח’אן יונס. הכוחות במרחב זיהו משגר טילים ארוכי טווח והכווינו מטוס קרב – שהשמיד את המשגר.

07:50 –  השר יואב קיש התייחס בראיון בגלי צה”ל לדבריו של ראש הממשלה נתניהו שאמר כי “עסקת חטופים – לא בכל מחיר”. לדבריו, “אנחנו לא רוצים להיות במצב שבסוף תגיע עסקה שלא נוכל לקבל, ויש קווים אדומים – זה פשוט נכון. גם אני לא יודע בדיוק מה תהיה העסקה, וההרגשה היא שמנסים להכניס את ישראל לאיזשהו מתווה שהיא לא יכולה להיות בו”.

07:30 – בלבנון מדווחים: מצרים לוחצת על הפלגים הפלסטינים ודוחפת אותם להסכים לכל נוסחה של עסקה לחילופי שבויים והפסקת אש זמנית.

05:10 – המיליציות הפרו-איראניות בעיראק טוענות ששיגרו כטב”ם לעבר נמל חיפה.

03:30 – שר החוץ הבריטי קמרון נפגש עם יורש העצר הסעודי בן סלמאן.  בפגישה ביניהם, שוחחו השניים על מטרתה של בריטניה לכינון הפסקת אש הומניטרית מיידית בעזה. עוד אמר שר החוץ קמרון כי בריטניה תבחן הכרה במדינה פלסטינית, דבר שיקדם את פיתרון שתי המדינות ועשוי לטענתו לסיים את הסכסוך עם ישראל. “יציבות אזורית נמצאת בראש סדר העדיפויות המשותף של בריטניה וסעודיה”, כתב קמרון בטוויטר.

02:00 – כאן חדשות: חמאס דורש מישראל לשחרר את כל מחבלי יחידת העילית שלו – הנוח’בה, שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר. גורמים המעורבים במשא ומתן אמרו כי הדרישה עלתה כבר בפסגה בפריז מצד קטר ומצרים, ושוב במהלך שיחות שהתקיימו בין המתווכים בימים שלאחר הפסגה, כולל היום.

בישראל מתקיימים דיונים על הדרישה הזאת של חמאס – וטרם התקבלה החלטה.

01:45 – בכיר אמריקני ל-CBS News: “טייסת F-18 אמריקאית הפציצה לפני זמן קצר 10 כטב”מים במערב תימן דקות לפני ששוגרו”.

01:20 – דובר מחלקת המדינה של ארה”ב, מתיו מילר, אמר: “ארה”ב ‘רודפת’ באופן פעיל אחר הקמת מדינה פלסטינית עצמאית, עם ערבויות ביטחוניות אמיתיות עבור ישראל, משום שאנו מאמינים כי זו הדרך המיטבית להביא שלום וביטחון לישראלים, לפלסטינים ולאזור”. עוד אמר מילר: “אנו בודקים מגוון רחב של אפשרויות ודנים בהן עם שותפינו באזור”.

00:50 – דיווח בתימן על תקיפה אמריקנית-בריטית חדשה באזור חודידה

00:50 – סוכנות הידיעות AFP מצטטת גורמי אבטחה שטוענים שספינה מסחרית נפגעה מטיל ששוגר על ידי החות’ים. מוקדם יותר, טען דובר הזרוע הצבאית של המורדים מתימן כי פגעו בספינת מסחר אמריקנית.

לפי דיווח בפוקס ניוז, ספינת המלחמה האמריקנית USS Carney יירטה טיל בליסטי וכמה כטב”מים של החות’ים במפרץ עדן. על פי הדיווח, נעשה שימוש בטיל SM-6 בשווי של 4.3 מיליון דולר ליחידה.

00:25 – שר החינוך יואב קיש כינה את מתווה עסקת החטופים שדווח עליו כ”כניעה לחמאס”. לדבריו, “לעצור את המלחמה הצודקת בתולדותינו כדי לקבל חלק מהחטופים, ללא הכרעה ותוך שחרור אלפי מרצחים מבתי הכלא, שירצחו בנו שוב, זה טירוף הדעת”.

00:01 – בכיר חמאס אוסאמה חמדאן מכחיש דיווחים: “אין אמת בדיווח על הכרזה על הפסקת אש ביום שבת. יש לנו הערות מהותיות בנוגע להצעה שהועברה לנו”.

עלי ברכה, בכיר אחר בארגון הטרור הרצחני, ששוהה בחו”ל, אמר הערב לערוץ אל-מיאדין הלבנוני: “אנחנו כעת לומדים את ההצעות שקיבלנו בפסגת פריז. נתייעץ עם בני בריתנו, חברינו ופלגים נוספים בהתנגדות. בתוך כמה ימים, פחות משבוע, נקבל החלטה”.

00:01 –  אבו מאזן הצהיר כי הפלסטינים דורשים הפסקת אש מלאה, נסיגת צה”ל מכל רצועת עזה, זירוז סיוע הומניטרי לרצועת עזה ומניעת גירוש של פלסטיני כלשהו. “אנו לעולם לא נתיר שתישנה הנכבה של שנת 1948”. לדבריו “הפלסטינים לא יאפשרו להוציא לפועל את תוכניות הכיבוש לפצל את עזה משאר האדמות הפלסטינית או לקטוע חלק ממנה.

“לאחר הפסקת ה’השמדה ההמונית’ ברצועת עזה מועצת הביטחון של האו”ם צריכה לקבל החלטה המכירה במדינת פלסטין כחברה מלאה באו”ם, ולהביא לעריכת ועידה בינלאומית לשלום שיביא קץ לכיבוש הישראלי של מדינת פלסטין”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות