פרופ’: העולם מתעניין בפלסטינים – רק בגלל שהיהודים מעורבים בזה

השר לשעבר, פרופ' שלמה בן עמי, טוען שהמערב מושקע בסכסוך היהודי ערבי רק בגלל "המרכזיות של החוויה היהודית בתודעה המערבית" • "נהגתי לומר בשיחות עם פלסטינים: אם אתם באמת חושבים שהעולם מתעניין בכם - אתם טועים. העולם מתעניין בכם בגלל שהיהודים מעורבים"
חרדים 10
כ"ב שבט התשפ"ד / 01.02.2024 00:15

מדוע העולם עוסק בסכסוך היהודי ערבי באופן כה אובססיבי? פרופ’ שלמה בן עמי, מי שכיהן כשר החוץ בממשלתו של אהוד ברק, כהיסטוריון ודיפלומט, סבור שרק בגלל שהיהודים מעורבים בסכסוך הזה.

לפי דיווח של ישי פרידמן, כתב התחקירים של ערוץ 14, בשיחה שמסר לאחרונה בדיון על הדתות המונותיאסטיות, התייחס בן עמי לאירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה בעזה. לדברי בן עמי, העולם איננו מתעניין בעולם הערבי אלא בסיפור היהודי והעימות של העם היהודי עם העולם הערבי – ומכאן תשומת הלב האדירה לפלסטינים ומאבקם.

“אני לא רוצה לשנייה אחת להקטין את ממדי הטרגדיה של העם הפלסטיני”, אמר בן עמי, “זו טרגדיה בסדר גודל קוסמי כמעט, ואסור לאף אחד מאיתנו להמעיט בחשיבותה. ובכל זאת, אני נהגתי לומר בשיחות עם פלסטינים: אם אתם באמת חושבים שהעולם מתעניין בכם – אתם טועים. העולם מתעניין בכם בגלל שהיהודים מעורבים בעניין הזה. היהודים מעורבים בעניין הזה ומשום שהם מרכזיים כרפרנס של הציביליזציה הזאת שהיא זאת שמעסיקה אותם”.

בן עמי טען ש”עמי התנ”ך”, כלומר המערב שנשען על הנצרות, בין אם זאת ארה”ב או צרפת ובריטניה, נושאים בתוכם מטען שבו לעם היהודי יש מקום שהשפיע רבות על תרבותם וחייהם, ועל כן כל דבר שהיהודים מעורבים בו, לתפיסתו, גוררת תשומת לב רבה.

“הממדים האדירים של ההתייחסות לשאלה הזו בקרב עמי העולם, הממשלות ובעיקר דעת הקהל. זו המרכזיות של החוויה היהודית בתודעה המערבית”, הסביר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות