‘אסון הקיר’ בו נהרג בחור הישיבה: העירייה נדרשת לבדוק את הכשלים

פרסום ראשון: לידי העירייה ואנשי המקצוע מטעמה הגיעו עשרות התראות על הסכנה בפרויקט בשכונת בית ישראל, בו נהרג הבחור יצחק שטיינברגר ז"ל • עו"ד בנימין ארביב, המייצג את המשפחה, דורש: הפקת לקחים ונקיטת אחריות אישית
יוני גרין
י"ט שבט התשפ"ד / 29.01.2024 10:51

חודש לאחר הטרגדיה בשכונת בית ישראל בירושלים:  בעקבות קריסת הקיר על חדרו של הבחור יצחק שטיינברגר ז”ל, שנהרג מהפגיעה הקשה, פנה פרקליט  המשפחה, עו”ד בנימין ארביב, לעיריית ירושלים במכתב נוקב בו הוא מגולל את סדרת האירועים וההתנהלות הרשלנית שהובילו לקריסה – ודורש תשובות ובדיקה מעמיקה.

מזהים שהילד מוכשר מאד? תזניקו אותו קדימה עם קורסים לחרדים

“המנוח נהרג לכאורה עקב רשלנות פושעת של העירייה ו/או מי מטעמה, והקבלן/היזם המבצע, שעה שהתקבלו במוקדי העירייה השונים עשרות ואם לא מאות פניות של תושבים מודאגים אשר התריעו על המתחולל באתר הבניה אשר בסמוך לדירה בה נהרג המנוח, אך לשווא”, כתב עו”ד ארביב, ופירט אחת לאחת את הפניות המרכזיות.

לדברי עו”ד ארביב, על פי חוות הדעת של מהנדס, נראה לכאורה כי הקבלן או היזם או מי מטעמם דיקק את הקיר התומך שלא בהתאם לתוכניות ההנדסיות, ובעקבות כך כבר לפני כחצי שנה הודיע המהנדס דן שפר על הסכנות ועל הסרת אחריותו מהפרויקט. חודשים אחדים לאחר מכן, שלח גם עו”ד צחי איתן מכתב המצביע על הסכנות במקום.

בהמשך, מציין עו”ד ארביב: “יש ברשותי עשרות סרטונים, שחלקם הועברו לנציגים ובעלי תפקידים בעירייה בזמנים רלוונטיים, אך מרביתם טמנו את ראשם באדמה ולא ביצעו כל בדיקה מעמיקה”.

במכתב נדרשת העירייה “לבדוק ולחקור את המקרה עד תום ולהפיק את הלקחים מאירוע קשה זה, לרבות הפקת לקחים ונקיטת אחריות אישית של הנוגעים בדבר”.

עו”ד ארביב דורש גם להמציא את מלוא הפניות והתיעודים שהומצאו לנציגי העירייה לרבות המוקד העירוני, ולקבל לידיו את ממצאי הבדיקה שתערוך העירייה, “וזאת טרם פניה לקבלת סעד משפטי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות