אריה דרעי גילה: “התחלתי להיעזר בכדורי שינה כדי להירדם בלילה”

יו"ר ש"ס אריה דרעי סיפר בראיון על הלילות הקשים שעובר וגם חשף את יחסו לעיסקה חדשה להשבת החטופים • דרעי התייחס לעובדת היותו הנציג החרדי היחיד בקבינט וביקוריו אצל גדולי ישראל • על הבחירות המוניציפליות: "לפני המלחמה ניסיתי לעשות שלום"
קובי פינדרוס
ט"ו שבט התשפ"ד / 25.01.2024 21:53

יו”ר ש”ס, ח”כ אריה דרעי, המשמש חבר משקיף בקבינט המלחמה, העניק הערב (חמישי) הצצה לדיוני הקבינט וטען כי בשל כובד האחריות הוא נעזר בכדורי שינה.

“המצב הביטחוני בדרום ובצפון מדיר שינה בעיני. לצערי התחלתי להיעזר בכדורי שינה כדי להירדם בלילה. זה לא רק החיילים והחטופים שאני מכיר – מדובר בהחלטות שמשפיעות על כל העם היהודי בארץ ובעולם. אין שעה שאיראן ואחרים לא מנסים לפגוע ביהודים בעולם, בבתי כנסת, בתי חב”ד ובשגרירויות. מסכלים אותם אבל ההחלטות לא פשוטות”.

בריאיון לרדיו ‘קול ברמה’ חשף גם את יחסו כלפי עסקת החטופים התגבשת: “מה שאוכל לומר, שכל החלטה שתחייב אותנו לעצור את המלחמה ולהוציא את כל כוחות צה”ל מהרצועה ושהחמאס ימשיך לשלוט שם – אני אתנגד”.

על הסכם השבת החטופים הקודם אמר: “בעסקה הקודמת לפני חודש וחצי, התייעצתי וקיבלתי את דעת מועצת החכמים לתמוך בעסקה וכך הוריתי לשרים שלנו לעשות. היו שתקפו אותי על כך, אבל היום כולם מבינים שזה היה נכון. הבאנו למעלה ממאה חטופים חיים. כשתהיה הצעה מעשית על השולחן והיא תהיה הרבה יותר קשה מבחינת המחירים – נדון לגופו של עניין”.

דרעי תקף גם את הביקורת של קטאר על דברי נתניהו למשפחות החטופים: “על מה הזעם של קטאר? הם הרי בנו את החמאס! במימון שלהם הם בנו את מבצר הטרור הכי גדול. תחנת אל-ג’זירה שבשליטתם זו תחנת ההסתה הגדולה ביותר. זה שהיא רוצה כעת לתווך בעסקת החטופים לא אומר שהפכנו להיות ידידים שלהם ולא יודעים מי הם בדיוק. אם הם לא רוצים להצטייר כחמאסניקים ותומכי רוצחים, לפחות שיפעלו להשיב את החטופים. לא צריך להתרגש מהם”.

במהלך הריאיון סיפר יו”ר ש”ס גם על ההתייעצויות עם הרבנים: “מכיון שאני הנציג החרדי היחיד בקבינט הביטחוני, ומכיון שאני מאמין בכוח הלימוד והתפילה, הגעתי לאדמו”ר מגור ולעוד גדולי ישראל כדי להציג להם את המצב הביטחוני האמיתי של עם ישראל, כדי שהם יטכסו עיצה כיצד לעורר את עם ישראל, אילו תקנות או עצרות תפילה לעשות”.

דרעי התייחס גם לבחירות המוניציפליות: “לפני המלחמה ניסיתי לעשות שלום. אצלי במרפסת ישבו ראשי אגודת ישראל ודגל התורה והצעתי מתווה איך הולכים לבחירות בלי מחלוקות. זו היתה תקופה של ההפגנות על הרפורמה המשפטית והצעתי ללכת באחדות. לצערי לא שמעו לי ואני אומר זאת בכאב גדול.

“אני מאמין שאם היום היו פותחים את הרשימות היה יותר סיכוי לשלום. בכל מקרה, הנחתי את כל נציגי ש”ס לא להתעסק בקמפיינים ולא בדברים מעוררי מחלוקת. זה לא הזמן לכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות