71%: פרשנים שטוענים שהפסדנו פוגעים במאמץ המלחמתי

רוב הציבור מתנגד לעסקה עם החמאס במחיר של הפסקת הלחימה • רוב מוחלט סבור כי הנסיגה מציר פילדלפי בהמלצתו של שאול מופז פגעה בביטחון ישראל • 55% סבורים כי דונלד טראמפ יהיה נשיא טוב יותר לישראל מאשר ג'ו ביידן
חרדים 10
ט"ו שבט התשפ"ד / 25.01.2024 20:26

מסקר מיוחד של מכון ‘דיירקט פולס’ שפורסם הערב (חמישי) בתוכנית ‘אולפן חמישי’  בערוץ 14 עולה, כי רוב הציבור הישראלי סבור כי מדינת ישראל צריכה לנהל משא ומתן עם חמאס במטרה להביא לשחרור החטופים, אבל  רק במידה והלחימה נמשכת.

על פי נתוני הסקר, 48% סבורים כי ישראל צריכה לנהל משא ומתן עם חמאס לשחרור חטופים במהלך המלחמה רק כשהלחימה נמשכת, 39% סבורים שניתן לעשות זאת גם במחיר של הפסקה זמנית של הלחימה, ואילו 13% סבורים כי אסור לנהל משא ומתן במהלך המלחמה.

עוד עולה מנתוני הסקר, כי 71% מהנשאלים סבורים כי פרשנים ועיתונאים שטוענים שישראל הפסידה במלחמה פוגעים במורל הלאומי ובמאמץ המלחמתי. רק 25% סבורים כי מדובר בפרשנות לגיטימית.

בנוסף, 58% מהנשאלים סבורים כי ישראל מנצחת במלחמה עד כה, 30% כי אף אחד לא יכול להכריז על ניצחון בשלב זה, ואילו 11% סבורים כי חמאס ניצח במלחמה.

ב- 2005 אישרה הכנסת בהמלצת שר הביטחון לשעבר שאול מופז החלטה שישראל תיסוג מציר פילדלפי: 19 שנים אחרי סבור רוב מוחלט של 75% כי הנסיגה מהציר פגעה בביטחון ישראל.

רק 10% סבורים כי ההחלטה תרמה לביטחון ישראל ואילו 15% השיבו כי אין להם עמדה בנושא.

מי לדעתכם יהיה נשיא ארה”ב טוב יותר לישראל?

על פי נתוני הסקר, לא פחות מ-55% סבורים כי דונלד טראמפ יהיה נשיא טוב יותר לישראל, לעומת 34% שסבורים דווקא כי הנשיא המכהן ג’ו ביידן הוא האופציה המועדפת על העם היושב בציון. 6% הפתיעו בתשובה שבחרו ואמרו כי הם סבורים כי אף אחד מהשניים לא יהיה טוב לישראל ואילו 5% לא הביעו עמדה בנושא.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ עבור חדשות עכשיו 14 בתאריך ה-25 בינואר 2024, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 713 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.7% ± בהסתברות של 95%.

יצוין, כי סקר מיוחד שפורסם מוקדם יותר היום בארה”ב על ידי סוכנות הידיעות רויטרס, מעלה כי טראמפ מוביל גם במרוץ האצרי לבית הלבן. על פי נתוני הסקר טרמאפ מוביל על הנשיא המכהן ג’ו ביידן בכ-6% מקולות הבוחרים במקביל לנתון המדהים לפיו 70% מכלל הבוחרים סבורים כי ביידן לא צריך להיבחר מחדש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות