עידן עמדי: הגעתי שרוף ומפויח. גופי ונפשי נפגעו, אבל רוחי חזקה

עידן עמדי השתחרר מ'שיבא' לשיקום בביתו, לאחר שנפצע קשה בעזה • "גופי נפגע, אבל רוחי חזקה מאי פעם. אשוב לשיר ולשחק, אשוב להילחם"
חרדים 10
ט"ו שבט התשפ"ד / 25.01.2024 11:20

הזמר והלוחם עידן עמדי, שנפצע בלחימה בעזה, השתחרר היום (חמישי) מהמרכז הרפואי שיבא תל השומר ועבר לשיקום ביתי. הוא קיים מסיבת עיתונאים פונה והשיב לשאלות העיתונאים כשהוא חבוש בידיו ופצוע בפניו.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

ד”ר יעל פרנקל, סגנית מנהלת בית החולים, סיפרה: “אני מאוד מתרגשת להיות איתך כאן היום ביום הזה, שהוא עוד איזה סמל קטן שאתה משתחרר מהאשפוז, וככה נזכרים ביחד בשבועיים וחצי האחרונים שאתה איתנו כאן. עידן הגיע אלינו, כשהוא במצב פצוע קשה, מונשם ומורדם, אחרי טיפול הירואי שקיבל בשטח על ידי צוותי 669 והגיע אלינו מוסק.

“מאז עברנו יחד דרך לא קלה אבל איתך היא היתה הרבה יותר קלה, כי לטפל במישהו כזה כוח רצון וכזאת אופטימיות וכאלה כוחות – זה ממש הדוגמה לניצחון הרוח של עידן, שלנו ושל מדינת ישראל”.

עמדי אמר: “המעמד הזה לא טבעי לי, אני רוצה לשלוח חיבוק למשפחות השכולות. אני יודע שאין מילים שינחמו את הלב. בשלושת החודשים האחרונים פגשתי את הגיבורים בגזרת השונות. ברגעים מסוימים הרגשנו לעצמנו לבכות ביחד. הכאב לעולם יישאר, אבל הייתה להם משמעות עצומה.

“הגעתי לבית החולים שיבא שרוף ומפויח, מורדם ומונשם, הייתי בלתי ניתן לזיהוי. למרבה האירוניה הייתי בלתי ניתן לזיהוי. קראו לי אלמוני בן 22. במהלך הקרבות איבדנו אחים, נחשפנו לרוע טהור מצד אויבנו, יש דברים שלוקח לנפש זמן להכיל”.

הוא הוסיף: “אני כאן בגלל ההבנה של פצועי המלחמה. אם יש דבר טוב כאן שקרה בגלל הפציעה, הוא היכולת להיות שליח של הפצועים. לאנשים מסוגנו שרגילים להיות עצמאים וחזקים, הדבר הזה כשלעצמו הוא אתגר. היו למענם של הפצועים. תנו להם את המקום להשמיע את כאבם, תחבקו ותתמכו”.

על רגעי הפציעה סיפר בהתרגשות: “בשמיני לראשון נקבע מועד להשמדת מנהרות, חומר הנפץ התפוצץ, התאונה הסבה לכוחותינו אבדות קשות. שניים מתוך ההרוגים היו לוחמים וחברים בצוות שלי.

הוא ספד לחבריו: “גבריאל ועקיבא זיכרונם לברכם. עקיבא ואני מכירים מגיל 19, התקבלנו יחד לצוות הסיור, הוכשרנו יחד, לחמנו יחד במבצעים הרבים. מעופרת יצוקה ועד צוק איתן. איך אוכל להיפרד ממך? כבר כמה ימים שאני נאבק בגעגועים אליך שמפלחים לי את הלב. הלוואי שאי פעם אוכל להסביר לעם ישראל מי אתה, לוחם ידען ומקצוען, חזק וטוב לב. צלף חד פעמי. כשהפכתי למפקד לא חשתי שוני בינינו.

“היית תופס אותי בלילות אחרי שכולם נרדמו ומדייק אותי. היית לי מצפן ערכי ומוסרי. שאלתי אם שרדת, אם אתה בחיים. רגע לפני הפיצוץ הספקת לזרוק לי בדיחה צינית אחרונה. אתה רואה עמדי, אמרת, יש אנשים שעושים משהו רציני עם החיים שלהם. אני מעריץ אותך, אני אוהב אותך לעד”.

בקול נרגש פנה למשפחות השכולות: “למשפחות של גברי ועקיבוש, אני מצטער שלא עמדתי במשימתי כמפקד להשיב אותם הביתה בשלום. הכאב הזה ילווה אותי כאות קין עד יומי האחרון”.

עמדי העביר מסר מבית החולים: “במהלך השנים האחרונות הייתי חלק ממטה השבויים והנעדרים. במשך שנים במפגשים השונים, חזרנו ואמרנו חבריי ואני – בעיית השבויים היא בעיה של כמה משפחות בודדות, אבל אם מדינת ישראל לא תפתח אסטרטגיה, זו תהפוך לבעיה של רבים. כואב לי לגלות שצדקנו. המסר הכי חשוב שאני רוצה לומר אסור לנו להפקיר את החטופים פעם נוספת. מדינת ישראל קמה בראש ובראשונה כדי שכל יהודי ידע שיש מקום בגלובוס שבו לא רוצחים יהודים. כדי לשוב ולבנות את האמון עלינו להחזיר אותם הביתה, זוהי חובתנו המוסרית”.

הוא  הסביר כי הוא עומד בפניי שיקום ארוך: “עצם זה שאני עומד כאן היום זה נס. רסיס שחדר לגופי מהגרון, לא פגע בנס בחוט השדרה או בעורק חיוני. תאפשרו לי כמה חודשים של שקט. אני מבין את הסקרנות, עוד אגולל את הסיפור המלא, אבל בשלב הזה משפחתי ואני צריכים להתעסק בשיקום ובאתגרים שניצבים בפניי. גופי ונפשי נפגעו, אבל רוחי חזקה מאי פעם. אשוב ליצור, אשוב לשיר, אשוב לשחק. אני גם אשוב להילחם אם אלוהים ישאיר לי כוח, אמא אל תכעסי”.

הוא הוסיף: “הרוח שלי חזקה בזכות עם ישראל שעטף אותי בתפילות ובאהבה, קיבלתי אלפי הודעות, מכתבים, ביקורים ושיחות. זה לא מובן מאליו. ייקח לי זמן לעכל ולהכיל את כמות האהבה שקיבלתי. תודה רבה לכולכם.

“אני רוצה להודות למשפחה שלי ולחבריי, אולי יום אחד אוכל להשיב לכם על החסד והנתינה. לימדתם אותי מהי חברות אמת. ילדיי – אתם הכוח שלי לקום כל בוקר להתחזק. אשתי מרים, האמזונה שלי, אני אוהב אותך. את אבן נדירה שקיבלתי בחיים האלה במתנה. אני מצטער שהדאגתי אותך, ידעת שהתחתנת עם משוגע. יש לי זמן לפצות אותך על הכאב”.

 

הזמר והיוצר, לוחם במילואים בהנדסה קרבית, נפצע לפני שבועיים וחצי כאשר משאית עם חומר נפץ התפוצצה במהלך פעילות של לוחמי הנדסה במחנה אל בורייג’, שבמרכז רצועת עזה, לקראת השמדת תוואי תת קרקעי שבו איתרו לוחמי צה”ל מפעל ענק לייצור חומרי נפץ ורקטות לטווח ארוך.

הוא עבר ניתוח להוצאת רסיסים מגופו ומצבו השתפר מאז בהדרגה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות