‘העליון’ הכריע: הבריכה בירושלים תהיה פתוחה בשבת – למנויים בלבד

בית המשפט העליון הכריע כי הבריכה בשכונת הר-חומה בירושלים, שנבנתה בעלות של כ-60 מיליון שקלים, תהיה פתוחה בשבתות למנויים בלבד, ללא מכירת כרטיסים המנהל הקהילתי, שרצה סגירה, אמר לבית המשפט: "אווירת השבת בשכונה מחייבת להימנע מפתיחת הבריכה בשבת"
חרדים 10
י"ב שבט התשפ"ד / 22.01.2024 20:38

בית המשפט העליון הכריע היום (שני), לאחר מאבק ארוך על צביון הבריכה, כי הבריכה בשכונת הר חומה בירושלים תהיה פתוחה בשבתות.

רושמים לגני הילדים ובתי הספר בירושלים? • פה כל המידע שצריך

ההחלטה התקבלה לאחר ערעור שהגיש המנהל הקהילתי הר-חומה על החלטת בית המשפט המחוזי מהשנה שעברה – שחייבה את המנהל לפתוח את הבריכה בשבתות, למשך תקופת ביניים של שנתיים.

המאבק החל לאחר שהמנהל הקהילתי, שמנהל את המקום, שהוקם בעלות של כ-60 מיליון שקלים, רצה לסגור אותה בשבת – בניגוד לרצון של כאלף תושבים מהשכונה.

לפי חדשות 12, עמדת המנהל הקהילתי שהוגשה לבית המשפט הייתה: “אווירת השבת בשכונה מחייבת להימנע מפתיחת הבריכה בשבת וכי התושבים המעוניינים בשירותים מסוג זה יכולים לקבל מענה בשכונות אחרות בירושלים שבהן יש בריכות פתוחות”.

השופטים – עוזי פוגלמן, דפנה ברק ארז ועופר גרוסקופף – קבעו כי הבריכה תיפתח בסופי שבוע למשך תקופה של שנתיים נוספות, ולאחר מכן יהיה ניתן לבחון את הנושא פעם נוספת.

עוד הוחלט, כי בשבתות תהיה הבריכה פתוחה לשחייה למנויים בלבד, ללא מכירת כרטיסים.

הדיון הגיע לפתחו של בית המשפט העליון, לאחר שעיריית ירושלים בחרה להימנע מקבלת החלטה. כשהסתיימה תקופת הביניים, נערך דיון בעקבות הערעור – והתקבלה ההחלטה.

שופטי העליון כתבו: “פעילות בריכות בשבת היא מציאות נתונה בשכונות מגורים בירושלים, לרבות כאלה שבהן מתגוררת גם אוכלוסייה דתית”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות