סמוטריץ’ למשפחות החטופים: גנץ ואיזנקוט לא אומרים אמת, משלים אתכם

שר האוצר אירח בסיעתו משפחות של חטופים: "האמירה שאפשר עכשיו לשחרר חטופים ולחזור אחרי חודש או חודשיים להילחם ולחסל את החמאס היא מדע בדיוני ואחיזת עיניים גמורה" • "ראינו כבר לאן הקונספציה של פוליטיקאים וגנרלים שזלזלו ביכולות ובכוונות האויב הביאה אותנו"
אריה ריבקינד
י"ב שבט התשפ"ד / 22.01.2024 16:34

יו”ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, נשא היום (שני) דברים בפתח ישיבת סיעתו בכנסת – בה התארחו בני משפחות של חטופים – והתייחס לנושא שחרור בני הערובה שבידי חמאס בעזה.

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? הגרלת ‘דירה בהנחה’ • כל הפרטים

סמוטריץ’ הצהיר: “אני רוצה היום לפנות באופן ישיר לבני משפחות החטופות והחטופים ולציבור הישראלי כולו. אין ישראלי או יהודי בעולם שלא מרגיש את הכאב שקורע את הלב ואת הצער העמוק על כך שנשים, מבוגרים וילדים שלא חטאו ולא פשעו נמצאים עכשיו בשבי של המרצחים הנאצים בעזה, ומדינת ישראל מחויבת לפעול בכל יכולתה כדי להחזיר אותם הביתה.

“נפגשתי בפגישות אישיות עם רבות ממשפחות החטופים, שמעתי את הכאב שלהם, ואין ישראלי שלא מזדהה איתם, ודווקא בגלל זה לעולם לא אגיד מילת ביקורת כלפיכם ותמיד אכבד ואחבק אתכם בכל תנאי ובכל מצב”.

לדבריו, “דווקא מתוך הזדהות עם הצער והכאב, אני חושב שמנהיגות אחראית צריכה להסתכל לאנשים היקרים האלה בעיניים ולומר להם את האמת, והאמת היא שהדרישה של חבורת המרצחים הנאצים – היא שמדינת ישראל תסכים להפסקת המלחמה, תסכים לכך שלוחמינו ייצאו מרצועת עזה ומכל המוצבים והמקומות שכבשנו בדם של חיילינו הגיבורים, שנתחייב, עם ערבויות בינלאומיות, לאפשר לחמאס להמשיך לשלוט בעזה ולאיים עלינו, ושלא ניפגע ולא נהרוג את יחיא סינוואר ובכירי החמאס.

“זו הדרישה של ראשי החמאס ואני אומר לכם: מדינת ישראל לעולם לא תסכים לעסקה כזו, כיוון שהאחריות שלנו היא גם לדאוג לשלומם וביטחונם של 9 מיליון אזרחי ישראל ולשמור על חיילי ולוחמי צה”ל, להחזיר את תושבי הדרום לבתיהם ולמנוע את חזרת ההתעצמות של חמאס בעזה שתביא חלילה לטבח הבא של תושבינו, ולמנוע חטיפה של מאות ואלפים של אזרחים וחיילים בארץ, והפיכה של יהודי העולם כולו ליעד לחטיפות בעתיד. לכן התשובה שלנו לזה היא: לא. נקודה”.

הוא הדגיש: “כל מי שמספר לכם דברים אחרים, כולל חברי קבינט המלחמה גדי אייזנקוט ובני גנץ, ויו”ר האופוזיציה יאיר לפיד, אינם אומרים לכם אמת, הם משלים אתכם ואת הציבור כולו. האמירה שאפשר עכשיו לשחרר חטופים ולחזור אחרי חודש או חודשיים להילחם ולחסל את החמאס היא מדע בדיוני ואחיזת עיניים גמורה, ראינו כבר לאן הקונספציה של פוליטיקאים וגנרלים שזלזלו ביכולות ובכוונות של האויב הביאה אותנו. וזה גם לא יביא לשחרור החטופים אלא רק יגדיל את התיאבון של סינוואר”.

סמוטריץ’ המשיך: “משפחות החטופים היקרות, אני מבין את הדרישה שלכם כהורים וכבני משפחה לעשות הכל כולל הכל ועכשיו כדי להחזיר את יקיריכם הביתה, אך כפי שאמרה חברת הכנסת לשעבר גאולה כהן ז”ל: ‘אם הבן שלי היה שבוי הייתי תובעת מהממשלה לשלם כל מחיר כדי לשחרר אותו, אבל לכם שרי הממשלה אסור היה להיענות לי’. לכן אני מחבק אתכם, מבין ומזדהה עם המאבק שלכם להחזרת יקיריכם, ולכן אני גם חושב שההגינות כלפיכם היא להגיד לכם את האמת ולא להשלות אתכם, כפי שלצערי עושים פוליטיקאים אחרים, חלקם משיקולים פוליטיים וחלקם אולי מעיוורון וחוסר שיקול דעת.

“אנחנו לא מוותרים על החזרת החטופות והחטופים לישראל, לעולם לא נוותר. ואנחנו מחוייבים לכך בכל מאודנו. במקום לשגות באשליות או לקבל החלטות על מהלכים מופקרים שיעלו לנו בדמים רבים, אנחנו חייבים להמשיך באומץ, למרות הלחצים מארה”ב ואחרים, ולהגביר בצורה דרמטית את עצימות המלחמה ולהגדיל את הלחץ בכל האמצעים על חמאס ועל כל תומכיהם בעזה, כולל גם לסכן את חיילינו עבור משימת החזרת כל החטופים שלנו.

“רק כך נוכל באמת להחזיר הביתה את החטופים ולשמור על קיומנו כאן כמדינה יהודית ריבונית ובטוחה. צריך להמשיך ולא לעצור כדי להגיע באמת לניצחון ולמנוע כל אפשרות חלילה שחמאס יוכל לחזור ולהשתקם ולאיים עלינו. לכן לצד הלחץ הצבאי צריך לפעול בעזה ברמה האסטרטגית, לכבוש את רצועת עזה ולהתחיל בפעילות של עידוד הגירה וחידוש ההתיישבות היהודית. רק בדרך הזו נצליח לנטרל את הפצצה המתקתקת שמאיימת על כלל אזרחי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות