מחבל שזרק בקת”ב על בית משפחה יהודית – ישלם רבע מיליון שקלים

מחבל השליך לפני כשנה בקת"ב לעבר בית משפחה יהודית במזרח ירושלים - וגרם לדליקה • הוא  נעצר, הורשע ונשלח למאסר • המשפחה הגישה תביעה אזרחית כנגדו באמצעות חוננו • בית המשפט פסק, בהעדר הגנה, כי המחבל יפצה אותם בסכום של 245,000 שקלים
חיים טוויל
י"ב שבט התשפ"ד / 22.01.2024 12:31

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק אתמול (ראשון), כי מחבל שהשליך בקת”ב לעבר בית משפחה יהודית במזרח ירושלים לפני כשנה וגרם לדליקה – יפצה אותה בסכום של 245,000 שקלים.

רושמים לגני הילדים ובתי הספר בירושלים? • פה כל המידע שצריך

לאחר הפיגוע נתפס המחבל, הורשע ונידון ל-25 חודשי מאסר בפועל, לצד עונשי מאסר על-תנאי וכן פיצוי בסך 6,000 שקלים. זאת, אף נוכח גילו הצעיר.

לאחר גזר הדין הגישו נפגעי העבירה תביעה אזרחית לבית המשפט המחוזי בירושלים. בתביעה שהגיש עו”ד אופיר שטיינר מ חוננו, הוצג פירוט אודות הנזק שנגרם להם כתוצאה מהאירוע ופירוט אודות הכאב והסבל שחוו, ועדיין חווים, בעיקר במישור הנפשי.

במסגרת התביעה ביקשו הנפגעים מבית המשפט להשית על המחבל גם פיצויים עונשים, בשל העובדה כי המחבל גרם להם את הנזקים מתוך מניע גזעני-לאומני.

בתביעה שהוגשה נכתב: “בחודש נובמבר 2021 חבר המחבל לשני נערים נוספים, במטרה ליידות במשותף בקבוקי תבערה לעבר מתחם המגורים בשכונת אבו-טור שבירושלים, בו מתגוררות משפחות יהודיות, והכל ממניע אידאולוגי-לאומני. כשהגיעו למקום, השליכו מספר רב של בקבוקי תבערה.

“אחד מהבקבוקים הבוערים הצליח לחדור מעל לגדר והתנפץ על אחד מחלונות חדר השינה, בזמן שבני הבית שהו בו. כתוצאה מכך, ניצת ווילון שכיסה את החלון ואש החלה להתפשט בחדר. בעלת הבית נאלצה לכבות את האש בידיה, באמצעות שמיכה. ארבעה בקבוקים נוספים התנפצו ובערו בחצר המתחם, בפתח דירתה של אחת ממגישי התביעה. נכדיה הרכים ישנו באותה שעה בחדר הסמוך. היא הבחינה באש שהתפשטה במהירות, וכיבתה אותה באמצעות מטף כיבוי. זאת עשתה במטרה להגן על הנכדים, חרף הסכנה שנשקפה לה מכך שבמהלך הכיבוי המשיכו המחבלים להשליך בקבוקי תבערה למקום”.

עו”ד אופיר שטיינר ברך על פסק הדין: “ההליך האזרחי מהווה כלי משלים חשוב באירועי איבה וטרור. שכן, הוא מוסיף על ענישת המחבלים בהליך הפלילי גם את התשלום עבור הנזקים שגרמו לנפגעי העבירה. יש בכך כדי לחזק את ההרתעה ואת תחושת הצדק. השלכת בקבוקי תבערה מסכנת חיים, ויש למצות עד תום את הדין עם המחבלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות