מחקר חדש: 40% מתושבי הצפון המפונים לא מתכננים לחזור לבתיהם

מחקר מגלה תמונת מצב מדאיגה של תושבי הגליל המזרחי: 48% דיווחו על תסמינים פוסט-טראומתיים בקרב מי שנשארו בישובים • 88% מבעלי העסקים דיווחו על פגיעה חמורה במצבם הכלכלי
חרדים 10
י"ב שבט התשפ"ד / 22.01.2024 10:20

מחקר של אשכול גליל מזרחי והאקדמית תל-חי מעלה תמונת מצב מדאיגה של תושבי הגליל המזרחי, שבחלקם מתמודדים כבר יותר משלושה חודשים עם האתגרים והקשיים שמולידה הלחימה הממושכת מול חיזבאללה, ובחלקם עם האתגרים והקשיים של היותם מפונים מבתיהם.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

מהמחקר עולה, כי כ-90% מהתושבים שלא התפנו מתכננים להמשיך ולהתגורר ביישובם באזור גבול לבנון – לעומת כ-60% בלבד מקרב המפונים.

עוד עלה מהנתונים, כי תסמינים פוסט-טראומתיים אותרו בקרב 48% מהתושבים שנשארו ביישובם במהלך המלחמה.

לפי ממצאי המחקר, הגורם שיתרום לתחושת הביטחון של התושבים הינו יישום החלטה 1701, הרחקת כוחות החיזבאללה מגדר הגבול ופגיעה בתשתיות הטרור, תוך הבטחה שחיזבאללה לא יפעל באזור המפורז בדרום לבנון.

כמו כן, בסקר עלה כי בניית ממ”דים והצבת כוחות צבא ביישוב לא יתרמו לתחושת הביטחון של התושבים.

88% מקרב בעלי עסקים ועצמאיים בגליל המזרחי דיווחו על פגיעה בהכנסותיהם בעקבות המלחמה. 50% מהעצמאיים בגליל המזרחי דיווחו על פגיעה חמורה במצבם הכלכלי, המתארת ירידה של לפחות 50% בהכנסותיהם בתקופה זו.

במחקר השתתפו כ-2,000 נשאלים מכל רשויות הגליל המזרחי. כ-48% מהמשתתפים במחקר נשארו להתגורר בישוב מגוריהם, ואילו היתר (כ-52%) פונו או התפנו עצמאית מהאזור.  כ-90% ממשתתפי המחקר הזדהו כיהודים, והשאר הינם דרוזים, מוסלמים או נוצרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות