הגר”ד לנדו חיזק את קרית יערים: ‘כשאומרים חידוש צריך שיידלק חשמל בעיניים’

מרן ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו הגיע אמש למסע היסטורי ביישוב קרית יערים-טלז סטון • במהלך ביקורו נשא דברים בהיכלי התורה והישיבות • צפו בגלריית ענק
יוסף גרינבוים • צילום: יהושוע פרוכטר
ט' שבט התשפ"ד / 18.01.2024 23:29

מרן ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו הגיע אמש (רביעי) לביקור היסטורי ביישוב קרית יערים-טלז סטון. במהלך ביקורו נשא דברים בהיכלי התורה והישיבות.

את הביקור פתח ראש הישיבה  בבית הכנסת המרכזי ‘בני הישיבות’, שם התפלל תפילת ערבית, כשבסיומה אמרו פרקי תהילים לרגל המלחמה.

לאחר מכן נשאו דברים פתיחה – המרא דאתרא הגר”א שולמן, שהזכיר את ימי לימודו בישיבת סלבודקא אצל ראש הישיבה. לאחריו נשא דברים ראש המועצה הרב יצחק רביץ, שדיבר על הזכות של קרית יערים בביקורו של ראש הישיבה, ועל ההשפעה הגדולה מכך לתושבי היישוב, שנוסד על אדני התורה ומכיל כיום כבר כאלף בחורי ישיבה ומאות רבות של אברכי כוללים.

בסיום דבריו הזמין את הגר”ד  לשאת דברי ברכה למאות אברכים ובחורי הישיבות שבאו למעמד הגדול.

הגר”ד אמר בדרעו:  “לא מספיק לנהוג על פי תורה, צריך גם לנהוג על פי גדולי התורה. כל מי שעיסוקו בתורה וגם מי שעוסק לפרנסתו, צריך לדעת, לשנן ולהפנים, כי הקב”ה ברחמיו הרבים העמיד לנו כאן בארץ ישראל אחרי שנות המלחמה את רבותינו מרנן החזון איש והרב מבריסק זצ”ל, אשר התוו את הדרך איך צריך לנהוג מי שחי חיי תורה, ובכל הבחינות, וכל גדולי ישראל אחריהם החזיקו בדרכם, ושמח משמות ד’ שלא תהיה שום נטיה חלילה מהדרך המסורה”.

לאחר מכן המשיך לישיבת “כתר תורה” בראשות הגר”י אברמוב, וכן בכולל שבישיבה בראשות הגרא”ד גריינימן – שם מסר שיעור במסכת בבא קמא, פרק שור שנגח, ודיבר ביסוד המפורסם של מרן החזון איש.

לאחר מכן אמר בפני הבחורים דברי חיזוק.

“כשאומרים חידוש צריך שידלק חשמל בעיניים” אמר לבחורים – ובירכם שיזכו לעלות מעלה מעלה בעבודת השם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות