לאחר שהוגשה עתירה נגד הפרקליטות: אישום נגד המופתי עכרימה סברי

העתירה שהוגשה על ידי ארגון לביא ביקשה לחייב את הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד המופתי של ירושלים לשעבר, בגין עבירות הסתה • "הקשר האדוק לטרור של המופתי היו אמורות כבר מזמן ל'זכות' אותו בכתב אישום חמור"
חיים טוויל
ח' שבט התשפ"ד / 17.01.2024 22:30

כתב אישום יוגש בקרוב נגד המופתי של ירושלים לשעבר והסמכות הרוחנית העליונה של ערביי מזרח ירושלים עכרימה סברי. כך דווח הערב (רביעי) בכאן חדשות.

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? הגרלת ‘דירה בהנחה’ • כל הפרטים

בדיווח של העיתונאי אבישי גרינצייג נאמר, כי היועצת המשפטית לממשלה קיבלה את עמדת פרקליטות מחוז ירושלים – ונגד סברי יוגש בימים הקרובים כתב אישום בגין שתי עבירות הסתה לטרור.

בחודש ספטמבר האחרון הגיש ארגון לביא עתירה נגד היועצת המשפטית לממשלה, משרד המשפטים ומשטרת ישראל, למתן צו על תנאי להורות על העמדתו לדין של סברי, בגין עבירות חוזרות ונשנות של הסתה לגזענות, המרדה, הסתה לאלימות, גילוי הזדהות עם מעשה טרור והסתה לטרור ומגע עם סוכן חוץ.

בעתירה הציג ארגון לביא הוכחות חד-משמעיות לכל סעיפי העבירות שיוחסו למופתי. הארגון טען, כי בעת האחרונה על רקע המצב הביטחוני המתוח, הגביר סברי את מאמצי ההסתה ואת מגעיו עם בכירי ארגוני הטרור באזור.

במשך חודשים ביקשה הפרקליטות דחייה במתן התשובה והיום, כאמור, הוחלט להגיש כתב אישום נגד סברי.

עורכי הדין ערן בן ארי ואסף תכלת ממשרד בן ארי, מרנס תכלת ושות’, שייצגו את ארגון לביא בעתירה הדורשת להגיש כתב אישום נגד המופתי, אמרו: “עבירות ההסתה והקשר האדוק לטרור של המופתי סברי היו אמורות כבר מזמן ל’זכות’ את סברי בכתב אישום חמור ובמעצר עד תום ההליכים נגדו. אנו מברכים על הגשת כתב האישום, ומבטיחים כי נמשיך לעקוב מקרוב אחרי משפטו עד שימוצו כל ההליכים נגדו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות