גלנט ללוחמי שייטת 13: “כל מי שתכנן טיולים בקיץ – זה לא יקרה”

שר הביטחון יואב גלנט ללוחמי שייטת 13 בבסיס היחידה בעתלית: "אם דין חמאס לא יהיה פירוק מוחלט, לא נוכל לחיות כאן" • "ממשיכים בלחימה עד להשבת החטופים, פירוק היכולות הצבאיות והורדת החמאס מהשלטון - לא ליד, לא בערך, לא כמעט"
חיים טוויל
ז' שבט התשפ"ד / 17.01.2024 18:39

שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום (רביעי) לביקור בשייטת 13 בבסיס היחידה בעתלית. שר הביטחון התקבל בביקור על ידי מפקד חיל הים האלוף דוד סער סלמה, מפקד שייטת 13 אלוף-משנה א׳, ומפקדי הפלגות ביחידה.

רושמים לגני הילדים ובתי הספר בירושלים? • פה כל המידע שצריך

גלנט  קיבל סקירה על פעילות היחידה בגזרות הלחימה השונות מאז פרוץ המלחמה – בדגש על רצועת עזה, שם הכוחות פועלים מעל ומתחת לקרקע נגד יעדי החמאס.

בסיום הביקור, השר קיים שיח עם לוחמי היחידה בסדיר ובמילואים, והדגיש כי היחידה תקבל את המשאבים הנדרשים לביצוע המשימות בגזרות השונות.

השר אמר: “אני שומע את הדיבורים – אנחנו ממשיכים בלחימה עד הניצחון, לא ליד, לא בערך, לא כמעט, עד שאנחנו מכים את ארגון החמאס, לוקחים לו את כל היכולות הצבאיות המשמעותיות ומורידים אותו מהשלטון בעזה. גם בהקשר החטופים – אין לנו שום זכות להפסיק את הלחימה, כל עוד יש חטופים בעזה, הדרך והדבר היחיד שמביא חטופים זה לחץ צבאי, כי חמאס מבין רק דבר אחר – אם אתה רוצה שהוא ייתן לך משהו, אתה צריך לתת לו משהו, הדבר היחיד שאתה יכול לתת לו, זה מה שאתה לוקח ממנו, אתה לוקח לו חיים, שקט.

“ולכן ככל שהפעולה תהיה יותר עצימה ויותר חזקה, ותגיע כמו שאתם יודעים, למקומות היותר כואבים, למקומות שמציק לו, לנקודות הקשות, זה נותן את הסיכוי להביא תוצאות”.

גלנט הוסיף: “מה שנעשה במרחב הצפוני בעזה, זה פירוק של היכולות, המסגרות הגדודיות, והתוצאות הן שחטיבה של צה”ל יודעת לתמרן ממקום למקום, בית לאהיה, בית חנון וג’באליה, אותו דבר בחלק המזרחי של מחנות המרכז ואנחנו נגיע לזה גם בחאן יונס, שם אנחנו עובדים בדרך אחרת, במאמץ חוצה שלבים שהולך אל הנהגת החמאס, אל הנושא של החטופים, ויהיו הפתעות, גם בנושאים האלה של הפעולה.

״המלחמה הזאת, מתי שהיא לא תסתיים, זה יהיה לפי ההישג. ההישג זה שהחמאס לא מתפקד כמסגרת צבאית שלטונית ואנחנו מסוגלים לעשות כל פעולה שתידרש מבחינת חופש הפעולה שלנו לפעול בשטח.

“לא יהיה חיים למדינת ישראל אם כל אחד יכול לפתוח במלחמה ולהרוג, לחטוף, לאנוס ולהתעלל במספרים כאלה של אנשים, ומדינת ישראל שותקת. על מעשה כמו שנעשה בשביעי באוקטובר יש רק דין אחד – חיסול כארגון. יש לחמאס למעלה מ-9,000 הרוגים, צריך להכפיל את המספר הזה, וגם זה לא מספיק. מה שמספיק זה רק ההורדה שלו כארגון לוחם, כי אנחנו לא סופרים אנשים אנחנו סופרים את היכולת, ובעניין הזה צריך לפעול.

“כל מי שתכנן טיולים בקיץ זה לא יקרה. אנחנו בלחימה מתמשכת לאורך זמן במגמות משתנות, זה ישפיע על כל מה שאתם עושים – תהליכי האימונים, ההכשרות, האופן שבו בונים את הכוחות. אנחנו נתמוך בכם ונסייע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות