הפוסק: אין גשמים? “חובה לראות הנסים שה’ עושה עמנו, ולהודות”

הגאון רבי יצחק זילברשטיין בדברי חיזוק בבית הכנסת המרכזי  ברמת אלחנן:  נוסף לכל הצרות שהתרגשו עלינו מיום שמחת תורה, ניכר גם המחסור בגשמים -  שנובע מהיעדר ההכרה בניסים המתרחשים - "וממילא גם אין אנחנו מודים לו על כך" • "רבבות טילים ואין פגיעות"
יוסף גרינבוים
כ"ה טבת התשפ"ד / 06.01.2024 21:01

הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, נשא דברים בשבת בבית הכנסת המרכזי – והסביר כי המחסור בגשמים נובע מהיעדר ההכרה בניסים המתרחשים בישראל.

“הקב”ה מביא עננים, וגם מי שאינו איש-מקצוע יכול לראות שהעננים השחורים מלאים-וגדושים במים, אבל במציאות יורדות עלינו רק טיפות-טיפות, ואלו אינן ממלאות את החסר. הציבור מבקש לדעת במה ניתן להתחזק”, אמר בדרשה שנאמרה לפני ברכת החודש.

“והנה, אם נשים לב כמה טילים ופגזים משוגרים לעבר ארץ ישראל, וכמעט אף אחד מהם אינו פוגע באיש. זעיר-פה, זעיר-שם, אבל מכל ריבי-רבבות הטילים וכלי-המשחית החודרים לארץ, לא נרשמות פגיעות בנפש, וגם הנזקים בממון מועטים מאוד.

“הרי מדובר בנס עצום ונורא! ומי אינו זוכר את מלחמת המפרץ שבה נורו על ידי סאדם חוסיין עשרות טילים לארץ ישראל, ואף אחד לא פגע באיש.. עד כדי כך שאנשים החלו לחשוב אולי הטילים הללו עשויים מנייר… ובאמת אינם מסוגלים להזיק… עד שבא טיל אחד ששוגר למחנה צבא אמריקני, והרג 28 חיילים אמריקניים! או-אז הבינו הכל, שמדובר בטילים הרסניים מאוד, והיו אלה חסדי שמים שבנסי-נסים איש לא נפגע מיהודי ארץ ישראל”.

לדבריו, יש להכיר ולהודות על הניסים. “וכאשר לא מודים להשם יתברך על הנסים שהוא עושה אתנו, הקב”ה אינו ממשיך את שרשרת החסדים שלו, ולא מוריד עלינו גשמים.

“והדבר דומה ממש, לילד שאביו עושה עימו הרבה דברים טובים, ואם הילד מרגיל את לשונו לומר ‘תודה’, האבא מתעודד מכך, וממשיך לעשות למען בנו. אבל אם הוא רואה שבנו מקבל את הטובות שעושים עימו כדברים מובנים מאליהם, הוא מפסיק לעשות איתו טובות”.

הרב הדגיש: “אם נזכור את הנסים שעושה עמנו השם יתברך בכך שהטילים כמעט ואינם פוגעים באף אחד, ונעשה לנו ציונים וסימנים לזכור זאת, נזכה שה’ יתברך יעשה אתנו חסדים נוספים, ויוריד עלינו שפע-גשמים עד בלי די”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות