אחרי ערער: יוגש אישום נגד ערבי שתקף שוטרים שהתחפשו לחרדים

לפני שנתיים וחצי הותקף נוסע יהודי בירושלים בידי ערבים שרגמו את רכבו • אחד הערבים נתפס 'על חם' בידי מסתערבים לאחר שידה אבנים על שוטרים סמויים - אך הפרקליטות החליטה לסגור את תיק התלונה של הנוסע היהודי •  אחרי ערר הוחלט לפתוח מחדש את התיק על תקיפת השוטרים
חיים טוויל
כ' טבת התשפ"ד / 01.01.2024 10:46

בחודש יולי 2021 הותקף יהודי שנסע ברכבו סמוך להר הזיתים בידי ערבים, אשר רגמו את רכבו באבנים.

כתוצאה מהתקיפה נהרס הרכב והוא סבל מחבלות בראשו. אחד מהערבים נתפס “על חם” בידי שוטרים מיחידת המסתערבים, בעודו מידה אבנים על שוטרים אחרים שחשו למקום כשהם מחופשים לחרדים.

לאחר התקיפה הגיש היהודי תלונה במשטרה, אשר עצרה את הערבי שנתפס בידי המסתערבים. אלא שלאחר מספר חודשים הודיעה הפרקליטות כי התיק בעניינו של היהודי נסגר – מחוסר ראיות.

עו”ד חיים בלייכר מחוננו, המייצג את היהודי, הגיש ערר למחלקת העררים בפרקליטות על ההחלטה לסגור את התיק. בערר ציין בלייכר את עדות השוטרים המסתערבים, אשר זיהו את הערבי באופן ברור כשהוא מידה לעברם – וכי ניתן להסיק שמדובר באותו אדם: “יש לציין את דוח הפעולה של שוטר מג”ב המכונה “400”. אשר ראה ועצר את החשוד: ‘אני מזהה את החשוד אשר זורק סלע ענקית לבן… שמרתי איתו על קשר עין רציף עד הגעתי אליו’. כמו כן הוא מחזק – ‘למען הסר ספק חשוב לציין שהייתה תאורת רחוב מצוינת במקום החשוד ולא היה אף אחד לידו'”.

בעקבות הגשת הערר הודיעה הפרקליטות כי תפתח מחדש את תיק החקירה ותעמיד לדין את הערבי על תקיפת השוטרים.

עו”ד בלייכר: “סגירת התיק נגד המחבל מלכתחילה הינה כשל חמור. צריך לעשות על מאמץ כדי להרחיק, להעניש ולהרתיע את פעילי הטרור. קבלת הערר מראה כמה חשוב ביקורת הציבור על מערכות החוק ודרבונם לטפל בטרור ללא פשרות.

“לעניין החלטת פרקליטות המדינה בערר בתיק: מחד גיסא אנו מברכים על קבלת הערר בחציו ופתיחת התיק והעמדת המחבל לדין בגין הפיגוע אבנים בשוטרים. מאידך גיסא, אנו מצרים על כך שהאישום מצומצם רק על האירוע הספציפי שנתפס ולא על כל השרשרת אירועי טרור שהתבצעו שם באותו מקום וסמוך בזמן. אחרי ה-7.10 חייבים לשנות את תפיסת האכיפה כנגד הטרור תוך הרחבת אחריות הטרוריסט לכלל מעשי הטרור שנעשו בסמוך לזמן ולמקום של לכידת המחבל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות