דקר במחסום מזמוריה ונורה: פצועה קשה ופצוע בינוני בפיגוע דקירה

לוחמת מג"ב נפצעה באורח קשה ומאבטח באורח בינוני בפיגוע דקירה, במחסום סמוך לשכונת הר חומה • המאבטח ירה לעבר המחבל וחיסל אותו • המחבל, בן 23 מג'בל מוכבר, מחזיק בתעודת זהות ישראלית • בית החולים: שני הפצועים בהכרה
חיים טוויל
ט"ז טבת התשפ"ד / 28.12.2023 21:59

לוחמת מג”ב נפצעה הערב (חמישי) באורח קשה ומאבטח אזרחי נפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה סמוך למחסום מזמוריה ליד שכונת הר חומה בדרום ירושלים.

כוחות הצלה שהוזעקו לזירה העניקו לשניים טיפול רפואי ראשוני ופינו אותם לבית החולים ‘שערי צדק’ בירושלים.

המחבל הגיע מצויד בסכין ודקר את השנים שעמדו במחסום. המאבטח שנפצע ירה לעבר המחבל ונטרל אותו.

המחבל, בן 23 מג’בל מוכבר, מחזיק בתעודת זהות ישראלית.

לפי תחקיר של המשטרה, הערב בסביבות השעה 21:05, הגיע מחבל ברכב כשהוא חמוש בסכין אל מעבר מזמוריה בדרום העיר ירושלים. לאחר שנעצר עם רכבו סמוך לעמדת הבידוק, יצא מרכבו ודקר שני אנשי כוחות בטחון שפעלו במקום.

כתוצאה מכך, השניים נפצעו ופונו להמשך טיפול רפואי בבית החולים.

תוך כדי מעשיו של המחבל, המאבטח האזרחי שנדקר הגיב יחד עם לוחמת מג”ב ששהתה במקום, השניים חתרו למגע ונטרלו את המחבל בירי ובהמשך, נתפסה הסכין בזירה שעל פי החשד שימשה לביצוע הפיגוע.

כוחות משטרה רבים יחד עם כוחות צה”ל בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, הגיעו לזירה והחלו באיסוף ממצאים וחקירת הפיגוע.

במקביל מקיים בדקות אלו ממ”ז ירושלים הערכת מצב במקום עם סגל הפיקוד של מחוז ירושלים, במהלכו שיבח את תגובתם המהירה של המאבטח ולוחמת מג”ב שנטרלו את המחבל במהירות ובכך סיימו את האירוע ומנעו סכנה נוספת.

מבית החולים שערי צדק נמסר, כי ליחידת הטראומה הובאו שני פצועים בשנות ה-20 מפיגוע הדקירה במחסום מזמוריה: פצועה במצב קשה ויציב ופצוע במצב בינוני. שניהם בהכרה. הפצועים עוברים הערכה ראשונית ובדיקות דימות לקראת המשך טיפול.

חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד”א יוסף חיים ישראלי: “כשהגענו למקום ראינו את שני הפצועים שנפגעו בפיגוע כשהם בהכרה. הצעירה ישבה והצעיר התהלך במקום כששניהם סובלים מפציעות דקירה בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים, חבישות ומתן טיפול תרופתי ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם יציב”.

שמעון אוזן, חובש איחוד הצלה: “בסיוע צוותים משני אמבולנסים של איחוד הצלה הענקנו בזירה סיוע רפואי ראשוני לנפגעת במצב קשה כבת 20 ולנפגע נוסף כבן 25 שנפצע קל עד בינוני”.

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, אמר בתגובה: “אנחנו נלחמים מול אויב אכזרי. האויב הוא אותו אויב, בעזה, בצפון וביו”ש ואנחנו הצודקים והנחושים. הפיגוע הזה נגמר כמו שכל היתקלות אמורה להיגמר, עם מחבל הרוג”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות