כלי טיס, טנקים וארטילריה: צה”ל ביצע תקיפה נרחבת בלבנון

 גלנט: "משימות כמו שמבצעים כוחותינו בח'אן יונס לא נעשו אף פעם" • סטרוק: "קבינט המלחמה ידון ב'יום שאחרי'? באיזו סמכות?" • נתניהו נפגש עם 27 משפחות חטופים: "מקיימים מגעים גם ברגעים אלה" • בפעם ה-5 היום: חדירת כלי טיס עוין, 20 שיגורים לקריית שמונה • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ט"ז טבת התשפ"ד / 28.12.2023 02:18
היום ה-83 למלחמה I עדכונים שוטפים:

22:19 – בסוריה מדווחים על תקיפה ישראלית באזור דמשק. מערכות ההגנה האווירית הופעלו.

21:55 –  בלחץ הציונות הדתית, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל ברגע האחרון את הדיון הערב בקבינט המלחמה בסוגיית היום שאחרי המלחמה בעזה. במקום זאת היא תעלה לדיון רק בישיבת קבינט המדיני-ביטחוני המורחב בשבוע הבא.

21:45 – נשיא ארה”ב ג’ו ביידן אמר כי הוא ורעייתו ג’יל “מזועזעים” מהידיעה על מות החטופה ג’ודי ווינשטיין, המחזיקה באזרחות אמריקנית. “ארבעת ילדיהם ושבעת נכדיהם של ג’ודי וחגי נמצאים בליבנו. אף משפחה לא צריכה לסבול מסע ייסורים כזה. אני חוזר שוב על ההתחייבות שנתנו לכל משפחותיהם של אלה שעדיין מוחזקים חטופים: לא נפסיק לפעול כדי להחזיר אותם הביתה”.

21:16 –  צעירה נפצעה באורח קשה וצעיר נפצע באורח קל בפיגוע דקירה סמוך למחסום מזמוריה ליד שכונת הר חומה בדרום ירושלים.

כוחות ההצלה העניקו לשניים טיפול ראשוני ופינו אותם לבית החולים שערי צדק. המחבל, בן 23 מג’בל מוכבר, מחזיק בתעודת זהות ישראלית, הגיע מצויד בסכין ודקר את השנים שנכחו במחסום. אחד הפצועים ירה לעבר המחבל ונטרל אותו. לכתבה המלאה.

19:15 –  שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב במפקדה הקדמית של אוגדה 98 שלוחמיה פועלים במרחב ח’אן יונס: “משימות כמו שמבצעים כוחותינו בח’אן יונס לא נעשו אף פעם – הכוחות שלנו מגיעים למרחבי לחימה שבהם לא היינו, מחסלים מחבלים ומשתלטים על חדרי שליטה. הפעולה במרחב חיונית להשגת מטרות המלחמה ולכן מוקצים לה כוחות רבים, גם בצירים הלוגיסטיים, באבטחה של האזור – אנחנו רואים תוצאות של השמדת האויב”.

19:15 –  חדשות 12: קבינט המלחמה ידון הערב ביוזמה קטארית חדשה לשחרור חטופים ששונה מהיוזמות שהוצעו עד כה. המסר הקטארי, שהגיע הבוקר לישראל, עשוי אולי להצביע על התקדמות במגעים. אל הדיון יגיעו הגורמים האמונים על המשא ומתן, ראש המוסד דדי ברנע והאלוף במילואים ניצן אלון, והם יעדכנו את חברי הקבינט במסר הקטארי.

ההערכה היא שמדובר בתשובה של חמאס להצעה הקודמת שהניחה ישראל – שחרור הומניטרי של פצועים, חולים, נשים וילדים, 40 במספר, בתמורה לשחרור מסיבי יותר ונדיב יותר של אסירים ביטחוניים והפוגה ממושכת של שבועיים.

19:11 –  כוחות צה״ל ביניהם מטוסי קרב של חיל האוויר, טנקים וירי ארטילרי תוקפים החל משעות הבוקר תשתיות טרור ששימשו את חיזבאללה במרחב הכפרים עיתא א-שעב, רמיה ובמרחבים נוספים בדרום לבנון.

ממרחבים אלה בוצעו שיגורים רבים ממספר מוקדים לעבר שטח מדינת ישראל.

בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מתחם צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לשיגורים שבוצעו לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום.

צה״ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ״ט לעבר שטח מדינת ישראל. כמו כן, הותקפה חולייה ששהתה בתוך מבנה ממנו בוצעו שיגורים לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום.

18:28 –  מסביבת ראש הממשלה על הדיווח על דיון בקבינט המלחמה על ‘היום שאחרי’ בעזה: “ראש הממשלה נתניהו הבהיר שביום שאחרי חמאס לא יהיה ברצועת עזה לא חמאסטן ולא פת”חסטאן. בכל מקרה, הדיון בנושא יובא להכרעת הקבינט המדיני-ביטחוני”.

18:00 –  גנץ בפיקוד הדרום: “אנחנו מוכנים לשלב הבא בלחימה שיהיה מתמשך, עוצמתי ועמוק משחמאס מתאר לעצמו. בכל מקום שבו אנשי חמאס וארגוני הטרור ירימו את ראשם – אנחנו נוריד אותו. מי שלא ייכנעו, ייקברו בסופו של דבר – בקרקע או עמוק מתחתיה, במוקדם או במאוחר”.

18:00 –  שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק צייצה בחשבון הטוויטר שלה: “קבינט המלחמה ידון ב’יום שאחרי’? באיזו סמכות בדיוק? אי אפשר לאחוז את הסכם הזה ביד אחת, לנופף בו ולדרוש בתוקף לאכוף אותו ואפילו לחומרא, ובה-בעת לרמוס את אותו הסכם ביד השניה. שום סעיף בהסכם לא מקנה לקבינט המלחמה את הסמכות לדון ב’יום שאחרי’ במקום”.

17:35 – השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את קבינט המלחמה, שצפוי לדון הערב ‘ביום שאחרי’ המלחמה. “קבינט הקונספציה הוסמך לנהל את התמרון, לא לקבוע מדיניות”, כתב בן גביר בחשבון הטוויטר שלו, “יש לנהל את הדיונים ליום שאחרי בקבינט המדיני-ביטחוני, ולא בקבינט הקונספציה עם גנץ”.

17:27 –  אזעקה המתריעה על ירי טילים ורקטות הופעלה באזור תעשייה הדרומי אשקלון.

16:47 –  חיזבאללה שיגר כ-20 רקטות וטילי נ”ט לקריית שמונה במטח האחרון. המשטרה הודיעה כי ישנן מספר זירות נפילה של פריטי רקטה באזור קריית שמונה. אין נפגעים, אך נזק נגרם לתשתיות בעקבות שתי נפילות בעיר.

דובר צה”ל אישר כי זוהו שיגורים משטח לבנון לעבר כמה מרחבים בצפון הארץ. אין נפגעים. בתגובה, צה”ל תקף את מקורות הירי.

16:30 –  ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא נפגש עם משפחות חטופים בקריה בתל אביב. “אנחנו מקיימים מגעים גם ברגעים אלה. לא יכול לפרט את הסטטוס – אנחנו פועלים להחזיר את כולם”, אמר בפתח המפגש, שבו השתתפו נציגים של 27 משפחות.

16:25 – קבינט המלחמה יחל לדון הערב לראשונה בשאלת עזה “ביום שאחרי” המלחמה מול חמאס. ראש המל”ל צחי הנגבי והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר יציגו את עבודת המטה שהתקיימה בנושא. הדיונים יתפרסו על פני מספר ישיבות.

16:20 –  הפלסטינים מדווחים כי מוחמד עיסא, בנו של מנהיג גדודי אל-קסאם מרואן עיסא, חוסל בתקיפה של צה”ל לפנות בוקר.

16:14 – עוד אזעקה בצפון: אזעקה בערב אל-עראמשה שבגליל המערבי.

16:00: נפילה בקריית שמונה. לא הופעלו אזעקות, נזק נגרם לרכוש.  צה”ל מגיב באש.

15:38 – אזעקות בארז ובגברעם שבעוטף עזה

15:32 –  אזעקות המתריעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בנווה אטי”ב, עין קנייא, קלע, מג’דל שמס, נמרוד, מסעדה ושעל.

15:05 –  נאסר יאסין, השר להגנת הסביבה של לבנון, עדכן אתמול כי 78 אלף תושבים לבנונים עזבו את הכפרים בדרום לבנון, כאשר 97% מתוכם שכרו בתים או עברו להתגורר אצל קרובי משפחתם, וכי רק 3% מהתושבים בחרו להתמקם מחדש במרכזי מקלט מוכרים לעקורים

14:06 –  חשש לחדירת כלי טיס עוין ביפתח, רמות נפתלי, מרכז אזורי מבואות חרמון, מלכיה ודישון שבמועצות האזוריות הגליל העליון ומבואות החרמון. אזעקות נוספות נשמעו בשניר, ע’ג’ר, שאר ישוב, דפנה, הגושרים וקיבוץ דן. פיקוד העורף מעדכנים כי הטיפול באירוע הסתיים.

13:30 –  אזעקות הופעלו בקריית ביאליק, קריית מוצקין, קריית ים, כפר מסריק ועכו. תושבים בקריות דווחו על הדי פיצוצים, כאשר יורט כלי טיס בלתי מאויש של חיזבאללה. מדובר צה”ל נמסר כי “זוהה כלי טיס בלתי מאויש שחצה משטח לבנון לשטח מדינת ישראל ויורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית”.

12:20 – בלבנון מדווחים: צה”ל תקף בכפר ראמיה בדרום המדינה.

12:18 – לראשונה מאתמול בצוהריים: אזעקות בנירים ובעין השלושה שבעוטף עזה

12:06 – שוטרי תחנת שדרות איתרו 9 שוהים בלתי חוקיים שפעלו באתר בניה בעיר, וכן את מנהל העבודה שהעסיק אותם, תושב הפזורה בנגב – כולם נעצרו להמשך חקירה.

11:18 –  לפי משרד הבריאות הפלסטיני שנשלט בידי חמאס, 50 פלסטינים נהרגו בתקיפות צה”ל בבית לאהיא, ח’אן יונס ומוע’אזי.

10:45 – בריאיון לגארדיאן הבריטי סיפרה ד”ר רננה איתן, ראש המערך הפסיכיאטרי באיכילוב, על מקרי ההתעללות והטראומה אליהם נחשפה במסגרת הטיפול ב-14 החטופים שטופלו במרכז הרפואי איכילוב: “רוב החטופים ששבו עברו התעללות פיזית ונפשית קשה מאוד. אנחנו יודעים שיש להם עוד דרך ארוכה לפניהם”. 129 חטופים וחטופות מוחזקים כבר 83 ימים בידי מחבלי חמאס ברצועת עזה.

10:00 –  לבקשת ח”כ סימון מושיאשוילי חבר וועדת הכלכלה התקיים אתמול דיון בוועדה על  הקושי הכלכלי לבעלי העסקים משרתי המילואים שעזבו הכל למעננו למול התנהלות הבנקים.

ח״כ מושיאשוילי אשר ניהל את הדיון ציין בתחילת דבריו כי משרתיי המילואים נותנים מנפשם וגם מקריבים את פרנסתם ואת העסקים שלהם למען עם ישראל, לכן ביקש מהבנקים להעניק להם הלוואות בריבית של 0% ריבית על חשבון המענקים שיקבלו, הגדלת מסגרת האשראי ופריסה ודחייה של תשלומים שוטפים.

הח”כ הזכיר את עניין ההתרעננות של משרתיי המילואים, כדי שיוכלו להיות עם משפחתם וחבריהם, וביקש  להעניק להם פטור מתור ולהגדיל את שירות הבנקים.

09:20 – התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה בגליל המערבי ביישובים במועצה האזורית מעלה יוסף: שתולה, זרעית, אבן מנחם ושומרה. מפיקוד העורף נמסר כי “הטיפול באירוע הסתיים”.

08:50 – כוחות צה״ל, יחידת הסייבר בלהב 433 ושב״כ פעלו במבצע נרחב ברחבי אוגדת יהודה ושומרון להחרמת כספי טרור של חמאס; הלוחמים החרימו מיליוני שקלים ועצרו 21 מבוקשים בהחזקת כספי הטרור.

08:39 – מפקד משמרות המהפכה חוסין סלאמי מסביר את דברי דובר משמרות המהפכה אתמול: מתקפת 7 באוקטובר הייתה פלסטינית לחלוטין, הנקמה על מותו של סולימאני היא מבצע אחר. “הוא אמר לי שכוונתו הייתה שהתוצאה הטבעית של המתקפה של חמאס הייתה נקמה על חיסול סולימאני, אבל זה לא היה המניע”.

07:00 –  מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר נפלו 501 חללי צה”ל, ומתחילת התמרון הקרקעי ברצועה ב-27 באוקטובר מספר החללים עומד על 167.

נריה זיסק, דביר דוד פימה ואסף פנחס טובול הי”ד

06:00 – הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה”ל שנפלו בקרבות ברצועת עזה:

רס”ל במיל׳ אסף פנחס טובול הי”ד, בן 22 מקריית מוצקין, לוחם בגדוד 77 שבעוצבת “סער מגולן” (7), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה, כתוצאה מפגיעת טיל נ”ט בטנק.

סרן במיל׳ נריה זיסק הי”ד, בן 24 ממשואות יצחק, מפל”ג שריון בגדוד 52 שבעוצבת “עקבות הברזל” (401), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה,  כתוצאה מהפעלת מטען על הכוח..

רס”ן דביר דוד פימה הי”ד, בן 32 מכפר יונה, סגן מפקד גדוד 198 שבעוצבת “בני-אור” (460), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה.

בקרב בו נפל רס”ל במיל׳ אסף פנחס טובול הי”ד, נפצעו באורח קשה קצין ולוחם בגדוד 77 של עוצבת “סער מגולן” (7).

בקרב בו נפל רס”ן דביר דוד פימה הי”ד, נפצע באורח קשה לוחם בגדוד 7107 של חטיבת הנח”ל.

04:45 – נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ומלך ירדן עבדאללה השני נועדו בארמון הנשיאותי בקהיר כדי לדון במצב בעזה. שני המנהיגים קראו להפסקת אש דחופה בכדי לאפשר סיוע הומניטרי “נחוץ ביותר”, ול”פתרון הוגן ומקיף” למלחמה, שלדבריהם צריך לכלול הקמת מדינה פלסטינית עצמאית על בסיס גבולות 67′ – עם מזרח ירושלים כבירתה.

בהצהרת הנשיאות המצרית נכתב: “שני המנהיגים דחו באופן מוחלט את כל הניסיונות לעקור את הפלסטינים מחוץ לאדמותיהם או לעקור אותם מבפנים, והדגישו כי הפתרון היחיד שעל הקהילה הבין-לאומית לדחוף ליישומו הוא הפסקת אש מיידית וכניסה לתוקף של סיוע הומניטרי”.

03:40 –  ספקית התקשורת הראשית בעזה דיווחה אמש על עצירה נוספת של שירותי הטלפון והאינטרנט ברצועה, בנימוק של “פגיעה בתשתית שלה”. בהודעתו, המשרד לתיאום עניינים הומניטריים של האו”ם מסר: סוכנויות הומניטריות הזהירו כי הפסקות חשמל מסכנות מתן סיוע מציל חיים בעזה, המוגבל ממילא.

01:55 –  סוכנות הידיעות הפלסטינית “שהאב” דיווחה על פעילות “מסיבית” של כוחות הביטחון בג’נין. בדיווח נאמר כי הכוחות נעזרים בין היתר גם בכטב”מים.

01:00 – משרד הבריאות של חמאס בעזה מדווח על 21,200 הרוגים בתקיפות ברצועה. בנוסף דווח על 54,243 פצועים בדרגות שונות.

00:55 –  במצרים דיווחו על 92 משאיות סיוע שנכנסו במהלך 24 השעות האחרונות דרך מעבר רפיח לרצועת עזה. השיירה כללה 12 משאיות שהובילו סחורות ו-4 משאיות שהובילו גז בישול. בנוסף, דיווחו המצרים על 264 אזרחים זרים שיצאו מהרצועה במהלך היממה האחרונה.

00:01 – המליציות הפרו איראניות בעיראק קיבלו אחריות על שיגור הכטב”ם לאזור אליעד שבדרום רמת הגולן. לטענתם, מדובר “במטרה חיונית” ובוצע שימוש ב”נשק המתאים”. עוד טענו המליציות הפרו איראניות כי לפנות בוקר הן תקפו “מרכז ריגול טכני של ישראל” בצפון מזרח העיר ארביל, בירת החבל הכורדי בצפון עיראק

המיליציות כבר קיבלו בשבועות האחרונים אחריות על תקיפות בישראל, אך זו הפעם הראשונה שהן פוגעות פיזית. בין היתר, הן קיבלו אחריות על כטב”ם שיורט בידי חיל האוויר בים ונטען שהיה בדרך לאסדת כריש.

00:01 – גורם מדיני: “שעון החול המדיני בלבנון הולך ונגמר, אנחנו רואים שהמצב לא משתפר ואף מסלים, ואנחנו לקראת מיצוי האפשרות להסדר מדיני”.

00:01 –  ממשלת הרשות הפלסטינית שוללת את התוכנית להקים מסדרון ימי הומניטרי בין קפריסין לבין רצועת עזה.

בתום ישיבה שקיימה ברמאללה בראשות ראש הממשלה מוחמד אשתייה, נמסר: “הממשלה הפלסטינית מתנגדת להקמת המסדרון הימי ההומניטרי מחשש שהוא יביא להגירה של פלסטינים אל מחוץ לרצועת עזה באופן שיעלה בקנה אחד עם יעדי המלחמה של ישראל”. הממשלה הפלסטינית הסמיכה את שר החוץ ריאד אל-מאליכי להודיע רשמית לקפריסין על התנגדותה לתוכנית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות