‘ידיעת הזהב’ שקיבל שב”כ: “חמאס מתכנן מתקפה אחרי יום הכיפורים”

חודשים ספורים לפני שמחת תורה הגיעה ממקור אנושי ברצועה אזהרה קונקרטית על "מהלך גדול" שמתכנן חמאס - שבוע לאחר יום הכיפורים • למרות האזהרה הזו, שהגיע מאיש אמין, בשב"כ סימנו את המידע כ"לא משמעותי" - והמידע לא הועבר לראש השב"כ רונן בר בזמן אמת
חרדים 10
ט"ז טבת התשפ"ד / 27.12.2023 22:44

לשירות הביטחון הכללי הגיע בקיץ מידע ממקור אנושי שהפעיל השב”כ ברצועה, לפיו  “חמאס מתכנן מהלך גדול בשבוע שאחרי יום הכיפורים”.

כך חשפה הערב (רביעי) אילנה דיין בחדשות 12.

המידע הקונקרטי הזה הגיע מפיו של מקור המכונה “מבוע” – כינוי מקצועי למי שמביא מידע מכלי שני. כלומר, הוא לא שמע ישירות את המידע, אלא ממישהו שידע לספר לו ששמע על התוכנית.

על פי הדיווח, המידע הועבר למי שאמור היה לטפל בו, אך לא סומן כמשמעותי.

מעביר הידיעה היה מקור שהפעיל השב”כ ברצועת עזה ונחשב אמין, אך הוחלט להמתין ולראות אם יגיע מידע נוסף שיאשש את הדברים. ההנחה הייתה שאם זה באמת יתקרב לביצוע, יגיע מודיעין נוסף שיתמוך בכך.

בעקבות זאת, המידע לא עובר לדרגים הגבוהים יותר, ולא הגיע לראש השב”כ רונן בר בזמן אמת.

במסגרת הניסיון בשב”כ לתחקר את הכשל שאפשר את מתקפת חמאס איתרו את הידיעה שהתקבלה.  בארגון הביטחוני ציינו, כי בדיקות העומק שנערכו העלו כי לא היה מידע נוסף שתמך באמיתות הדברים.

מהשב”כ נמסר בתגובה: “בעת הזו שב”כ ממוקד בלחימה. שב”כ נערך לביצוע תחקירים מעמיקים ויסודיים לטובת לימוד והפקת לקחים מלאה, ובמסגרת זו ייבדק כלל המידע שהיה קיים. מכל מקום, התמקדות בידיעה ספציפית כזו או אחרת, אין בה בכדי לשקף את תמונת המודיעין באותה העת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות