ארדואן תקף: ‘במה שונה מהיטלר?’. נתניהו הגיב: ‘האחרון שיטיף מוסר’

נשיא טורקיה בשפל חדש: "הם מדברים על היטלר בצורה מוזרה, מה ההבדל בינם לבין היטלר? הם עוד יגרמו לנו להתגעגע אליו" • נתניהו: "ארדואן שמבצע רצח עם בכורדים, שמחזיק שיא עולמי בכליאת עיתונאים שמתנגדים לשלטונו, הוא אחרון שיכול להטיף לנו"
נתן פרל ואריה ריבקינד
ט"ו טבת התשפ"ד / 27.12.2023 18:50

נשיא טורקיה, רג’פ טאיפ ארדואן, השווה היום (רביעי) במהלך נאום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין אדולף היטלר.

“צפינו במחנות הנאצים של ישראל. איזו מין עבודה זו? הם מדברים על היטלר בצורה מוזרה, מה ההבדל בינך (נתניהו) לבין היטלר? במה שונות פעולותיה של ממשלת נתניהו מפעולותיו של היטלר? הם עוד יגרמו לנו להתגעגע להיטלר. הקול שעומד עם המדוכאים הוא קולם של הטורקים המוסלמים”,

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברי נשיא טורקיה: “ארדואן שמבצע רצח עם בכורדים, שמחזיק שיא עולמי בכליאת עיתונאים שמתנגדים לשלטונו, הוא אחרון שיכול להטיף לנו מוסר. צה”ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם שנלחם ומחסל את ארגון הטרור המתועב והאכזרי ביותר בעולם, חמאס דאע”ש, שביצע פשעים נגד האנושות ושארדואן משבח אותו ומארח את בכיריו”.

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב לדברי נשיא טורקיה: “אני מגנה ודוחה בתוקף את דבריו של נשיא טורקיה ארדואן. בהיסטוריה האנושית לא היה אירוע כשואה הנוראה, ודבריו פוגעים עמוקות בנפשו של כל יהודי באשר הוא ובזכרם של מיליוני היהודים שנספו בשואה. הציווי ‘לעולם לא עוד’ עומד כל העת לנגד עיני מדינת ישראל – מדינת העם היהודי – המחויבת לביטחונו והגנתו של כל יהודי”.

הנשיא הוסיף: “אין מאבק צודק מהמלחמה בארגון הטרור חמאס, שרצח יהודים באכזריות וברבריות, כמו גם מוסלמים ובני לאומים ודתות שונות”.

השר בני גנץ הגיב לדברי נשיא טורקיה רג’יפ טאיפ ארדואן שתקף את צה”ל בשל פעילותו בעזה וכינה את ראש הממשלה בנימין נתניהו “היטלר”.

“אני מגנה את דבריו של נשיא טורקיה, שהם ביזוי זיכרון השואה, ועיוות המציאות. מי שביצע מעשה טבח נוראי הוא ארגון הטרור חמאס. הסרת האיום של חמאס מאזרחי ישראל היא כורח קיומי ומעשה מוסרי מאין כמוהו”,

נשיא טורקיה נאם בחריפות נגד ישראל בחודש שעבר, במהלך ישיבת סיעת מפלגתו בפרלמנט הטורקי באנקרה. “ישראל היא מדינת טרור. היא מפעילה טרור מדינתי. אתם מזהים את חמאס כארגון-טרור, אבל חמאס היא מפלגה פוליטית שזכתה בבחירות – ולאחר מכן, בזזו את זכויותיה בהמשך נאומו,

בהמשך נאומו, ארדואן טען: “בעזה מתרחש רצח עם וטורקיה תנקוט בצעדים בזירה הבין-לאומית כדי לעצור את רצח העם הזה. קורא לנתניהו להכריז האם לישראל יש נשק גרעיני או לא. בכל מקרה – הוא אבוד ובסוף דרכו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות