המכתב המצמרר של החייל להוריו: ‘נפלתי בכבוד למען עמי. אין חרטות’

יוסף גיטרץ הי"ד, לוחם שריון בן 25 מתל אביב, גויס למילואים ב-8 באוקטובר • הוא השאיר להוריו מכתב מוצפן שאליו נחשפו לאחר נפילתו בקרב בדרום רצועת עזה: "הייתי עושה את אותו דבר אם הייתי יכול לבחור שוב"
חיים טוויל
י"ד טבת התשפ"ד / 26.12.2023 12:51

רס”ל במיל’ יוסף גיטרץ הי”ד, בן 25 מתל אביב שנפל אתמול לאחר שנפגע מטיל נ”ט בדרום רצועת עזה הותיר אחריו – כשגויס למילואים ב-8 באוקטובר – מכתב מוצפן להוריו, למקרה שלא ישוב מהקרבות.

אל תוכנו המרגש של המכתב הם נחשפו לאחר שנפל. ההורים פתחו את המכתב וקראו את השורות המצמררות שהותיר להם בנם:

“אימא ואבא היקרים, אני מאוד אוהב אתכם. הכול כמו שאמור להיות. אני בעצמי בחרתי בזה. אני חייתי חיים טובים ומעניינים, יחד עם זאת אני מעולם לא פחדתי מהמוות. אני הייתי יכול לא ללכת לכאן ולהסתתר. אבל זה היה מתנגד לכל מה שאני מאמין ומעריך ובמי שאני מחשיב את עצמי.

“לכן לא הייתה לי ברירה, והייתי עושה את אותו דבר אם הייתי יכול לבחור שוב. אני עשיתי את הבחירה הזאת בעצמי והלכתי איתה עד הסוף. אני נפלתי בכבוד למען עמי. אין לי חרטות.

“אני מאוד אוהב אתכם וגאה שאתם ההורים שלי. אתם נתתם לי המון. היו לי חיים מאוד מעניינים, עשירים, מאושרים, ייחודיים. המוות שלי רק מדגיש זאת.

“אתם בוודאות בכאב רב. אבל אתם תתגברו על זה. אני מאוד הייתי רוצה בזה. זה הדבר העיקרי שאני רוצה. לשניכם יש הרבה אנשים קרובים שיתמכו בכם. בבקשה תמצאו בכל זה משהו חיובי. תהיו עם הנכדים. תעזרו לישראל. אני בסדר”.

גיטרץ הי”ד, לוחם שיריון בגדוד 7029 באוגדה 179, ביצע בשנים האחרונות עבודה מדעית בתחום בתחום הרפואה ומדעי המחשב ובשנה האחרונה התחיל לפתח סטארטאפ בתחום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות