“הם חכמים – אין שם יהודים”: נשיא בלארוס בעוד אמירה אנטישמית

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקאשנקו ידוע באמירות האנטישמיות שלו לאורך 30 שנות שלטונו • אמש הצטרפה לרשימה עוד התבטאות: כשנשאל על ארמניה - טען שאנשיה חכמים משום "שאין בה אף יהודי"
חרדים 10
י"ד טבת התשפ"ד / 26.12.2023 12:01

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקאשנקו, ידוע באמירות האנטישמיות שלו לאורך 30 שנות שלטונו. אמש (ראשון) הוא סיפק אמירה נוספת, ממנה עולה כי הוא בז לעם היהודי.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, לוקאשנקו שוחח עם עיתונאים בשולי מפגש ראשי הפורום הכלכלי האירו-אסיאתי ונשאל על מצבה של ארמניה, שיחסיה עם רוסיה התערערו לאחרונה, תוך שהממשל הארמני מנסה לפתח קשרים עם ארצות הברית ובנות בריתה באירופה.

על כך השיב לוקאשנקו: “אם ארמניה רוצה למות כלכלית – אנחנו עלולים לאבד אותה. אבל אני לא חושב שהארמנים הם אנשים טיפשים. ארמנים הם אנשים חכמים. הרי אין שם אפילו יהודי אחד. אתם יודעים למה? כי הארמנים הם אנשים הכי חכמים”.

לוקאשנקו המשיך: “(הארמנים) ראו איך באפגניסטן אנשים נפלו כשניסו להיאחז במטוסים כשהאמריקנים המריאו. בדיוק כך ישתמשו בארמניה ויפילו אותה. זה יהיה בדיוק כך. אני אומר לכם את זה כפוליטיקאי ותיק”.

דבריו  של לוקאשנקו פורסמו הבוקר בעיתון הרוסי ‘קומרסנט’, העיתון של האליטה הכלכלית הרוסית.

יצוין, כי הקהילה היהודית בארמניה מונה כ-400 יהודים, ולדבריהם היחס של השלטון הארמני כלפיהם הוא חיובי ביותר.

אמירה זו של לוקאשנקו היא עוד אחת בשורת אמירות שערורייתיות. כך, למשל, במהלך ביקור בעיר בוברויסק בשנת 2007 – אמר נשיא בלארוס: “העיר נראית כמו דיר חזירים – זה לא מפתיע, זו עיר יהודית במקור ואתם יודעים איך היהודים מתייחסים למקום בו הם גרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות