שלושה לוחמים נפלו • יורט כטב”מ ששיגרו החות’ים לעבר אילת

שלושה לוחמי צה"ל נהרגו בקרב בצפון רצועת עזה • חמישה לוחמים אחרים נפצעו בקרב • הרמטכ"ל: המלחמה תימשך חודשים ארוכים • חבר המועצה המחוקקת של חמאס, חוסל בתקיפת ביתו בח'אן יונס • חיזבאללה  הודיע על מחבל שחוסל - ה-127 מתחילת המלחמה • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"ד טבת התשפ"ד / 26.12.2023 02:18
היום ה-81 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

23:05 –  מ-7 באוקטובר נהרגו 290 פלסטינים – רובם מחבלים שחוסלו במבצעים התקפיים; יותר מ-2,500 עצורים מתוכם כ- 1,300 פעילי חמאס; הוצאו יותר מ-1700 צווים מנהליים חדשים – ויותר מ-3000 עצורים מנהליים; בוצעו יותר מ-25 תקיפות מהאוויר, ו-35 מבצעים חטיבתיים לפירוק תשתיות טרור.

בנוסף, ⁠הושמדו עשרות מעבדות חבלה ואלפי מטענים, ⁠הוחרמו מאות נשקים – ועשרות מחבלים הסגירו את עצמם לידי כוחות הביטחון.

22:50 – פיקוד המרכז של צבא ארה”ב הודיע שספינת המלחמה האמריקנית USS Laboon ומטוסי F/A-18 מנושאת המטוסים דווייט אייזנהאוור – הפילו היום 12 כטב”מים, שלושה טילים בליסטיים ושני טילי שיוט ששיגרו החות’ים לאורך כעשר שעות. ‏ישראל הפילה מל״ט אחד ומצרים מל״ט אחד.

22:25 – מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש מינה את סיגריד קאג, לשעבר שרת האוצר של הולנד, למתאמת הסיוע והשיקום ברצועה. סיגריד שנשואה לפלסטיני, הייתה בעבר הממונה על חיסול הנשק הכימי של אסד.

21:30 – אל-ג’זירה מדווחת על חילופי אש במזרח ח’אן יונס ובמחנה אל-בורייג’ שבמרכז הרצועה.

21:30 –  משפחות חטופים הפגינו בכניסה לקריה לפני כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני, וקראו לעסקה שתביא לשחרור יקיריהן: “פנינו לשלום, חשוב לנו לדבר איתכם באופן ישיר, אנחנו רוצים שרק תקשיבו לנו”. במקביל, המפגינים ניסו לחסום את רכבו של השר בן גביר שהגיע למקום. שוטרים הרחיקו אותם.

20:55 – המטה לביטחון לאומי שיגר מסר לציבור בעקבות ניסיון הפיגוע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי. במל”ל הנחו את השוהים בהודו: להשתדל להימנע מהגעה למקומות הומי אדם ומקומות המזוהים כמשמשים גורמים יהודיים, לשמור על ערנות מוגברת במקומות ציבוריים, להימנע מהחצנת סממנים ישראליים, להימנע מהשתתפות באירועים רבי-משתתפים ולהימנע מפרסום פרטי הנסיעה ברשתות חברתיות

20:35 –  מטוס קרב של חיל האוויר יירט מטרה אווירית עוינת במרחב הים האדום – שהייתה בדרכה לשטח ישראל. “יחידת הבקרה האווירית עקבה אחר המטרה לאורך האירוע”, נמסר מדובר צה”ל.

זמן קצר קודם לכן, החות’ים טענו שביצעו מתקפת כטב”מים לעבר אילת.

20:15 – דובר הזרוע הצבאית של החות’ים טוען כי הם תקפו את הספינה MSC United באמצעות טילים וטוען גם שבוצעה מתקפת כטב”מים על העיר אילת. זאת לאחר שמוקדם יותר דווח על יירוט סמוך לדהב בסיני.

20:00 – ארגון הטרור חיזבאללה  הודיע על מחבל משורותיו שחוסל מאש צה”ל. זהו המחבל ה-127 שעליו הצהיר חיזבאללה מתחילת המלחמה.

18:20 – הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה”ל שנפלו בעזה, 5 נפצעו קשה.

רס”ר מאור לביא הי”ד, בן 33 מסוסיה ולוחם בגדוד 450 בחטיבת ביסל”ח, נפל בקרב במרכז רצועת עזה. בנוסף, נפלו בקרבות בצפון הרצועה שני קצינים בחטיבת הנח”ל: רס”ן שי שמריז הי”ד ממרכז שפירא, מ”פ בגדוד 931, וסרן שאול גרינגליק הי”ד, קצין בגדוד 931 מרעננה.

שמריז וגרינגליק הי”ד נהרגו בהיתקלות מול מחבלים בדארג’ תופאח, המעוז האחרון של חמאס בו צה”ל מתמרן בצפון הרצועה. לביא נהרג בפאתי אל-בורייג’.

בנוסף, בקרב שבו נפל רס”ר מאור לביא הי”ד, נפצע באורח קשה לוחם מילואים בגדוד 450, חטיבת ביסל”ח.

כמו כן, בקרב בו נפלו רס”ן שי שמריז  וסרן במיל’ שאול גרינגליק הי”ד, נפצעו באורח קשה קצין ושני לוחמים בגדוד 931, חטיבת הנח”ל. בנוסף, לוחם בסיירת נח”ל וחטיבת הנח”ל נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

18:00 – הרמטכ”ל רב-אלוף הרצי הלוי נפגש עם לוחמים בצפון רצועת עזה, וסיפר על אופן הלחימה בשטח – ועל מה שצפוי בהמשך.

“צה”ל קרוב להשלמת פירוק גדודי חמאס בצפון הרצועה”, אמר. “חיסלנו מחבלים ומפקדים רבים, חלקם נכנעו בפני כוחותינו ועצרנו מאות. בנוסף, השמדנו תשתיות תת-קרקעיות ואמצעי לחימה רבים”.

עוד הוא אמר: “למלחמה הזו מטרות הכרחיות ולא פשוטות להשגה, היא מתקיימת בשטח מורכב. לכן המלחמה תימשך עוד חודשים רבים, ואנחנו נפעל בשיטות שונות – כך שההישג יישמר לאורך זמן. אין פתרונות קסם, אין קיצורי דרך בפירוק יסודי של ארגון טרור, אלא לחימה עיקשת ונחושה. ואנחנו מאוד מאוד נחושים”.

הלוי גם התחייב כי צה”ל לא יאפשר חזרה למציאות הביטחונית שלפני המתקפה הרצחנית של חמאס. “לא נאפשר שאירוע כזה יחזור על עצמו. חיל האוויר ממשיך לתקוף ללא הפסקה. בניין נופל כשהוא מטרת אויב, בניין נופל כשנשקפת ממנו סכנה לכוחותינו”.

“נגיע גם להנהגת החמאס, בין אם זה ייקח שבוע ובין אם זה ייקח חודשים”, הוסיף הרמטכ”ל. “אנחנו מגבירים את הלחץ הצבאי, בדרכים שונות, בעוצמה ובתחבולה. הלחץ הזה, מאפשר את מימוש מטרות המלחמה – פירוק החמאס והשבת החטופים”.

הלוי התייחס גם לאירוע ב-7 באוקטובר, שבו תת-אלוף ברק חירם, מפקד אוגדה 99, הורה להפציץ בית בבארי שבו שהו בני ערובה – לצד מחבלי חמאס. “הימים הרבים שעברו מאז השבעה באוקטובר, מעלים שאלות קשות רבות – על כולן אנחנו מחויבים לספק, ונספק תשובות לאחר תחקיר מעמיק. לא נדלג על אף שאלה ועל אף לקח. נתחקר באופן נוקב ומעמיק בהזדמנות הראשונה שתתאפשר, ונפרסם את הממצאים לציבור בשקיפות הראויה”.

17:55 – בלבנון מדווחים על שני רכבים שהותקפו מהאוויר מדרום לצור באזור סהל אל-קלילה. על פי אותם הדיווחים, יש נפגעים באירוע.

17:15 – בעזה מדווחים כי ד”ר ח’מיס א-נג’אר, חבר המועצה המחוקקת של חמאס, חוסל בתקיפת ביתו בח’אן יונס עם כמה מבני משפחתו.

17:00 –  לוחם נפצע קשה ו-8 בינוני וקל בחילוץ בן ה-80 ממתקפת הנ”ט על כנסייה בגליל המערבי. זמן קצר לאחר מכן, חיל האוויר תקף מבנה שאליו ברח המחבל ששיגר את הטיל.

בן ה-80 שנפצע קשה, עבד כשומר בכנסייה באזור גבול לבנון – ופונה להמשך טיפול בבית החולים בנהריה. במהלך המתקפה לעבר הכנסייה, כוחות צה”ל נכנסו לחלצו – ונפגעו גם הם מטיל נ”ט.

16:45 – בירי הרקטות לכיוון עוטף עזה לפני זמן קצר אותרה פגיעה ישירה בתוך בית כנסת במועצה האזורית שדות נגב. כפי שניתן לראות בתיעוד, נזק כבד נגרם במקום: גג המבנה נהרס לחלוטין, וקרס על כיסאות התפילה.

16:10 – רחפן נפץ שחדר מלבנון התפוצץ בשטח פתוח ברכס רמים, אין נפגעים באירוע. במקביל נורו כמה רקטות לאזור – והתפוצצו בשטחים פתוחים.

15:30 – בהודעה באנגלית שפורסמה בטוויטר מסר דובר צה”ל כי בירי טיל הנ”ט לכנסייה באיקרית שבגליל הייתה פגיעה ישירה. “זו לא רק הפרה ברורה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו”ם, אלא פגיעה בחופש הדת”.

15:00 –  טיל נ”ט פגע היום ישירות בלול במושב דוב”ב שבגבול לבנון וגרם נזק ענק. נפגעו מכל התערובת ומבנה הלול, שמאכלס 11.5 אלף עופות. הבעלים של הלול, ששייך למשפחת עטון, סיפר שיצא מהמקום דקות ספורות לפני פגיעת הטיל – וניצל בנס.

“לא נותנים לנו להיכנס כרגע ללול לראות את הנזק. הלול שלנו נפגע משמעותית, אלפי עופות שלנו נהרגו. הנזק עצום, כואב לי הלב”, אמר הלולן קוטי עטון לחדשות 12. “אבא שלי, אברהם, שהוא הבעלים של הלול – ניצל במזל. הוא יצא לכמה דקות להכין ארוחת צוהריים לחיילים שמשרתים באזור וכך הוא ניצל”.

15:00 – כלי תקשורת לבנוניים מדווחים על נפגעים בתקיפת כטב”מ ישראלי על מכונית בכפר תוולין בדרום לבנון.

14:55 – מאז הבוקר חיזבאללה לקח אחריות על שש תקיפות לאורך גבול הצפון. במקביל דווח בכלי תקשורת ערביים על תקיפות נרחבות של צה”ל בדרום לבנון.

14:40 – ירי רקטות לעבר הר דב.

14:24 – אזעקות הופעלו ביישובי העוטף ובשדרות. דוברות עיריית שדרות: 2 רקטות שוגרו לעיר. אחת יורטה והשנייה נפלה מחוץ לעיר.

14:21  – מצרים אישרה כי כטב”ם יורט באזור סיני, מעט אחרי אחרי שהתקשורת המקומית דיווחה על הדי פיצוצים באזור דהב.

14:10 – אזעקות באשקלון ובעוטף עזה. המועצה האזורית חוף אשקלון: 6 יירוטים במטח. נמצאו חלקי רקטות בשטח קיבוצים בעוטף. ללא נפגעים בגוף, וללא נזקים.

13:30  – בכלי תקשורת מצריים דיווחו על פיצוצים בעיר דהב בסיני. על פי עדי ראייה, נראה בשמיים “עצם מעופף” שיורט והופל  מול חופי העיר.

12:50 – אזרח כבן 80 נפצע קל-בינוני מטיל נ”ט שפגע סמוך לכנסייה המפורסמת באיקרית באזור גבול לבנון. הוא פונה לבית החולים בנהריה. במקביל, שיגור נוסף לעבר דוב”ב שבגליל העליון.

12:40 –  שר הביטחון יואב גלנט, בדיון מיוחד של ועדת החוץ והביטחון בקריה: “המלחמה רב-זירתית, אנחנו מותקפים משבע גזרות שונות – עזה, לבנון, סוריה, יהודה ושומרון, עיראק, תימן ואיראן. הגבנו ופעלנו כבר בשש מתוכן, ואני אומר כאן בצורה המפורשת ביותר – כל מי שפועל נגדנו הוא מטרה פוטנציאלית, אין חסינות לאף אחד.

“מדינת ישראל תדע מה לעשות, מערכת הביטחון נערכת, המציאות שבה תוקפים אותנו ואנחנו מרוסנים היא נכונה לפי השיקול שלנו”, הוסיף גלנט. “אני רוצה לומר לכם שזו מלחמה ארוכה, קשה, יש בה מחירים, מחירים כבדים אבל ההצדקה שלה היא הגבוהה ביותר שיכולה להיות. מי שעושה מהלך מהסוג הזה – נחרץ דינו”.

12:15 –  סמ”ר דניאל נחמני הי”ד בן 21, מכפר סבא, לוחם בגדוד 71, עוצבת ׳ברק׳ (188), נפטר מפצעיו לאחר שנפצע במהלך פעילות מבצעית בצפון הארץ  ביום שישי האחרון מטיל נ”ט.

11:56 – טיל נ”ט נורה מדרום לבנון לעבר ארעב אל ארמשה שבצפון.

11:55 – צה”ל תקף תשתית טרור של חיזבאללה לאחר שזוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב ושומרה. מוקדם יותר הבוקר, שוגר טיל קרקע אוויר משטח לבנון לעבר כלי טיס של חיל האוויר שפעל במרחב. הטיל לא פגע בכלי שסיים את משימתו בהצלחה.

11:50 – לוחמי צה״ל, שב״כ ומג״ב פעלו הלילה במבצע במחנה הפליטים נור א-שמס בפיקוד חטיבת מנשה, השמידו מעבדת מטענים והחרימו מעל 30 נשקים; 33 מבוקשים נעצרו ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים

11:05 – דווח בעזה: שישה נהרגו בהפצצת בית משפחת אבו תוהה במחנה הפליטים חאן יונס, וארבעה חוסלו בהפצצת אוטובוס ליד מסגד במערב חאן יונס.

11:00 – לפי דיווחים לבנונים – 6 טילי נ”ט נורו להר דב.

11:00 – מרכז הסחר הבריטי (UKMTO) עדכן על “תקרית” נוספת בים האדום. לפי ההודעה של המרכז, התקבלו שני דיווחים על כטב”מים סמוך לספינה במצר באב אל-מנדב, ליד לנמל חודידה שבשליטת החות’ים בתימן. זמן קצר לאחר מכן דיווח על שני פיצוצים שזוהו סמוך לספינה בהפרש של חמש דקות.

9:35 –  חוליית מחבלים של חיזבאללה שיגרה כמה רקטות לעבר מוצבי צה”ל בהר דב, צה”ל השיב בארטילריה. מוקדם יתר צה”ל תקף תשתיות טרור במיס אל-ג’בל שבדרום לבנון.

9:15 – בוושינגטון פוסט דווח כי ארה”ב מנסה “להחיות” את הרשות הפלסטינית, כדי לאפשר שליטה עתידית שלה ברצועת עזה. על פי הדיווח, פקידים אמריקנים הגיעו בשבועות האחרונים לרמאללה כדי לקדם שינויים ברשות הפלסטינית, בהם החלפת דמויות מפתח.

8:45 –  דובר צה”ל מסר כי כוחות מחטיבה 261 (בה”ד 1) חיסלו הלילה חוליית מחבלים חמושה במרחב ג’אבליה שניסתה להניח מטען נפץ סמוך לטנק שבו שהו כמה לוחמים. הכוחות תקפו בתגובה את המחבלים ובמהלך הקרב שניהלו עם החוליה, הכווינו כלי טיס של חיל האוויר ובסיוע מכלול האש של החטיבה – חיסלו אותם. הושמד המבנה הצבאי שבו פעלו.

כחלק מהסיוע לכוחות המתמרנים ברצועת עזה, עשרות מטוסי קרב תקפו יותר מ-100 מטרות טרור של חמאס בדרום רצועת עזה, בהן פירי מנהרות, תשתיות טרור ואתרים צבאיים ששימשו  לפגיעה בכוחות צה”ל.

במהלך היממה האחרונה, מכלול האש של חטיבה 7 הכווין כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל תוך דקות בודדות יותר מעשרה מחבלים שפעלו במרחב ח’אן יונס, סמוך לכוחות צה”ל. באירוע נוסף באזור, מכלול האש של חטיבת גבעתי זיהה חוליית מחבלי חמאס נעה לעבר בניין צבאי של הארגון שהכיל אמצעי לחימה רבים. הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שהשמיד את המבנה וחיסל את החוליה.

כחלק מסריקות שערכו לוחמי גדוד שקד מצוות הקרב החטיבתי 401 במפקדות צבאיות הנמצאות בשימוש הג’יהאד האיסלאמי במרחב דראג’ תופאח שבצפון רצועת עזה, איתרו הכוחות נשקים, מטעני נפץ ותחמושת, לצד מסמכי מודיעין וציוד צבאי של הארגון.

8:30 –  חיל הים ההודי הודיע כי ישלח ספינות הנושאות טילים מונחים לאזור הים הערבי, בעקבות מתקפת הכטב”ם על ספינה “הקשורה לישראל” בשבת. לפי הודעת חיל הים ההודי, הצעד נועד “לשמר נוכחות הרתעתית”.

07:25 –  המרכז הבריטי לסחר ימי עדכן על “תקרית” באזור מצר באב אל-מנדב, כ-50 מיילים ימיים מנמל חודידה שבשליטת החות’ים בתימן.

06:45 – העיתון אל-ערבי אל-ג’דיד דיווח כי משלחת ישראלית הייתה בקהיר במקביל למשלחת חמאס בשבוע שעבר, במסגרת המאמצים להגיע להפסקת אש ועסקה לשחרור חטופים. לפי הדיווח, המשלחת כללה את “האחראי על נושא השבויים והנעדרים בממשלה”, והגיעה כדי לבחון מקרוב את עמדת חמאס בנוגע לעסקה.

6:00 –  דובר צה”ל התיר לפרסום כי סמ”ר (במיל’) יהונתן לובר הי”ד, בן 24 מהיישוב יצהר שבשומרון, לוחם בגדוד השריון 8104 בעוצבת “ראם” (179), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, רס”ל (מיל’) יוסף גיטרץ הי”ד, בן 25 מתל אביב, לוחם בגדוד השריון 7029 בעוצבת “ראם” (179), נפל גם הוא אתמול בקרב בדרום הרצועה.

כמו כן, שני לוחמים בגדוד 82 וקצין בגדוד 75 בחטיבה 7 נפצעו אתמול באורח קשה בקרב בדרום הרצועה, ולוחם (במיל’) בגדוד 6646 של חטיבה 646 נפצע אתמול באורח קשה בקרב בצפון הרצועה.

4:30 –  צבא ארה”ב הודיע שתקף שורת יעדים של גדודי חיזבאללה בעיראק בתגובה על מתקפות של המיליציות הפרו-איראניות נגד בסיסים אמריקניים, כולל מתקפת כטב”מים בבסיס האוויר בארביל שבצפון המדינה שגרמה לפציעתם של כמה חיילים. על פי הודעת פיקוד המרכז האמריקני, סנטקום, כמה פעילי מיליציות נהרגו.

01:33 – צבע אדום בנחל עוז

01:05 – צבע אדום בשדרות, איבים וניר עם

01:00 – עובד סיוע של האו”ם מתריע: לתושבי עזה נותר מעט מקום ללכת מהמקומות בהם מתבצעת לחימה

00:01 – שר החוץ של איראן צייץ בחשבון הטויטר שלו: “אני מנחם את משפחתו של רזי מוסאווי על מות הקדושים של היועץ האיראני למלחמה בטרור בסוריה, שנלחם באומץ רב-שנים לצד קאסם סולימאני כדי להבטיח את ביטחונה של איראן. תל אביב צריכה לספור לאחור”.

00:01 – דובר צה”ל: שני שיגורים זוהו מלבנון למנרה בשעות האחרונות. במהלך היום, כוחות צה”ל תקפו את מקור הירי ושתי עמדות שיגור לצד מרחבים נוספים בלבנון. בנוסף, מוקדם יותר היום, שוגר טיל קרקע-אוויר משטח לבנון לעבר כלי טיס של חיל האוויר שפעל במרחב. הטיל לא פגע בכלי שסיים את משימתו בהצלחה.

00:01 – תושבים בתל אביב, בהרצליה, באשקלון, ברמת גן, ברחובות, וביישובים נוספים דיווחו הלילה על נפילות ברשת החשמל. בחברת החשמל מסרו: התקלות שעליהן מדווחים צרכנים ברחבי הארץ אינן תוצאה של מתקפת סייבר, אלא תקלה ביחידת ייצור שמספקת 250 מגה וואט. המערכת ביצעה ‘השלת עומסים’ וכעת מכניסים לפעילות יחידות ייצור חדשות על מנת להתגבר על התקלה. בכל המקומות החשמל כבר חזר”.

00:01 –  חיזבאללה פרסם הצהרה בצל הדיווחים על חיסול הבכיר במשמרות המהפכה: “ההתנקשות של האויב הציוני, במפקד רזי מוסאווי בסוריה, שעבד כיועץ צבאי שם, היא מתקפה בוטה וחסרת בושה שחצתה את הגבולות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות