דובר צה”ל: רק תקיפה קרקעית מוציאה את המחבלים החוצה

הפלסטינים: עשרות נהרגו בתקיפה במחנה פליטים במרכז הרצועה • רס"ן מיל' אריה ריין הי"ד נפל בקרב ברצועה • ישראל הרגה 7,824 מחבלים בעזה • נתניהו: "למלחמה הזו יש מחיר כבד" • נ"ט פגע בבית באביבים • 4 משאיות המכילות 33 טון של אוכל נכנסו לרצועה • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"ב טבת התשפ"ד / 24.12.2023 02:10
היום ה-79 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

23:43 – בעזה מדווחים על תקיפות עוצמתיות במרכז הרצועה

22:45: ערוץ גזה ריפורט: ראש המודיעין המצרי, עבאס כמאל, שוחח ישירות עם יחיא סינוואר, בקו מאובטח מרפיח המצרית. לפי הדיווח, השיחה נעשתה כדי לשמוע באופן אישי את עמדותיו של סינוואר אודות עסקה אפשרית. הערוץ מצביע על שינוי ביחסי הכוחות האזוריים בנוגע לעזה: קטאר בחוץ, מצרים סעודיה והאמירויות בפנים.

22:42 – צה”ל תקף באמצעות טנקים מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה. בין היתר הותקפו הערב תשתית טרור במרחב יארון בלבנון וחוליית מחבלים במרחב עייתה. בנוסף, צה”ל תקף את מקורות הירי שביצעו שיגורים למרחב אביבים.

22:32 – הפלסטינים: עשרות נהרגו בתקיפה אווירית במחנה פליטים במרכז הרצועה

22:17 – פעם נוספת: חיל האוויר הירדני הצניח ציוד רפואי ברצועת עזה

21:40 – בכיר חמאס בחו”ל, עלי ברכה: “חמאס דחה כל הצעה להפוגה שתימשך שבוע או שבועיים ועמדתם של פלגי ההתנגדות מאוחדת לגבי זה”.

20:35 – קבינט המלחמה ידון במתווה לשחרור החטופים. גורמים שבקיאים במשא ומתן אמרו לחדשות 12: נתניהו מסרב ליוזמה המצרית לשחרור החטופים, כי ישראל לא מסכימה להפסקת אש כוללת. קבינט המלחמה שיתכנס מחר ידון במתווה – כשבמקביל נמשכים המגעים גם דרך קטאר.

20:25 – דובר צה”ל דניאל הגרי התייחס לטענות לפיהן צה”ל פועל בצורה מתונה יותר על פי בקשה אמריקנית בעזה. “למלחמה הזאת יש מחיר כבד מאוד והיא גובה חיים. כל התקפה למעוז חמאס מקבלת מעטפת אש מלאה מאוויר ומיבשה. הכוחות מעמיקים את הלחימה. הגענו ללא מעט אתרי תת קרקע בחאן יונס והרגנו לא מעט מחבלים”. לדבריו, “אי אפשר לפרק את חמאס ללא פעולה קרקעית. רק תקיפה קרקעית מוציאה את המחבלים החוצה. היא גם מסייעת למאמץ המודיעיני להחזרת החטופים”.

הוא נשאל האם צה”ל מחזיק במידע לפיו לחיזבאללה יש מנהרות טרור פעילות בגבול הצפון. “אין מידע כזה על מנהרות בצפון. אנחנו בודקים אם לא פספסנו אבל אין כזה מודיעין בידינו עכשיו”.

19:55 –  סגן מזכ”ל הג’האד האסלאמי, מוחמד אל-הינדי, אמר לערוץ קטארי: “אין משא ומתן לחילופי שבויים – לפני הפסקת המלחמה בעזה. לא ניתן להפריד את השיח על עתיד עזה מעתיד הגדה. ביקורנו בקהיר נועד לסקור עמדות ולדון בחזון שתציג מצרים”.

19:45 – בעיתון אל-אח’באר שמזוהה עם חיזבאללה דווח כי זו ההצעה מצרית לעסקת חטופים – שמורכבת משלושה שלבים. לפי ההצעה, בשלב הראשון ישוחררו החטופים האזרחים בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים. השלב השני כולל את שחרור כל החיילות הישראליות מהשבי, בתמורה לשחרור אסירים, וכן מסירת כל הגופות שהוחזקו בידי הצדדים מאז השבת השחורה. השלב השלישי והאחרון יימשך חודש, במהלכו יתקיים מו”מ שבמסגרתו חמאס ישחרר את כל החיילים הישראלים – בתמורה לשחרור כל האסירים הפלסטינים מבתי הכלא. בשלב הזה תהיה נסיגה ישראלית מהרצועה.

לפי ההצעה, במהלך אותן פעימות ישראל תפסיק את כל הפעילות האווירית ברצועה. אחרי ביצוע העסקת תוקם ממשלת טכנוקרטים שתנהל את הרצועה ויו”ש.

19:14 – חדשות 12: חברת “מארסק” הודיעה כי תשוב לשוט בים האדום בעקבות הקמת הקואליציה הימית. על פי בכירים בחברה, הספינות שכרגע עושות עיקוף דרך אפריקה יסיימו את מסלולן, הספינות שמתוכננות לצאת מהמזרח יחזרו לשוט בים האדום – בזכות ההגנה של הקואליציה הימית שהוקמה.

18:55 – אונר”א עדכנה: 4 משאיות המכילות 33 טון של אוכל נכנסו לרצועה. בתיעודים מעזה נראים המונים פושטים על משאיות סיוע, ושוטרי חמאס מכים אותם.

18:16 – לאחר יותר משבע שעות: צבע אדום בנתיב העשרה וביד מרדכי שבעוטף עזה

18:10 – ראש הממשלה בנימין נתניהו במסר מצולם: “אנחנו מעמיקים את המלחמה ברצועת עזה. אנחנו נמשיך להילחם עד לניצחון המוחלט על החמאס. זאת הדרך היחידה להשיב את חטופינו, לחסל את החמאס ולהבטיח שעזה לא תהיה יותר איום על ישראל”. לדבריו, “המלחמה תיקח עוד זמן, אבל אנחנו מאוחדים – הלוחמים, העם והממשלה”.

נתניהו הוסיף: “למלחמה יש מחיר כבד מאוד בחיי לוחמינו הגיבורים, ואנחנו עושים הכול כדי לשמור על חיי לוחמינו. אבל דבר אחד לא נעשה – לא נעצור עד שנשיג את הניצחון”.

אריה ריין הי”ד. צילום: דוצ

17:57 – דובר צה”ל התיר לפרסם כי רס״ן (במיל׳) אריה ריין הי”ד, בן 39 ממשמרות, קצין שריון בגדוד 79, חטיבת המחץ (14), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

הבוקר פורסמו שמותיהם של תשעה  חללי צה”ל נוספים שנפלו בקרבות בעומק רצועת עזה.

17:55 – הנשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום עם בני משפחת ליבמן, שבנם אליקים נחטף מהמסיבה ברעים. משפחתו של אליקים סיפרה אודותיו לנשיא המדינה ולרעייתו. “למרות שהוא היה יכול לברוח כמה פעמים ולמרות שהוא לא היה חמוש – הוא טיפל בפצועים עד הצוהריים”, סיפר אביו אליהו.

בסיום הפגישה, הנשיא בירך את בנם הצעיר לרגל בר המצווה, ובתקווה לימים טובים יותר.

17:36 – דובר החות’ים טוען: ספינת קרב של ארה”ב פתחה באש לעבר מטוס סיור תימני, אחד הטילים שירו התפוצץ סמוך לספינה בדרום היום האדום.

17:30 – נשיא המדינה הרצוג ינאם לאומה בשעה 21:00

17:15 –  חבלני משטרה הוזעקו לזירה באשקלון שאותר בה ראש נפץ של רקטה והם פעלו לנטרלו. המשטרה הדגישה: חל איסור מוחלט לגעת, ללחוץ, להתקרב או להרים פריט רקטי או עצם בלתי מזוהה, מדובר בסכנה ממשית לחיי אדם.

16:56 – שיגורים נוספים לצפון:  אזעקות הופעלו באביבים, יראון וברעם.

16:40 –  מטוס קרב של חיל האוויר תקף תשתית צבאית של חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, צה”ל ביצע ירי להסרת איום במספר מרחבים בלבנון. מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים לעבר שטח ישראל, כוחות צה”ל הגיבו בירי ארטילרי וירי טנקים.

16:30 – גורם מדיני אישר שהמצרים הניחו הצעה למתווה נוסף לשחרור חטופים. בתוך כך, משלחת מהג’יהאד האיסלאמי הגיעה לקהיר לשיחות עם גורמים ממנגנוני הביטחון המצרי.

16:25 –  בני משפחה עזתים הציתו תחנת משטרה ברפיח לאחר שמחבל חמאס ירה למוות בצעיר מבני המשפחה שהתקרב לסיוע ההומניטרי, בניסיון להרחיק אותו מהאזור. האירוע הוביל לעימותים בין השוטרים לבני משפחתו ותושבים נוספים, שדרשו: “לנקום על מותו”.

16:00 – כשלוש נפילות זוהו במרחב מושב מרגליות, אין נפגעים בגוף. צה”ל מגיב בירי טנקים

15:50 – ראש אגף אסטרטגיה בצה”ל: ישראל הרגה 7,824 מחבלים בקרבות ברצועה

האלוף אליעזר טולדנו, ראש אגף אסטרטגיה והמעגל השלישי, אמר בסקירה בישיבת הממשלה: “זאת מלחמה שתימשך עוד חודשים ארוכים. נצטרך לנהל כלכלת חימושים, אבל היעד הוא לגמור את החמאס בסופה. אנחנו לא חוסכים תחמושת בפעולות התמרון ועושים את כל מה שצריך כדי להגן על חיילינו”.

האלוף הוסיף כי מתחילת התמרון הקרקעי הרגו כוחות צה”ל 7,824 מחבלים.

15:40 – אזעקות ביד נתן ובעוצם שבמועצה האזורית לכיש.

15:28 – אזעקה במרגליות שבמועצה האזורית מבואות החרמון

15:12 – אזעקה בערב אל-עראמשה שבגליל העליון

14:41 – טיל נ”ט פגע פגיעה ישירה בבית באביבים. אין נפגעים.

14:15 – העיתון א-שרק אל-אווסט: משלחת חמאס יצאה מקהיר עם יוזמה מצרית ובה שלושה שלבים לסיום הלחימה: השלב הראשון – הפסקת אש של שבועיים או שלושה, במהלכה ישוחררו מידי חמאס 40 חטופים. השלב השני – שיחות פנים-פלסטיניות להקמת ממשלה טכנוקרטית. השלב השלישי – סיום המלחמה והסכם חילופי שבויים כולל.

14:15 – דו”ח חדש של מערך הסייבר הלאומי מסכם את החודשים הראשונים של מלחמת חרבות ברזל וקובע כי ישנה עלייה בעצימות מתקפות הסייבר כנגד ישראל. בתחילת המלחמה המתקפות היו פשוטות ולא מתוחכמות ועיקרן השחתות אתרים ובעיקר למטרות נראות, אך עם הזמן הן הפכו ממוקדות יותר ומכוונות לשיבוש ממשי.

על פי הדו”ח, זוהו בתקופה זו כ-15 קבוצות תקיפה עיקריות, אשר חלקן משתפות מודיעין אחת עם השנייה. קבוצות אלו מזוהות כמשויכות לאיראן, חמאס וחיזבאללה.

14:10 – משרד הבריאות בעזה, שנשלט על ידי חמאס, טען כי ביממה האחרונה נהרגו לפחות 166 פלסטינים ו-384 נוספים נפצעו באורחים שונים. לפי נתוני המשרד, מתחילת המלחמה נהרגו 20,424 עזתים ונפצעו יותר מ-54 אלף נוספים.

13:55 – הפלשתינים מדווחים כי אחמד אל-פג’ם, ששוחרר בעסקת שליט, חוסל בתקיפה בחאן יונס.

13:00 – אזעקה באביבים שבגליל העליון

12:35 – אזעקות הופעלו ביראון ובאביבים שבגליל העליון.

12:35 – אל-ערביה: מצרים פועלת כדי לקדם עסקת חטופים חדשה. העסקה שנרקמת כוללת הפוגה של שבועיים, בתמורה לשחרור 40 חטופים שמוחזקים בידי חמאס. באשר לחיילים החטופים, נטען כי ההבנה שעסקה כזו תהיה לאחר נסיגה מוחלטת של צה”ל. לדיווח אין אישור ממקור אחר.

12:00 – מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה נהרגו 153 לוחמים, 14 מהם בסוף השבוע האחרון. מתחילת המלחמה – 486 חללי צה”ל.

11:55 – הותר לפרסום שמו של חלל צה”ל שנפל בקרב בדרום רצועת עזה: סמ”ר רואי אליאס הי”ד, בן 21 מצופר, לוחם בגדוד ההנדסה 603, עוצבת ‘סער מגולן’ (7), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. אליאס נפל בתקרית ירי הנ”ט בחאן יונס אתמול.

הלוויתו תיערך היום בשעה 15:00 בבית העלמין בצופר.

רואי אליאס הי”ד. צילום: דוצ

מוקדם יותר הבקר דובר צה”ל התיר לפרסום את שמותיהם של שמונה חללי צה”ל נוספים שנפלו בקרבות ברצועת עזה.

10:47 – צבע אדום בבארי, בעלומים ובנחל עוז

10:30 –  דיווח ערוץ אלערבי הקטרי: ישראל שחררה הבוקר מספר אסירים פלסטינים שעצרה במהלך המלחמה באזורים שונים בעזה. האסירים הפלסטינים שוחררו דרך מעבר כרם שלום לאזורים שממזרח לעיר רפיח. חלק מהם הועברו לטיפול בבית חולים מוחמד יוסוף א-נג’אר ממזרח לרפיח.

10:22  – אזעקה בשלומי שבגליל המערבי

09:10 – חשש מירי מלבנון לעבר יישובי הצפון: חסימות בכבישים הסמוכים לגבול

07:45 – הבוקר זוהו עשרה שיגורים מלבנון לקרן נפתלי שנפלו בשטחים פתוחים. בצה”ל השיבו בארטילריה. במהלך הלילה: שוגר מיירט לעבר מטרה חשודה שחדרה מלבנון – הופעלו התרעות בשורת יישובים בגליל העליון.

07:35  –  שר החוץ האמריקני בלינקן שוחח אמש עם שר הביטחון גלנט על אפשרות לקידום עסקת חטופים.

07:25 – כאן חדשות:  מקור המעורה בפרטי התיווך של מצרים, לעיתון הפרו קטרי “אלערבי אלג’דיד”: החזון של קהיר לעתיד השלטון בשטחים הפלסטיניים מתבסס על הצורך לשתף את כל הפלגים בתהליך ולמצוא חלופה לאבו מאזן בראשות הרשות.

06:00 –  הותרו לפרסום שמות 8 לוחמים נוספים שנפלו בקרבות ברצועת עזה בסוף השבוע. לכתבה המלאה.

03:45 – הפלסטינים מדווחים כי כוחות צה”ל פועלים בכמה מוקדים ברחבי יהודה ושומרון, בהם חברון, טולכרם, שכם ובית לחם.

02:53  – פיקוד העורף: אירוע חדירת כלי הטיס העוין הסתיים

02:45 –  התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה ביישובים דוב”ב, מתת וסאסא שבגליל המערבי. בדוב”ב הופעלה בנוסף גם התרעה על ירי טילים.

02:45 –  פיקוד המרכז של ארה”ב הודיע שהחות’ים שיגרו במצר באב אל-מנדב שני טילים בליסטיים שלא פגעו בספינות, ועוד שני כטב”מים שכוונו לעבר ספינות מסחריות מנורווגיה וגבון. ספינת המלחמה USS Laboon הפילה עוד ארבעה כטב”מים נוספים. בפעם הראשונה מאז תחילת המתקפות, סנטקום מאשר שספינת מלחמה אמריקנית הייתה המטרה של הכטב”מים של החות’ים.

01:30 – ארגון חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו בחילופי האש עם צה”ל באזור גבול לבנון. מדובר בהרוג ה-124 של חיזבאללה מתחילת המלחמה.

01:15 –  הפנטגון התייחס לתקרית שאירעה אמש באוקיינוס ההודי, שבה מכלית כימיקלים נפגעה מכטב”מ. לא היו נפגעים והשריפה על סיפון המכלית כובתה. דובר הפנטגון : “ספינת המנוע ‘Chem Pluto’, אשר נמצאת בבעלות יפנית ונושאת את דגל ליבריה, נפגעה במרחק של 200 מייל ימי מחופי הודו על ידי רחפן תקיפה שנורה מאיראן”.

זו הפעם הראשונה שארה”ב טוענת כי איראן מכוונת לפגוע ישירות בספינות.

00:20 – נתניהו שוחח בטלפון עם הנשיא ג’ו ביידן. זו הייתה השיחה ה-17 בין שני המנהיגים מאז פרוץ המלחמה.

בהודעה שפרסם הבית הלבן על  השיחה, נאמר כי השניים דנו ביעדי המערכה הצבאית של ישראל בעזה. ביידן הדגיש בפני נתניהו את הצורך הקריטי בהגנה על האוכלוסייה האזרחית. עוד דנו המנהיגים בחשיבות הבטחת שחרורם של כל החטופים הנותרים, וסיכמו להישאר בהתייעצות קבועה – הן ישירות והן באמצעות צוותי הביטחון הלאומי שלהם.

00:01 – איראן דחתה את האשמות ארה”ב לפיהן היא מעורבת בתכנון המתקפות של החות’ים על ספינות בים האדום. סגן שר החוץ האיראני, עלי בגרי קאני, אמר שלחות’ים “יש את הכלים שלהם והם פועלים לפי ההחלטות והיכולות שלהם”.

00:01 – כל האוגדות של צה”ל ברצועה נמצאות עכשיו בהתקפה, כשהכוחות מתמקדים בד’יר אל-בלח, דרג’ תופאח ובח’אן יונס. במערכת הביטחון מעריכים כי הגברת הלחץ עשויה להוביל לשינוי בלחימה. צה”ל פועל מעל ומתחת לקרקע כדי להפעיל לחץ ישיר על הנהגת חמאס וסינוואר.

במקביל, הצבא מבצע עבודות הנדסיות נרחבות באזור החיץ בגבול בין רצועת עזה לישראל. מדובר על שטח של קילומטר לאורך הגבול, שם הצבא ישהה וממנו הוא יפעל. המהלך הזה נועד כדי להעניק את הביטחון לתושבי העוטף.

00:01 –   מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מפקדה צבאית של חיזבאללה בלבנון, בתגובה על הירי לעבר ישראל במהלך היום. כתוצאה מהשיגורים שבוצעו למרחב מנרה, לוחם צה”ל במילואים נפצע מרסיסים בינוני. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי ומשפחתו עודכנה. צה”ל תקף את מקורות הירי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות