יעקב פרי על שב”כ: ‘הפתעה איומה, לקו בעיוורון, אנשים יצטרכו ללכת’

ראש השב"כ לשעבר על מוחמד דף: "הוא האיש שכל האכזריות באה ממנו. הוא איש חסר אנושיות, אכזר ללא תקנה, חיה" • על הסכמי אוסלו שנחתמו בתקופת כהונתו: "בדיעבד זה לא עבד"
חרדים 10
ט' טבת התשפ"ד / 21.12.2023 11:21

יעקב פרי,  ראש השב”כ לשעבר, סבור כי ישראל לא יכולה להסכים לתנאי של חמאס להפסקת אש לחלוטין ושחרור מחבלים בכירים, משום שלדבריו זה לא יביא להחזרת החטופים.

“נכון שהכוחות הישראלים סוגרים אט אט על סינוואר, נכון שהוא בלחץ, נגיע בסופו של דבר גם אליו בהנחה שהוא עדיין ברצועה, אבל נצטרך לפתור את בעיית החטופים”, טען בראיון לרדיו 103FM.

פרי אמר על סינוואר: “הוא מתנהג כאילו שהוא לא בלחץ. מאז ההפוגות האחרונות, ישראל לא יזמה שום רעיון, בטח לא משהו שהיה מקובל על הצד השני. התשובה האחרונה מחמאס על פי התקשורת היא שאם נפסיק את הלחימה לחלוטין ונשחרר כמה אנשים מאוד בכירים, אולי יסכימו. זה מצב שישראל לא יכולה להסכים לו והוא לא יביא את החטופים הביתה”.

בהמשך הדגיש: “אנחנו צריכים לנסות כל דבר אפשרי. יכול להיות שצריך ללכת קצת יותר רחוק. לטעמי עניין החטופים הוא קריטי. לטעמי, סוגיית החטופים דחופה יותר, בסדר העדיפויות החזרת החטופים קודמת”.

על מוחמד דף אמר: “על פי התמונות שרואים באמצעי התקשורת, להוציא בעיית ראייה קלה ובעיית צליעה, מוחמד דף מתפקד לגמרי תקין. אם אני לא טועה, הוא אחרי 7-8 ניסיונות חיסול. דף הוא האיש שכל האכזריות באה ממנו. הוא איש חסר אנושיות, אכזר ללא תקנה, חיה, והוא גם נערץ על ידי הלוחמים שם”.

בהמשך התייחס לכישלון המודיעיני, בין היתר של השב”כ: “זאת הפתעה איומה בשבילי, כאב גדול על האנשים המצוינים שעושים עבודה יוצאת מן הכלל. הם לקו בעיוורון. זה מחדל גם של השירות, גם של אמ”ן, גם של הצבא וגם של החלק הטכנולוגי. כל אותו מערך יצטרך להיבדק, אנשים טובים יצטרכו ללכת הביתה”.

על הסכמי אוסלו שנחתמו בזמן כהונתו כראש השב”כ – אמר: “בדיעבד זה לא עבד, מי שמנסה לעשות את ההשוואה לאי העמידה באוסלו עושה עוול גם למצב הנוכחי וגם לתקופת אוסלו. זה היה רעיון חיובי, רק שהפוליטיקאים שלנו אז לא נהגו כפי שהיו צריכים לנהוג, והם חיסלו את הרעיון. במקום רעיון מדיני בונה, הוא הפך לכזה שהגביר טרור”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות