תחקיר של רשת NBC: ייתכן שנועה ארגמני לא נחטפה בידי חמאס

מהתחקיר עולה כי נועה ארגמני ובן זוגה אבינתן אור, נחטפו לכאורה בחלק השני של המתקפה, כקילומטר משטח המסיבה ברעים, ולא על ידי מחבלי הנוח'בה של חמאס
חרדים 10
ז' טבת התשפ"ד / 19.12.2023 21:02

כתבת רשת NBC הציגה היום (שלישי) תחקיר שבוצע תוך שימוש בניתוח תמונות, הודעות טקסט ומיפוי השטח,  במטרה לשחזר את חטיפתה של נועה ארגמני ובן זוגה אבינתן אור, לאחר שהיו במסיבה ברעים – וממנו עולה כי יתכן וארגמני נחטפה לעזה לא על ידי מחבלי חמאס.

התחקיר ניסה  לברר מדוע ארגמני לא הייתה חלק מעסקת שחרור החטופים בה שוחררו נשים.

בכתבה מוצעות האפשרויות לכך, ביניהן, טענת חמאס שחטופים נהרגים מהפצצות צה”ל, אמירת משרד החוץ האמריקני לפיה חמאס לא רוצה לשחרר נשים בכדי שלא יספרו מה בוצע להן בשבי. האפשרות הנוספת שמועלית היא שישנם חטופים שאינם מוחזקים בידי חמאס.

הכתבת ניתחה את הודעות הטקסט של ארגמני מהן עלה כי בשעה 09:00 בבוקר היא שיתפה את מיקומה, ובשעה 9:24 הספיק אבינתן אור לשלוח תמונה שלהם מתחבאים.

את ההודעה האחרונה שלחה ארגמני בשעה 10:27 – ובה נכתב כי אין להם רכב.

גורמים צבאיים אמרו ל-NBC כי בשעות הראשונות של המתקפה נכנסו לישראל מחבלי הנוח’בה ובשעות שלאחר מכן נכנסו בעיקר בוזזים עזתים ואנשי כנופיות.

בנוסף ניתחה הכתבת את סרטון החטיפה בו ארגמני נראית על אופנוע. לפי ההשערה, השניים נחטפו כקילומטר משטח המסיבה, כשמאחוריהם קיבוץ רעים –  בחלק השני של המתקפה.

החוטפים שתועדו בסרטון לא לבשו מדים ואינם נושאים נשק, מה שמחזק את גרסת התחקיר כי היא נחטפה בחלק השני ולא על ידי מחבלי הנוח’בה.

בנוסף, מספר שעות לאחר החטיפה היא תועדה בבית רגיל.

התחקיר מדגיש כי הוא עוסק באירוע החטיפה עצמו, ולא בתקופת השבי שלאחר מכן.

עם זאת, לפי חדשות 12, שני חטופים שחזרו מעזה העידו כי ראו אותה שם, מה שמעמיד בספק מסוים את הדיווח האמריקני.

בכאן חדשות דווח, כי משפחתה של נועה ארגמני מוחה ומגיבה לתחקיר וטוענת כי מדובר על ניסיון להסיר אחריות מחמאס. וכי אין כל פרט חדש בתחקיר. התחקיר מטעה ומסכן את חזרתה בכך שהוא מסיר אחריות לחטיפתה וגם השבתה של נועה מארגון הטרור חמאס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות