זו הסיבה שח”כ סון הר מלך מנעה מהחרדית של ‘יש עתיד’ לדבר בוועדה

ח״כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית לא אפשרה לראש התא החרדי ב'יש עתיד' לשאת דברים בוועדה לביקורת המדינה: "לא אאפשר למי שהוזילה את כאב האלמנות לדבר בוועדות" • והכל התחיל בציוץ מביש
אריה ריבקינד
ז' טבת התשפ"ד / 18.12.2023 23:48

סערה פרצה היום (שני) במהלך דיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה, שדנה על מדיניות רישיון הנשק של המשרד לביטחון לאומי.

לאחר שהפעילה ציפי לביא, ראש התא החרדי במפלגת יש עתיד, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: ״מחפשת גבר שמוכן להתחתן איתי ולמות בפיגוע טרור כדי שלנצח אוכל לעשות מה שבא לי בלי שאיש יעביר עליי ביקורת” – ח״כ לימור סון הר מלך, שבעלה שולי הי”ד נרצח בפיגוע טרור, סירבה לאפשר לה לדבר בוועדה.

“בימים אלו בהם מדינת ישראל מתמודדת עם אלמנות ושכול במימדים מפלצתיים ומכאיבים שאין להם תקדים, לא אאפשר למי שהוזילה את כאב האלמנות לדבר בוועדות”, אמרה סון הר מלך.

בדיון תקפו חברי מפלגת יש עתיד את פקידי המשרד לביטחון לאומי.

חברת הכנסת לימור סון הר מלך טענה בדיון כי מדיניות רישוי הנשק מתונה, מחושבת ואחראית ומאפשרת לאזרחי ישראל להתחמש על מנת להגן על עצמם ומצד שני מאפשרת למשרד לביטחון לאומי למנוע נשק ממי שאינם כשירים לכך.

היא  תקפה את חברי הכנסת של יש עתיד בטענה כי הם משחקים בחיי אדם בשל שיקולים פוליטיים: “אנחנו במצב מלחמה ואין מקום לשיקולים פוליטיים”.

בדיון סיפר ירון מאור, ניצול קיבוץ  ניר עוז, כי בזכות נשקו האישי הצליח להציל את משפחתו. “זה לא עניין של ימין ושמאל, הילדים שלי מרגישים מוגנים בזכות הנשק. חברים שלי שגרים באשקלון, בתל אביב או בכל מקום אחר אומרים לי שהנשק הכרחי להצלת חיים”.

אייר סגל, יושבת ראש צוות חירום רכס גדעונים אמרה בדיון:”העמסת קשיים על מבקשי הנשק, אינה מתכתבת עם האיום הנשקף לחיינו ועם הזכות להגנה עצמית. עם כל הכבוד לחשש הוועדה מפני שימוש בלתי חוקי בנשק אישי, נראה כי בוועדה שכחו מהי הסכנה האמיתית הנשקפת בימים אלו לכל אזרח בישראל”.

בחוות דעת שהציג ארגון יהודית – ארגון זכויות נשים ברוח יהודים נכתב: ״צמצום חלוקת הנשקים יסכן בפועל חייהם של רבים, גברים, נשים ילדים וטף אשר חלילה לא יהיה בידם נשק במקרי חירום, כפי שקורה תדיר בכבישי יו״ש ובכל רחבי הארץ, בהם, ברגע האמת נשלף האקדח ומנטרל את המפגע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות