עלילות הכלבה בלה בשבי החמאס: מיאה ליימברג בעדות חדשה מעזה

מדינה שלמה נדהמה כאשר החטופה מיאה ליימברג שוחררה משבי חמאס ובידיה הכלבה בלה • בריאיון מספרת הנערה בת ה-17 איך הצליחה לשרוד בשבי יחד עם הכלבה ומתי המחבלים גילו אותה
חרדים 10
כ"ג כסלו התשפ"ד / 06.12.2023 14:38

מיאה ליימברג, הנערה בת ה-17, ששוחררה בשבוע שעבר משבי החמאס כשהיא אוחזת בכלבתה האהובה בלה, העניקה היום (רביעי) לסוכנות הידיעות ‘רויטרס’, וסיפרה על התנאים הקשים בהם הוחזקה, יחד עם כלבתה.

היה לכם ‘חופשי חודשי’ בתוקף כשפרצה המלחמה? זה מה שתקבלו

את הראיון עם ‘רויטרס’ ערכה יחד עם אביה, משה ליימברג, שסיפר כיצד הצליחה להחביא את הכלבה בזמן שנחטפה, וגם במהלך השבועות הקשים של השבי: “היא הכניסה את בלה מתחת לבגדים שלה כשהם נחטפו מהקיבוץ. המחבלים שמו לב רק במנהרה. הן הועברו במנהרות, והכלבה הייתה איתה כל הזמן. כשהן יצאו מהמנהרה, הן טיפסו בסולם – אז אנשי חמאס שמו לב לבלה”, והבינו כי מדובר בכלבה ולא בבובת פרווה.

האב סיפר, כי באותו רגע התפתח ויכוח בין המחבלים, כשלבסוף החליטו להחזיק את הכלבה ולא להשאיר אותה מאחור. “כך בעצם התאפשר למיאה לשמור אותה איתה. היא לא נבחה והייתה בשקט מוחלט, כך שהיא לא איימה עליהם ולא עוררה בעיות מיותרות”.

מיאה שיחזרה: “זה היה קשה, כל המסע להגיע לשם איתה היה אקסטרה 4 קילו. נתנו לה שאריות אוכל, והיא הסתובבה איפה שהוחזקנו, אבל וידאנו שהיא לא תחקור יותר מדי. היא עזרה לי מאוד, ובזכותה היה לי תעסוקה בשבועות מורטי-העצבים הללו. שמחה שהצלחתי לעשות איתה את המסע הזה.

“למזלי, בלה בשונה מיתר הכלבים הקטנים שאני מכירה – היא שקטה למעט כשהיא משחקת או כועסת, אז הם לא שמו לב אליה. אם הם היו רואים בה מטרד אני חושבת שלא היו נותנים לי לשמור עליה. בזכות השקט שלה, לא לקחו לי אותה”.

על השאלה כיצד שרדה הכלבה הקטנה, סיפרה:  “האכלנו אותה בשאריות האוכל שלנו והשגחנו עליה כל הזמן, לוודא שהיא לא יוצאת משליטה. שמרנו שלא תלך לחקור ולעצבן מישהו שם. דאגנו שתעשה את צרכיה בחלק מסוים של הבית, אותו ניקו לאחר מכן, כך שלא היה ריח”.

על מצבה הבריאותי אמרה: “פיזית אני מרגישה כבר בסדר. נבדקתי גם בבית חולים כשהגעתי, ואני לגמרי בסדר. מנטלית זה היה חתיכת מסע וחוויה קשה, כרגע אני לא מרגישה הכי טוב, אבל גם לא בטראומה. אני מצד אחד לא מתקשה לישון בלילה, אבל אין ספק שזו הייתה חוויה קשה וצריך עוד לתת לה לשקוע”.

בני המשפחה שנותרו מחוץ לשבי חיפשו את בלה במשך כל הזמן – ולא העלו בדעתם שגם היא נמצאת בעזה. ביום שחרורן של מיאה ואמה גבריאלה, הם היו המומים לגלות שבלה שוחררה גם היא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות