משה גפני התפוצץ על הנגיד: “הוא פוגע בחלשים, הוא נגיד רע” • צפו

ועדת הכספים של הכנסת התכנסה על מנת לדון, בין היתר, על הארכת כהונתו של אמיר ירון - ויו"ר הוועדה מתח עליו ביקורת נוקבת: "הקדנציה שלו מאופיינת בזו שפוגעים בחלשים, שהריבית עולה כל הזמן, העול על הציבור נורא ואיום. הממשלה מקבלת החלטה רעה"
אריה ריבקינד
י"ד כסלו התשפ"ד / 27.11.2023 13:07

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, תקף היום (שני), בפתח דיון הוועדה את נגיד בנק ישראל  אמיר ירון – שהממשלה מתכוונת למנות לקנדציה נוספת.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

“אתמול הגיעה תשובה על הערבות מדינה בעקבות הלחימה מגיל כהן סגן החשב הכללי, ממה שאני רואה, במכתב אין התייחסות לנושא הריבית הגבוהה שביקשנו ולעמותות, אני מתכוון לפנות אליו שיענה לוועדה תשובות יותר מקיפות, זו לא התשובה שביקשנו.

“ח”כ פרקש הכהן העלתה בשבוע שעבר את נושא ריבית הבנקים, אמרתי שאזמין לכאן את נגיד בנק ישראל, כיוון שזה נושא שאנחנו דנים בו הרבה מאוד זמן ולא משתנה לטובה, המציאות שאדם מקבל מעט מאוד על הכסף שיש לו בבנק והוא צריך לשלם הון על המשכנתאות והאשראי.

“אני מבין שהממשלה מתכוונת למנות אותו לקדנציה נוספת – הקדנציה שלו מאופיינת בזו שפוגעים בחלשים, שהריבית עולה כל הזמן, העול על הציבור נורא ואיום. הוא לא נגיד טוב, הוא נגיד רע, הממשלה מקבלת החלטה רעה.

“הבנקים מרוויחים הון תועפות ואין עיני צרה בהם, אבל מה זה הכסף הזה, מאיפה הכסף הזה של הבנקים? מהזוגות הצעירים שמרווחים הון על חשבון הזוגות הצעירים שלוקחים משכנתאות, ואעשה מה שצריך בעניין הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות