מה הם הסימנים של ניכור הורי

ניכור הורי הוא מקרה בו אחד מההורים מסית את הילד כנגד ההורה השני או שהוא פוגע בקשר התקין של ההורה השני עם הילד • הסיבות לניכור הורי יכולות להיות מגוונות
תוכן שיווקי
י"ד כסלו התשפ"ד / 27.11.2023 12:37

ניכור הורי הוא מקרה בו אחד מההורים מסית את הילד כנגד ההורה השני או שהוא פוגע בקשר התקין של ההורה השני עם הילד.

לרוב אנו נמצא שהאם היא המנכרת, אך ישנם מקרים שדווקא האב הוא שעושה את הניכור ההורי ומקשה על הקשר התקין בין האם לילד.

הסיבות לניכור הורי יכולות להיות מגוונות. בחלק מהמקרים מדובר ברצון לנקום בהורה השני, ובחלק מהמקרים הדבר יכול להיות עקב פערי דת והשקפת עולם בין ההורים, אך לפעמים הניכור הורי נובע מתוך חשש כנה של ההורה שההורה השני לא יטפל ויגדל את הילד בצורה מיטבית.

הסימנים הבולטים לניכור הורי

ישנם סימנים בולטים שניתן לראות כי מדובר בניכור הורי, כגון תלונות שווא במשטרה כנגד ההורה השני כביכול הוא ביצע פגיעה מינית בילד, כשלאחר מכן ההורה המנכר יטען כי אסור להורה “הפוגע” לפגוש את הילד.

סימן נוסף שיכול להעיד כי נעשה ניכור הורי הוא כאשר ישנן פגיעות רצופות בהסדרי שהות, כאשר בכל פעם שההורה צריך לפגוש את הקטין, ההורה המשמורן מבטל את הפגישה בטענה שהילד לא חש בטוב, הוא עייף, וכן תירוצים נוספים.

סימנים נוספים של ניכור הורי

בחלק מהמקרים לא יהיה ניתן לקבוע בוודאות כי מדובר בניכור הורי, אך במכלול הדברים יהיה ניתן לקבוע כי ישנו ניכור הורי.

בין המקרים הללו ניתן למנות כאשר ההורה המנכר אינו טוען שהילד אינו יכול לפגוש את ההורה, אך ההורה המנכר אינו משתף פעולה עם גורמי הרווחה לצורך תסקיר, או שהוא מעלה טענות כנגד הדיין שהוא לא יכול לתת הכרעה בתיק.

לפעמים מדובר בהעדר שיתוף פעולה מסיבות צודקות, אך כל והדבר קורה יותר מפעם אחת הדבר בהחלט עשוי להוביל למסקנה כואבת כי ישנו ניכור הורי.

איך מטפלים בניכור הורי

הדבר הראשון שיש לעשות הוא להגיש בקשה לבית הדין הרבני או לבית המשפט לעניני משפחה בו אתם מפרטים את העובדות המראות כי אכן ישנו ניכור הורי.

חשוב להדגיש כי עיכוב בזמן עלול להוביל לתוצאה בלתי הפיכה בה הילד יישאר מנכר, וההורה פשוט יפסיד את הילד.

לאחר מכן בית הדין יקיים דיון בו הוא ישמע את טענות הצדדים כשבמקרה הצורך הטוען הרבני או העורך דין ששכרתם לייצוג ישאל ויחקור את ההורה שאלות בכדי להוכיח את הניכור.

לאחר שישמע בית הדין את טענות הצדדים בקשב רב הוא ייתן הכרעה, כשבין היתר בית הדין עשוי לשלול מהאישה זכות לקבל מזונות ילדים או אף לבטל את המשמורנית המלאה של האם. למידע נוסף על הסימנים של ניכור הורי צרו קשר עוד היום עם יהודה אבלס טוען רבני מוסמך .

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות