גלנט: מכירים את השטח • קרעי: ראינו ב-7 באוקטובר כמה אתה מכיר

בישיבה הממשלה שבה אושרה עסקת החטופים התנהלו חילופי דברים עוקצניים בין השרים • מיקי זוהר לאיתמר בן גביר: "די, התעייפנו ממך. די, מספיק, כמה אפשר?" • בן גביר השיב: "מיקי, תתעייף ותפסיק להיות כזה דמגוג. פה זה לא מרכז הליכוד"
חרדים 10
ט' כסלו התשפ"ד / 22.11.2023 20:47

חילוקי דעות התגלעו אמש בישיבת הממשלה הלילית לאישור עסקת החטופים. בעוד שרי הציונות הדתית ועוצמה יהודית הביעו ספקות לגבי כדאיות העסקה, שרי הליכוד צידדו באישורה.

הערב (רביעי) דיווח מיכאל שמש ב’כאן חדשות’ על חילופי הדברים העוקצניים בין השרים.

השר אופיר סופיר מהציונות הדתית הכריז: “אני רוצה בפגישה בארבע עיניים עם ראש אמ”ן”. לזאת השיב לו השר חיים כץ מהליכוד: “אני מציע לך להירגע, תנחת”.

השר מיקי זוהר אמר לשר איתמר בן גביר: “די, התעייפנו ממך. די, מספיק, כמה אפשר?” בן גביר השיב לו: “מיקי, תתעייף ותפסיק להיות כזה דמגוג. פה זה לא מרכז הליכוד”.

השר רון דרמר צידד בעסקה ואמר: “בזמן אמת הייתי נגד עסקת שליט וכתבתי מאמרים על כך – אבל פה זה מצב קשה עם החלטה קלה”.

השר זוהר אמר: “מי שיצביע נגד יפעל בחוסר אחריות, חוסר מנהיגות ובפופוליזם מסוכן. ממש פחדן”. לכך השיבה בשאלה השרה אורית סטרוק מהציונות הדתית: “מה תעשו אם יתחילו לירות באמצע חזרה של חטופים?” – ושר הביטחון יואב גלנט השיב לה: “זו מלחמה”.

בהמשך אמר השר שלמה קרעי: “אני מציע ליצור שטח אש כדי לשמור על החיילים”. שר הביטחון התעלם.

קרעי התרעם: “למה אתה לא עונה לי? אני רוצה לשמור על החיילים”.

השר גלנט השיב לו: “דע את מקומך. לא באתי לקבל הטפות מוסר ממך, אנחנו מכירים את השטח”. בתגובה עקץ אותו קרעי: “אתה יכול להקשיב, לשקול, לבדוק. ראינו כמה הכרת את השטח ב-7 באוקטובר”.

השר זוהר הוסיף ואמר: “גם אם צריך עוד עשרה ימים, זה שווה כדי להחזיר חטופים”. השרה מאי גולן הגיבה: “בתנאי שמחסלים את חמאס”. השר זוהר הגיב ואמר כי “זה יגרום לסינוואר לחזור בו מההסכם”. והשרים גולן ויואב קיש אמרו: “להפך, הוא יהיה יותר מורתע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות