“מתחבאים מאחורי ילדים ונשים”: כך צה”ל הכריע את ‘גדוד זייתון’

כוחות מאוגדה 36 פעלו להכרעת גדוד "זייתון", אחד הגדודים המרכזיים שפעל מתוך שכונת זייתון בעיר עזה • הכוחות ניהלו קרבות פנים אל פנים מול מחבלים שהתחבאו במתקנים אזרחיים • הם איתרו מעבדה לייצור רקטות, חומרי חבלה ונפץ, פיר מנהרה, וגם כלי טיס בתוך מסגד בשכונה • צפו
חיים טוויל
ז' כסלו התשפ"ד / 20.11.2023 20:55

כוחות ההנדסה, החי״ר והשריון של אוגדה 36 לוחמים להכרעת גדוד ‘זייתון’ של החמאס. גדוד ‘זייתון’ הוא אחד הגדודים המרכזיים של ארגון הטרור חמאס הפועל באזור שכונת זייתון שבעיר עזה.

הכוחות נתקלים באויב שמתבצר בלב שכונות מגורים, בתי חולים, בתי ספר וגנים כשהוא מסתתר ותוקף מתוך תשתיות אזרחיות.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גולני הובילו את תחילת הלחימה ב’זייתון’. הלוחמים נתקלו בעשרות רבות של מחבלים מאז תחילת הלחימה בשכונה, מנהלים קרבות פנים-אל-פנים מולם, ועד כה חיסלו רבים מהם.

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 188 השתלטו על מספר יעדים מרכזיים של גדוד ‘זייתון’, ביניהם לשכתו של מפקד חטיבת עזה והמפקדה המרכזית של הגדוד.

הכוחות סרקו את המרחב, איתרו אמצעי לחימה רבים ובסיום הסריקות השמידו את לשכתו של מפקד החטיבה.

בנוסף, הכווינו הכוחות תקיפה אווירית במרחב שכונת זייתון והובילו לחיסולם של מחבלים.

בימים האחרונים, איתרו הכוחות מעבדה לייצור רקטות, אמצעי לחימה רבים, חומרי חבלה ונפץ, פיר מנהרה, אמל״ח רב וגם כלי טיס בלתי מאוישים בתוך מסגד בשכונה.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת בית הספר לחי”ר השמידו יעדים צבאיים של ארגון הטרור חמאס בשכונת ‘זיתון’, ביניהם מוצב לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור הגיאהד האיסלאמי, בו נמצאו רקטות כבדות וארוכות טווח, נמצאה מחרטה ששימשה למטרות טרור, הושמדו פירי מנהרות, נכבשו מפקדות של ארגון הטרור חמאס, הוחרם חומר מודיעיני ששימש את הארגון ללמידה על אמל”ח צה״לי והותקפו מבנים נוספים מהם ירו מחבלים אל עבר כוחות צה״ל.

מפקד אוגדה 36, תת-אלוף דדו בר כליפא: “בימי הלחימה האחרונים של אוגדה 36 בשכונת זייתון, נתקלנו כל העת באויב שמתחבא מאחוריי ילדים ונשים ומאחורי תשתיות אזרחיות רגישות.

אמצעי לחימה במסגד. צילום: דוצ

“כוחות האוגדה, ביניהם צוות הקרב של גולני, צוות הקרב של חטיבת השריון 188 וצוות הקרב של חטיבת בית הספר לחי”ר, פעלו בתוך זירת מלחמה מורכבת בתוך השטח הבנוי, חשפו את המחבלים שהתחבאו במרחב האזרחי וחיסלו מחבלים רבים.

“הישגים אלו התאפשרו בזכות שיתוף הפעולה ההדוק בין כוחות החי״ר, ההנדסה והשריון לכוחות חיל האוויר. לא נפסיק עד שנשיג את כל המטרות שלנו, ונמשיך לפעול כדי להגן על הבית שלנו״.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות