דיווח ערבי: הפסקת אש ממחר • גורם ישראלי בכיר: אין סיכום כזה

גורם בחמאס לאל-ע'ד המצרי: על פי עסקת חילופי השבויים, מחר בשעה 11:00 תחל נצירת אש • גורם ישראלי: יש התפתחויות חיוביות במגעים לעסקת שחרור, סינואר קיבל את העמדה האחרונה שלנו • השר גלנט: מזהים נטייה גוברת של איראן להעצים את התקיפות • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ו' כסלו התשפ"ד / 19.11.2023 01:56

היום ה-44 למלחמה: צה”ל הרחיב אתמול (שבת) את הפעולה הצבאית ברצועה לג’בלייה וזייתון.  בצפון נמשכת המתיחות כאשר מטוסי חיל האוויר תקפו מטרות חיזבאללה בדרום לבנון. עד כה עודכנו משפחותיהם של 236 חטופים ו-378 חללי צה”ל.

בדקתם אם מגיע לכם הקלות של רשות המסים בשל ‘חרבות ברזל’?

עדכונים שוטפים:

22:55 – גורם ישראלי בכיר מכחיש את הדיווח בערוץ המצרי אל-ע’ד, לפיו גורם בחמאס אמר שלפי עסקת חילופי השבויים, מחר בשעה 11:00 תחל נצירת אש. הגורם הישראלי מסר כי: אין שום סיכום על הפוגה מחר, ללא קשר לענייני העסקה.

לדיווח המצרי גם אין אישור ממקור אחר.

22:52 –   גורם בחמאס לאל-ע’ד המצרי: על פי עסקת חילופי השבויים, מחר בשעה 11:00 תחל נצירת אש. לדיווח אין אישור ממקור אחר.

22:47 –  משרד ראש הממשלה בשם הממונה על נושא החטופים והנעדרים תת אלוף במילואים גל הירש: מחר בשעות הערב ייפגשו חברי קבינט המלחמה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגים ממשפחות החטופים והנעדרים.

22:31 – חדשות 12: גורם ישראלי על עסקת החטופים: יש התפתחויות חיוביות במגעים לעסקה. הקשר עם סינואר חודש. הוא קיבל את העמדה האחרונה שלנו. זה לא יקרה מחר בבוקר, התקשורת עם חמאס לוקחת בכל צעד בין חצי יממה ליממה. אבל אנחנו בדרך הנכונה.

21:50 – מחבלים ירו לעבר רכב ישראלי בכביש 5 באזור הכפר זאוויה. לא היו נפגעים. המחבלים נמלטו.

21:45 –  חשד לפשע שנאה בארה”ב: רימון הודבק לפתח בית מדרש של חסידות סאטמר בניו ג’רזי, אך לא התפוצץ.

21:40 – בעזה מדווחים כי היום עזבו את הרצועה כ-790 בני אדם, בהם 675 בעלי אזרחות זרה והשאר פלסטינים הנזקקים לטיפול רפואי ומלוויהם. עוד דווח כי לרצועה נכנסו 54 בני אדם, 40 משאיות סיוע ו-69 אלף ליטרים של דלק המיועדים לאונר”א.

21:15 – אחרי המתקפה הישראלית: נמחקה מכל הפלטפורמות הודעת משרד החוץ הפלסטיני שפורסמה קודם לכן ולפיה צה”ל אשם במותם של נרצחי מסיבת הטבע ברעים.

20:57 – כאן חדשות: ראש הממשלה בנימין נתניהו דורש לקדם חוק שיגביל את שיקול הדעת של הצנזורה הצבאית בזמן המלחמה, ויחייב אותה לאסור פרסומים באופן נרחב הרבה יותר מאשר המצב הקיים כיום.

20:55 – רשות המסים הודיעה כי פתחה את המערכת להגשת תביעות מקוונות לפיצויים לעסקים עבור נזק עקיף כתוצאה ממלחמת “חרבות ברזל”. מדובר במערכת שדרכה יוכלו כלל העסקים בישראל להגיש תביעה לפיצויים בגין נזק עקיף, בכל מסלולי הפיצוי השונים שמציעה המדינה, ובהתאמה למיקום העסק ומידת הפגיעה של הלחימה במחזור העסקאות.

20:38 – בתגובה לשיגורים ביממה האחרונה, מטוסי קרב תקפו מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, מתחם צבאי של חיזבאללה שבו פעלו מחבלי הארגון, עמדה צבאית ותשתיות להכוונת טרור. כמו כן, זוהו מספר שיגורים של פצצות מרגמה וטילי נ”ט לעבר מרחבים שונים בגבול הצפון שלא יורטו, משום שנורו לעבר שטחים פתוחים ולא היוו סיכון.

20:05 –  גורם המעורה בפרטים לכאן חדשות: לאחר נתק ממושך, חמאס חידש את המגעים לעסקת שבויים מול קטר

19:57 – אזעקה במושב דלתון שבגליל העליון.

19:53 – שרי קבינט המלחמה הונחו להגיע לישיבה דחופה בקרייה בתל אביב, זאת בצל הדיווחים על התקדמות לעסקה לשחרור חטופים. הדיון שהיה אמור להתחיל בשעה 21:00 הוקדם לשעה 20:00, זאת כאמור בצל הדיווחים על ההתקדמות לעסקה.

ברשת אל-ערביה דווחו הערב כי מצרים ביקשה מחמאס לבדוק ולספור כמה חטופים מוחזקים בידיהם וכמה חטופים מוחזקים על ידי ארגוני הטרור האחרים ברצועה.

19:30 – לאחר ההשתלטות על הספינה על ידי החות’ים בים האדום, התייחס שר הביטחון יואב גלנט למאמצים האיראניים לפגוע במדינת ישראל וביעדים ישראלים. “איראן היא שורש העוינות והתוקפנות נגד ישראל. המלחמה היא רב זירתית למרות שעוצמתה מתמקדת בעזה”.

גלנט הסביר: “בצפון – מתחילת המלחמה חיזבאללה ירה למעלה מ-1,000 חימושים נגד יעדים ישראלים, אבל סופג פגיעות משמעותיות בהרבה. אנו מסכלים חוליות ירי ופוגעים בנכסים ויעדים צבאיים, החיזבאללה משלם מחיר כבד בכל יום. ביו”ש יש ניסיונות רבים להוציא פיגועים נגד ישראלים, שמסוכלים מדי יום על ידי צה”ל והשב”כ.

“במערכת הביטחון מזהים בימים האחרונים נטייה הולכת וגוברת של איראן להעצים את תקיפות המליציות נגד ישראל באמצעות השלוחים בעיראק, סוריה ותימן. אנו עוקבים אחר הדברים ונדע לפעול בזמן, במקום ובעוצמה המתאימים”.

19:25 – חמאס טוען כי יותר מ-13 אלף פלסטינים נהרגו וכ-30 אלף נוספים נפצעו ברצועת עזה מאז החלה המלחמה ב-7 באוקטובר.

18:45 – הדובר הצבאי של החות’ים, יחיא סריע, טוען בהצהרה: “הכוחות הימיים שלנו הצליחו להשתלט על ספינה ישראלית בים האדום ולהוביל אותה לחוף תימן. כל הספינות ששייכות לישראל הן מטרות לגיטימיות. הישות הציונית מאיימת על ביטחון האזור, והקהילה הבין-לאומית חייבת להפסיק את התוקפנות שלה”. הוא הדגיש כי הם ימשיכו בפעולות נגד ישראל “עד לסיום התוקפנות בעזה”.

עוד טען הדובר הצבאי של החות’ים: “נתייחס לצוות הספינה בהתאם לחוקי דת האיסלאם. הפעולות שלנו מהוות איום רק לספינות ישראליות ולאלו שבבעלותם של ישראלים”. עוד אמר: “מזהירים שוב את כל הספינות ששייכות להם, כי הן יהפכו עבורנו למטרה לגיטימית. אנחנו קוראים לכל המדינות שאזרחיהן עובדים בים סוף – להימנע מכל עבודה עם ספינות ישראליות”.

18:40 –  דובר צה”ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה”ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: סגן (מיל’) אדיר פורטוגל הי”ד, בן 23 ממזכרת בתיה, קצין בגדוד שקד של חטיבת גבעתי. סמ”ר גל מישאלוף הי”ד, בן 21 ממודיעין, לוחם בגדוד צבר של חטיבת גבעתי. שניהם נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה.

בנוסף, שני קצינים, לוחם סדיר ולוחם במילואים מגדוד שקד שבחטיבת גבעתי, נפצעו באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה. כמו כן, שני לוחמים מגדוד צבר שבחטיבה נפצעו באורח קשה בקרבות. הפצועים הועברו לקבלת טיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו.

18:10 –  פיקוד העורף הודיע כי ממחר יהיה ניתן לקיים לימודים בבתי הספר בערי וביישובי מרכז הארץ, ללא תלות בקיום מרחב מוגן בתוך המוסד החינוכי.

18:10 –  הרמטכ”ל הרצי הלוי קיים אמש הערכת מצב ואישר תוכניות בפיקוד הדרום להמשך הלחימה הקרקעית והתמרון ברצועת עזה.

17:40 –  מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש אמר כי הוא “מזועזע עמוקות” מכך ששני בתי ספר של האו”ם הותקפו תוך פחות מ-24 שעות ברצועת עזה, “כאשר נשים וילדים חיפשו ביטחון בחצרות המוסדות”. לדברי גוטרש, “מאות אלפי אזרחים פלסטינים מחפשים מחסה במתקני האו”ם ברחבי עזה עקב הלחימה”. לדבריו, המלחמה בעזה גורמת ל”מספר מדהים ובלתי מתקבל על הדעת של נפגעים אזרחיים” ושוב קרא להפסקת אש הומניטרית.

17:15 – סקר חדש של NBC מראה שוב תמונה מטרידה ביחס של הצעירים בארצות הברית באשר להתנהלות של הנשיא ביידן סביב המלחמה: 70% מהמצביעים בגילאי 18-34 בארה”ב לא מרוצים מהאופן שבו ביידן מתנהל ביחס למלחמה. 56% מכל הציבור והגילאים לא תומכים בדרך שבה ביידן מתנהל בנוגע ללחימה. עוד בסקר הזה, טראמפ מוביל 46% על ביידן עם 44%.

16:15 – ג’ון פינר, סגן היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, אמר בריאיון ל-CNN: “ארה”ב, ישראל וחמאס קרובות לעסקה יותר משהיו בכל שלב אחר לפני כן”. בריאיון שהעניק לרשת ABC, אמר פיינר שהדיונים כעת “בשלב רגיש”, והדגיש שעדיין אין עסקה סופית. גם שגריר ישראל בארה”ב מייק הרצוג התייחס לנושא, ואמר בריאיון לרשת ABC: “ישראל מקווה שבימים הקרובים ישוחררו מספר משמעותי של חטופים מרצועת עזה”.

16:10 – בעקבות ההשתלטות על הספינה על ידי החת’ים בים האדום, נמסר ממשרד ראש הממשלה: “אנו מגנים בתוקף את ההתקפה האיראנית נגד ספינה בין-לאומית. האוניה בבעלות חברה בריטית המופעלת על ידי חברה יפנית, נחטפה באכוונה איראנית על ידי מליציית החות’ים בתימן”.

בהודעת רה”מ הובהר: “בספינה לא נכחו ישראלים. על סיפונה של האונייה 25 אנשי צוות מלאומים שונים, בהם: אוקראינים, בולגרים, פיליפינים ומקסיקנים. זהו מעשה טרור איראני נוסף אשר מבטא קפיצת מדרגה בתוקפנות של איראן כנגד אזרחי העולם החופשי, ומייצר משמעויות בין-לאומיות לגבי ביטחון נתיבי השייט העולמיים”.

15:30 –  החות’ים בתימן חטפו ספינת משא בשם Galaxy Leader בים האדום, שנושאת את דגלי איי הבהמה. רשת אל-ערבייה הסעודית דיווחה כי מדובר בספינה ישראלית, אלא שהספינה בבעלות חברה בריטית והיא הוחכרה לחברה מסחרית יפנית לצורך השיט המסוים הזה. אותה חברה בריטית היא בבעלות חלקית של איל הספנות הישראלי רמי אונגר. 22 אנשי צוות מאיישים את הספינה, ואף אחד מהם אינו ישראלי.

צה”ל מסר בעקבות האירוע: “אירוע חטיפת ספינת המשא על ידי החות’ים סמוך לתימן בדרום הים האדום הוא אירוע חמור מאוד ברמה העולמית. מדובר בספינה שיצאה מטורקיה בדרכה להודו עם צוות אזרחי בינלאומי, ללא ישראלים. לא מדובר בספינה ישראלית”. על פי אתר מיקומי כלי שיט, הספינה שייטה לאחרונה בים האדום – והייתה בדרכה להודו כשהיא נושאת עליה רכבים.

13:22 – דובר צה”ל מדווח כי בהמשך להתרעה על חדירה של כלי טיס עוינים בצפון הארץ מוקדם יותר היום, שוגרו מיירטים לעבר מספר מטרות אווירית חשודות שחצו משטח לבנון לעבר שטח הגליל העליון, האירוע הסתיים. כמו כן, לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בגבול הצפון. אין נפגעים.

12:23 – הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה”ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: רס״ר (מיל׳) יקיר ביטון בן 34, מירושלים, לוחם בגדוד 8717, חטיבה 261, נפל אתמול (ש’) בקרב בצפון רצועת עזה. רס״ם (מיל׳) רני טחן בן 40, משדה נחמיה, סמב״ץ בגדוד 8717, חטיבה 261, נפל אתמול (ש’) בקרב בצפון רצועת עזה. רס״ן (מיל׳) חן יהלום בן 35, מכפר אז״ר, קצין בגדוד 8159 של חיל התותחנים, נפל ב- 18.11. ה’ יקום דמם.

11:30 – התרעה הופעלה בקיבוץ משגב עם שבאצבע הגליל, סמוך לגבול לבנון.

10:40 – אזעקות הופעלו בחצור הגלילית ובעמוקה שבגליל העליון בשל ירי רקטות. 

10:33 –  אזעקות נוספות על חדירת כלי טיס עוין בצפון.  כמה דקות לאחר מכן, צה”ל הודיע שיירט כטב”ם מעל היישוב יראון שבגליל העליון.

10:29 –  בהמשך להתרעות בצפון הארץ לפני זמן קצר, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון. כוחות צה”ל תוקפים בירי לעבר שטח לבנון.

10:15 – ההצבעה על הכנסת הדלק לרצועה בקבינט: בן גביר, סמוטריץ’ ורגב התנגדו. גדעון סער נמנע.

10:02 – דיווח על מספר נפילות במרגליות ובמנרה

09:51 – לאחר כ-10 שעות של שקט: אזעקות בעוטף עזה

09:20 – ערוץ אל-ערביה: 900 פצועים, נשים וילדים, ייצאו היום מרצועת עזה למצרים, ומשם לטורקיה, כדי לקבל טיפול רפואי

09:00 –  סגן מנהיג הג’יהאד האסלאמי, מוחמד אלהנדי, לאל-ג’זירה: אין לנו התנגדות לעסקה כוללת, הכול תמורת הכול, לפי דרישת משפחות השבויים והחטופים ברצועת עזה, או לעסקה חלקית, אזרחים תמורת אזרחים, ובנוסף לכך – רגיעה למשך חמישה ימים

08:56 – מטוסי קרב של צה”ל השמידו תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. זוהו כעשרה שיגורים של פצצות מרגמה לעבר מרחב שלומי שנפלו בשטח פתוח, צה”ל תוקף את מקור הירי בשטח לבנון.

08:31 – לאחר לילה שקט: אזעקות בגליל המערבי ביישוב בשלומי.

08:06 – ערוץ אלמנאר של חזבאללה: פגזים נפלו מדרום לעיירה א-נאקורה שבדרום לבנון

08:00 –  הפלסטינים מדווחים כי צה”ל פועל בעיירה ליד רמאללה, בכפר בורקין שליד ג’נין – ובמחנה הפליטים בלאטה שליד שכם. מוקדם יותר דווח כי צה”ל הרס את אנדרטת ה’שהידים’ במחנה הפליטים בלאטה.

08:00 – הקבינט אישרר את החלטת הקבינט המצומצם לאפשר הכנסת כמות דלק מוגבלת לעזה וקבע כי כל החלטה בעתיד בנושא הדלק תתקבל בקבינט המורחב ותכלול את נושא החטופים.

07:00 – כאן חדשות: ראש הממשלה נתניהו הבהיר בישיבת הקבינט, שנמשכה עד לפנות בוקר, את מה שעמד מאחורי ההחלטה לאשר הכנסת דלק לרצועה. נתניהו אמר לשרים שהתנגדו להחלטה: “אילו ישראל לא היתה מכניסה דלק לעזה, הרצועה היתה נכנסת למשבר הומניטרי”. נתניהו הוסיף כי אם ישראל לא היתה מקבלת את ההחלטה הזו, היא היתה מאבדת חלק גדול מהלגיטימציה הבינלאומית להמשך הפעולה בעזה, ואף היתה נחשדת כמי שמבצעת “פשעי מלחמה”.

גורם מדיני אמר לכאן חדשות: עזה היתה על סף משבר הומניטרי, שנמנע ברגע האחרון בשל ההחלטה להכניס דלק. לדבריו, הדלק שעובר לעזה נמצא תחת מנגנון פיקוח, אשר מבטיח שהוא לא יגיע לידי חמאס.

צילום: דובר צה”ל

06:55 – הפלסטינים מדווחים על תקיפות מהאוויר גם בדרום רצועת עזה בח’אן יונס, וגם במרכזה – במחנה הפליטים נוסיראת. לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא, בח’אן יונס נהרגו שניים בתקיפת צה”ל, ובנוסיראת חוסלו 13.

06:00 – הותר לפרסום שמם של 2 לוחמים שנפלו ברצועה

דובר צה”ל התיר הבוקר לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה”ל שנפלו בקרבות בצפון רצועת עזה:

– סמל בנימין מאיר ארלי הי”ד, בן 21 מבית שמש, לוחם בחטיבת הצנחנים.

– סרן (במיל’) רועי ביבר, בן 28 מצור משה, מפקד צוות ביחידת יהל”ם, חיל ההנדסה הקרבית.

סרן (במיל’) רועי ביבר וסמל בנימין מאיר ארלי הי”ד

כמו כן, אתמול נפצע לוחם בסיירת צנחנים באורח קשה.

04:30 – בוושינגטון פוסט האמריקני דיווחו: בתיווך ארצות הברית – ישראל וחמאס קרובות לעסקה לשחרור עשרות חטופים מעזה, בתמורה להפסקה של חמישה ימים בלחימה. כחצי שעה לאחר מכן, דובר הבית הלבן הכחיש את הדיווח: “עדיין אין עסקה בין ישראל לחמאס. ארה”ב ממשיכה לעבוד קשה כדי להשיג הסכם בין הצדדים”.

04:00 – מקורות פלסטיניים טוענים כי צה”ל הרס את אנדרטת ה’שהידים’ במחנה הפליטים בלאטה שבאזור שכם. לפי הדיווחים, שרפה פרצה במקום. לפי דיווחים נוספים, כוחות צה”ל פועלים גם בג’נין.

01:50 – המשרד למצבי חירום והגנה אזרחית של רוסיה: יותר מ-550 אזרחים רוסים פונו מרצועת עזה בשבוע האחרון.

01:30 – באונר”א טוענים: עשרות נהרגו בפיצוץ בית ספר של האו”ם בצפון עזה. לא נמסרו פרטים נוספים על הגורם לפיצוץ או מי אחראי לו.

01:25 – במקביל לכניסת כוחות צה”ל לג’נין: כוחותינו נכנסים גם לשכם‌‌. כל הכניסות לג’נין נסגרו. לפי דיווחים ערביים, ג’נין הוכרזה כשטח צבאי סגור.

01:10 – דיווחים פלסטיניים על תקיפות ארטילריות כבדות של צה”ל על כיכר בית לאהיא בצפון רצועת עזה. תקיפה של צה”ל סמוך לבית העלמין בבית לאהיא.

00:55 – לפי דיווחים פלסטיניים: תגבורת צבאית גדולה מאוד נכנסת לג’נין מכמה כיוונים.  מחבלים הפעילו מטען חבלה לעבר דחפור צה”לי. אין נפגעים לכוחותינו. ישנם חילופי אש.

00:15 – דיווח ב-CNN: החמאס דורש הפסקה מוחלטת של הנוכחות האווירית בשמי הרצועה בימי ההפוגה. המטרה של החמאס הוא שהמל”טים של ישראל לא יעקבו אחר תנועות בכירי החמאס והעתקת מיקומם של חטופים.

00:01 – חשבונו של סגן יו”ר הכנסת, ח”כ ניסים ואטורי, נחסם ברשת הטוויטר לאחר שקרא “לשרוף את עזה”. ואטורי צייץ ביום שישי: “כל ההתעסקות בעניין של יש או אין אינטרנט בעזה מראה שלא למדנו כלום. אנחנו יותר מידי הומניים. לשרוף את עזה עכשיו לא פחות”.

00:01 –  איש התקשורת חיים לוינסון מ’הארץ’ מעריך כי ישראל באיום קיומי על רקע האיומים הביטחוניים נגדה. “אם חמאס לא יספוג מכה ניצחת, החיזבאללה לא יורתע, גורמים בסוריה ובירדן יעשו את שלהם, לא יהיה ביטחון לאזרחים והכלכלה תספוג פגיעה אנושה ולכן חובה לנטרל את האיומים האלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות