פלגן? לפיד מציע: ממשלה משותפת בראשות הליכוד – אבל בלי נתניהו

אובססיבי: ראש האופוזיציה קרא להקים בכנסת הנוכחית ממשלה אחרת ולהדיח את נתניהו באמצע המלחמה • הליכוד: "מצער ומביש"
חרדים 10
ג' כסלו התשפ"ד / 15.11.2023 22:13

פלגן בלתי נלאה: יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד קרא הערב (רביעי) להדחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והקמת ממשלת אחדות רחבה – שבראשה יעמוד נציג אחר מהליכוד.

בראיון לחדשות 12 אמר לפיד: “אנחנו צריכים שינוי בממשלה. נתניהו לא יכול להמשיך להיות ראש ממשלת ישראל. אנחנו צריכים ממשלת שיקום לאומית שהליכוד יוביל ויש עתיד תהיה חלק ממנה. צריך להתחיל בתהליך שיקום וריפוי”.

לדבריו, “נתניהו צריך ללכת עכשיו. אנחנו צריכים כעת ממשלה שאפשר לתת בה אמון. אני מציע שמה שנקים עכשיו עם הליכוד, עם החרדים, עם ליברמן, עם המחנה הממלכתי, ממשלת שיקום לאומי”.

הוא נשאל כיצד רק אתמול הביע עמדה אחרת לגבי אי הדחת ראש ממשלה בזמן מלחמה – והיום שינה את דעתו. “40 יום אמרתי לעצמי שצריך להמתין. כרגע מה שקורה הוא שהמדינה איבדה את האמון בראש הממשלה. ואי אפשר לנהל מערכה ממושכת עם ראש ממשלה שאין בו אמון”, ענה לפיד, שהחליט כי הוא יודע מה המדינה איבדה.

הוא הוסיף: “אני מוכן לקחת את עצמי ואת מפלגתי להיכנס לממשלה שהליכוד יוביל אותה. אני לא חושב שזה נכון לנו ללכת לבחירות עכשיו. מה שצריך זה לפנות לליכוד לומר לו שראש הממשלה יהיה מטעמו – רק שזה לא יהיה נתניהו.

“אנחנו נלך לעבוד על זה באופן מסודר ונדבר עם ראשי הליכוד, עם החרדים ואחרים בקואליציה הזו. נתחיל לעבוד תוך שאנחנו מקפידים שהמהלך שלנו לא פוגע במאמץ המלחמתי”.

מהליכוד נמסר בתגובה: “מצער ומביש שלפיד עושה פוליטיקה בזמן מלחמה כשהוא מציע להדיח את ראש הממשלה שמוביל את המערכה ולהחליפו בממשלה שתקים מדינה פלסטינית ותאפשר לרשות הפלסטינית לשלוט בעזה”.

ביש עתיד השיבו: “הליכוד פספס כנראה: לפיד הציע ממשלה בראשות הליכוד, עם ראש ממשלה מהליכוד שאינו נתניהו. ככה נתחיל את הריפוי הלאומי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות