לצרכי המלחמה: סמוטריץ’ מקצץ 250 מיליון ש”ח ממענקי האברכים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט לקצץ 70 אחוזים מהכספים הקואליציוניים לטובת צרכי המלחמה • יודיע על חבילה תקציבית של 13.5 מיליארד שקל לניהול הצרכים האזרחיים עד סוף השנה
חרדים 10
כ"ו חשון התשפ"ד / 09.11.2023 22:47

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ החליט לקצץ 70 אחוזים מהכספים הקואליציוניים החדשים – לצורך מימון חבילה תקציבית של 13.5 מיליארד שקלים לניהול הצרכים האזרחיים בצל המלחמה, עד לסוף השנה.

רוצה לתרום לעמישראל? כך תצטרף למסלול הביטחוני בשירות האזרחי

לאחר עבודת הכנה שנערכה בשבועות האחרונים במשרד האוצר, שיגר הערב (חמישי) שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מכתב להנהלת משרדו, לקראת הגשת תקציב המלחמה לשנת 2023

במכתב פירט השר סמוטריץ׳ מקורות תקציביים מתוך התקציב המגלמים קיצוץ של כ-4 מיליארד שקלים, הסטת 1.6 מיליארד ש״ח מהכספים הקואליציוניים שנשארו ב-2023 לטובת חיזוק העורף וההוצאות האזרחיות, ועל הגדלת ההוצאה בסכום של כ-9 מיליארד שקלים לתקציב.

זאת בנוסף ל-22 מיליארד שקלים נוספים שיוקצו לתקציב הביטחון להוצאות הלחימה.

יצויין, כי מדובר על קיצוץ של 70% מהכספים הקואליציונחים שהתווספו. בין היתר, בכדי לממן את החבילה, יקוצצו 250 מיליון שקלים של מענקים לאברכי הכוללים.

המהלך צפוי להיות מאושר בממשלה בשבוע הבא. אחר כך הוא יצטרך לקבל את אישור הכנסת.

מיד לאחר השלמת התיקונים בתקציב 2023 בממשלה ובכנסת, יוכנו תקציב חדש ותכנית כלכלית לשנת 2024 הכוללים סדר עדיפויות חדש ורפורמות האצה לסיוע למשק לשוב למסלול צמיחה בהקדם האפשרי.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: “עכשיו עת מלחמה ויצירת מסגרת תקציב מלחמה שתעניק גמישות לטיפול מהיר בצרכי במלחמה האזרחיים היא הצעד המקצועי והנכון ביותר כעת. כך גם עלה בהתייעצויות רבות שקיימנו בחודש האחרון.

“הקיצוץ העמוק בכספים הקואליציוניים ובתקציבי המשרדים הוא צעד מחוייב המציאות ואין לי ספק שחברי הממשלה מבינים את גודל השעה. נגדיל גירעון באופן מדוד ובכך נייצר איזון במקורות התקציבים בין מקורות פנימיים למקורות חיצוניים.

“נמשיך להתנהל מחד במדיניות מרחיבה שתעניק רשת ביטחון לאזרחי ישראל, אך באחריות תקציבית מאידך. זהו מסר חשוב לכלכלות העולם שחרף משבר המלחמה אנחנו מתנהלים באחריות שומרים על גבולות גזרה ולא מגדילים את התקציב על ידי הגדלת הגירעון באופן בלעדי.

“אני מודה למנכ״ל המשרד ולראשי האגפים באוצר על העבודה האינטנסיבית בחודש האחרון למתן כלי המימון לכלל מאמצי המלחמה בחזית ובעורף.

“מענה מקצועי פתוח ורחב למשרדי הממשלה ולאזרחים הוא אינטרס של כולנו.

“עורף חזק מאפשר חזית חזקה וזהו חלק מהמאמץ המלחמתי שיעניק בעזרת השם את הניצחון למדינת ישראל.”

אמש אישרה הכנסת סופית את הצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי לטובת העסקים, העצמאים והעובדים, אחרי שעברה בקריאה שנייה ושלישית במליאה.

לתוכנית הראשונית שהוצגה על ידי האוצר הוכנסו שינויים משמעותיים והיא נאמדת בכ-15 מיליארד שקלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות