שר מש”ס פטפט על “ללכת לבחירות תוך 90 יום” – ופרסם הבהרה: טעיתי

שר העבודה טען שעל ראש הממשלה להכריז על בחירות בזק בתוך 90 יום - עם תום הלחימה בעזה • "לדעתי נתניהו ייזום זאת בעצמו, עוד לפני ועדת חקירה – ואז נראה אם הוא יקבל מנדט" • לאחר פרסום הדברים, הוציא הבהרה: "דבריי הוצאו מהקשרם ואינם מייצגים את ש"ס"
אריה ריבקינד
כ"ה חשון התשפ"ד / 09.11.2023 09:33

שר העבודה יואב בן צור מש”ס טען הבוקר ( חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה חייב להכריז על בחירות מיד לאחר סיום המלחמה.

בראיון לעיתון ‘מעריב’ אמר: “בסוף המלחמה נתניהו ייאלץ ללכת לבחירות בתוך 90 יום, וזה יהיה עוד לפני ועדת חקירה כזאת או אחרת. זאת דעתי. ראש הממשלה בעצמו ייזום את הבחירות. אי אפשר להמשיך כך יותר. הציבור יגיד את דברו ואז נראה אם נתניהו יקבל מנדט”.

הוא הוסיף כי לדעתו, “ההגינות מחייבת שאחרי אירוע נורא כזה, הציבור חייב להגיד את דברו. הממשלה לא תוכל להמשיך לתפקד במצב הנוכחי. כולם לוקחים אחריות על מה שהיה. גם אני, כשר בממשלה, לוקח אחריות”.

בהמשך פרסם השר הבהרה לדברים. “דבריי הוצאו מהקשרם. בתשובה לשאלה הקבועה על אחריותו של ראש הממשלה נתניהו ביקשתי לומר שזו לא העת לעסוק בזה ולאחר המלחמה נתניהו בעצמו יוביל את החקירה.

“בכל מקרה, הדברים אינם מייצגים כלל את עמדת תנועת ש״ס, הנקבעת על ידי מועצת החכמים ומובאים על יי יו״ר התנועה בלבד. במלחמה לא מדברים פוליטיקה וטעיתי בשיקול הדעת”.

חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד תקפה את השר יואב בן צור: “מי צריך אופוזיציה כשיש את השר יואב בן צור מש”ס שמבהיר שנתניהו צריך ללכת לבחירות תוך 90 יום.. אפס נאמנות לממשלה ואפס נאמנות להכרח בשידור חוסן לעם ישראל. בן צור כדאי שתשנן את דברי חז”ל סייג לחכמה שתיקה! אמנם התנצלת אבל איך לומר, לא התרשמתי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות