‘זה לא שייך אליו, זה עמוק מזה’: עפר שלח בהגנה מפתיעה על נתניהו

הח"כ לשעבר מ'יש עתיד' התייחס לאחריות למחדל שהוביל לטבח ב'שבת השחורה': "הכשל הצבאי הוא מעבר למודיעיני, זה עמוק מזה" • "אני שואל את עצמי מה לא ראיתי ומה לא שאלתי. אם היית שואל אותי בשישה באוקטובר אם תרחיש כמו היום אחרי אפשרי, הייתי עונה שלא"
חרדים 10
ט"ז חשון התשפ"ד / 31.10.2023 10:28

חבר הכנסת לשעבר עפר שלח מיש עתיד התייחס אתמול למחדל הביטחוני שהוביל לטבח הרצחני בדרום בשמחת תורה. באופן מפתיע, החליט שלח להגן באופן מסוים על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מרגישים במצוקה או בחרדה בגלל המלחמה? כאן תוכלו לקבל עזרה

“זה לא שייך לבנימין נתניהו, וגם לא לאזהרות שהוא קיבל לגבי ההשפעה של הרפורמה על צה”ל”, טען. “בואו נהיה הוגנים עם עצמנו, הכשל הצבאי הוא מעבר למודיעיני, זה עמוק מזה. ולא שייך לנתניהו”.

הוא הוסיף: “התרבות הארגונית היא של צבא שאיבד את הדבר הבסיסי שלו. כשאתה מתכנן את קו ההגנה הראשון כאילו שהמודיעין נפל, ואת הקו השני כאילו שהקו הראשון נפל, את הדבר הזה הצבא איבד.

“האמת שלא דמיינתי”, הודה שלח על השתלשלות האירועים באותו הבוקר של ה’שבת השחורה’. “אני שואל את עצמי מה לא ראיתי ומה לא שאלתי. אם היית שואל אותי בשישה באוקטובר אם תרחיש כמו היום אחרי אפשרי, הייתי עונה שלא. כשאני חושב על זה אחורה, למרות שכולנו עסוקים בקדימה, זה משהו שכולנו נצטרך לחשוב איפה היינו ומה עשינו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות